Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Spyware] Spylog

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:51
Hallo,

Vandaag was ik mijn PC aan het scannen op het loggen van spyware. Toen kwam ik uit op een aantal wordpad-documenten welke zich bevonden in de 'Cookie'-directory binnen 'Documents and Settings'.

Het gaat hierbij om de volgende Cookie-structuur:

<gebruikersnaam>@ircspy[2].txt
<gebruikernaams>@spylog[2].txt

Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik kan hierover vrij weinig informatie vinden.

Alvast bedankt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 20:48
En wat is je vraag/probleem nou precies?

The devil is in the details.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Zijn beide tracking cookies, en allebij met de standaard spyware removal tools te verwijderen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat zijn geen Wordpad documenten maar gewone cookies oftewel tekstbestandjes.
Wat tracking cookie precies inhoudt kun je gemakkelijk opzoeken, en nee die zijn niet zo "gevaarlijk" als "echte" spyware/adware/malware.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:51
Het probleem is dat ik mij afvraag hoe ik aan deze cookies kom; andere cookies kan ik achterhalen aan de hand van hun 'naam' achter het apestaartje, omdat ik de website (bewust) heb bezocht.

Wanneer ik bijvoorbeeld Google op 'spylog' krijg ik als resultaat een Russische website; kan me niet voorstellen dat ik hier naar gekeken heb :). Enige 'kritische' benadering is niet noorzakelijk gezien jullie reactie's?

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Jewie schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:57:
Het probleem is dat ik mij afvraag hoe ik aan deze cookies kom; andere cookies kan ik achterhalen aan de hand van hun 'naam' achter het apestaartje, omdat ik de website (bewust) heb bezocht.
Via het bezoeken van een website, dat hoeft dan nog geeneens direct de website zelf, maar ook advertenties op websites kunnen cookies plaatsen. Naast bijvoorbeeld inloggegevens kan hierin ook andere data over jou internet gedrag opgeslagen worden.
Jewie schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:57:
Wanneer ik bijvoorbeeld Google op 'spylog' krijg ik als resultaat een Russische website; kan me niet voorstellen dat ik hier naar gekeken heb :). Enige 'kritische' benadering is niet noorzakelijk gezien jullie reactie's?
Als je ze verwijderd ben je er vanaf, laat je ze staan is er de mogelijkheid dat er informatie verzonden wordt over je internetgedrag. Een spyware removal tool zal deze in ieder geval ondervangen en verwijderen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

En als je het helemaal mooi wil maken neem je een tool als bijv CCleaner en geef je aan welke cookies altijd bewaard moeten worden (password tweakers.net, webmail, forums etc) en mik je gewoon af en toe al je cookies (of je hele internet cache) weg met dat programma :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1