Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IC-PROG com poort niet selecteerbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Me OS is XP en wil graag IC-Prog gebruiken. Ik weet dat je een NT/2000 driver moet installeren dat heb ik ook gedaan aangvinkt enzo dat is het probleem niet maar nou wil ik een programmer installeren die ik normaal ook altijd kies (JDM programmer). Normaal gesproken kan je dan gewoon een compoort kiezen maar ik kan helemaal niks kiezen kan het ook niet selecteren zijn helemaal grijs.. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik weet een beetje hoe het programma werkt heb het al vaker werkend gehad maar dan op een andere pc..

Wanneer ik wil inlezen loopt me hele pc compleet vast..

Zover ik weet draaien er geen programma's die gebruik maken van me compoort.

gebruik IC-Prog 105D heb ook al 105C geprobeerd maar mocht niet baten.

bedankt,

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Blijkbaar zijn je COMpoorten toch bezet (heb je er wel zitten op je PC). Controleer toch eens goed welke software zou kunnen de poorten in gebruik houden, je kan ook met hyperterminal (of eender welk programma waar je een seriële poort kan selecteren) eens kijken of je daar wel COMpoorten kan kiezen.
En het klinkt mss dom, maar heb je je PC al eens heropgestart? Anders zal portIO (of wat ze ook gebruiken om de seriële poort te gebruiken) niet werken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Winxp is ook berucht om IRQ problemen te veroorzaken op compoorten.
Bij system manager onder sources es kijken of je compoort zijn irq deelt met een andere device; en proberen op te lossen.

Heb zelf mn ACPI moeten verwijderen om mn compoort werkende te krijgen indertijd, mickeysoft rulez..

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:07
Ik heb zelf op twee verschillende PC's ook regelmatig het probleem dat IC-Prog of een
COM port of een LPT poort niet ziet. (Ik wissel tussen 2 verschillende programmers)
Dit heb ik opgelost door een register dump te maken van de situatie toen ik de boel wel ik kon stellen.
Als ik nu wil omschakelen en om één of andere reden verschijnt mijn COM op LPT poort niet dan dubbel klik ik op de juiste .REG bestand en start het programma op, en het werkt gewoon.
Programmmeren gaat vervolgens altijd goed.

Dit is niet de perfecte oplossing maar voor mij wel de simpelste.

[ Voor 99% gewijzigd door W.Wonderland op 31-08-2006 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hy,

Bedankt voor jullie reactie, maar ik ben er ondertussen uitgekomen. Blijkbaar was er toch een process actief wcescomm.exe waardoor ik bij IC_prog geen poort kon selecteren. Dit programma komt vanaf mij PDA hoewel mijn PDA toch is aangesloten via USB geeft hij toch deze melding.

Bedankt m8's :z

Verwijderd

Is mss een usb/rs232 convertor in je pda die een virtuele compoort aanmaakt op je pc ofzow..

Ik blijf erbij, mickeysoft zuigt hard :+
Pagina: 1