[advies] Welke (budget)geluidskaart met goede mic-in?

Pagina: 1
Acties:

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik wil mijn Logitech Precision Gaming headset icm skype en teamspeak gebruiken, het probleem is alleen dat de microfoon veel te zacht is. Ik heb overal op google en got gezocht maar kon niks anders vinden dan het aanzetten van microphone boost, maar deze staat al aan. Na de microfoon op een ander systeem getest te hebben blijkt 'ie het daar wel goed te doen. Ik denk dus dat het probleem ligt bij mijn brakke onboard audio (CMI9739). Nu zou ik dus willen weten welke (goedkope) pci geluidskaart wél een goede microphone-in heeft, die eventueel zelfs zonder boost goed verstaanbaar is. Ik kan echter geen ervaringen vinden met mic-in's van verscheidene geluidskaarten. Wie weet er een mooie kaart voor mij?

eisen zijn:
  • minimaal 5.1
  • goede mic-in
edit: voor de duidelijkheid, de microfoon is nu nauwelijks verstaanbaar zo zacht, en op 2 andere computers was het geluid gewoon hard en helder

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzle op 24-08-2006 22:37 ]

• Jazzle
  • Niet online
*Kick* niemand die weet of de mic-in van zijn kaart goed is?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Gewoon de goedkoopste Creative? die dingen werken perfect en klinken goed zat voor je koptelefoon. Micboost kan je dan ook zonder alteveel ruis aanknallen (of gewoon schreeuwen ipv. praten).

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Skype past automatisch het volume aan, heb ik zelf ook veel problemen mee gehad, was een kwestie van een getal veranderen in een .ini bestand, alleen weet ik niet meer hoe of wat want dat was alweer een poos geleden :) zoek er maar even op

• Jazzle
  • Niet online
Moning2 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:14:
Skype past automatisch het volume aan, heb ik zelf ook veel problemen mee gehad, was een kwestie van een getal veranderen in een .ini bestand, alleen weet ik niet meer hoe of wat want dat was alweer een poos geleden :) zoek er maar even op
Klopt, heb ik zelf ook al aan gepast, maar daa ligt het niet aan.

Een search op google leert dat de audigy SE (goedkoopste creative) vaak problemen heeft met de mic-in dus Ik denk dat ik dan maar een audigy 4 koop, dan kan die ook nog gebruikt worden als ik ooit een duurdere z5500 ofzo koop.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzle op 26-08-2006 10:58 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De meeste geluidskaarten hebben alleen een line ingang. En dat is heel wat anders dan een microfoon ingang...

• Jazzle
  • Niet online
joopv schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:01:
De meeste geluidskaarten hebben alleen een line ingang. En dat is heel wat anders dan een microfoon ingang...
8)7 dat ben ik nog nooit tegen gekomen, altijd minimaal line-out line-in en mic-in.
Pagina: 1