Beste ICT'er,
Ik heb een vraag over mijn nieuw aan te leggen netwerk en zou graag jullie mening hier over willen hebben.
Het geen ik wil zal ik hier beschrijven.
1 x server SBS2003 (Exchange en DHCP)
1 x adsl multimedia modem
1 hub
4 x werkstation met XP PRO.
Ik zou heel graag mijn server, router en de werkstation's op de hub aansluiten, maar wil wel dat de SBS DHCP server IP adressen blijft uitgeven, en niet de router.
Mijn gedachten hier achter is dat als de server plat gaat dat ik doormiddel van een werkstation toch nog op internet kan.
Ook wil ik dat alle werkstations en de server altijd op internet mogen.
Nu is mijn vraag: kan ik de modem gelijk op de hub aansluiten? (ik denk het wel, want er zitten ook aansluitingen op de modem) en kan ik DHCP op de modem uitzetten, en blijf ik dan toch overal internet op houden??
Ik zou heel graag jullie reactie hier over hebben.
Alvast ontzettend bedankt voor jullie inspanning
Ik heb een vraag over mijn nieuw aan te leggen netwerk en zou graag jullie mening hier over willen hebben.
Het geen ik wil zal ik hier beschrijven.
1 x server SBS2003 (Exchange en DHCP)
1 x adsl multimedia modem
1 hub
4 x werkstation met XP PRO.
Ik zou heel graag mijn server, router en de werkstation's op de hub aansluiten, maar wil wel dat de SBS DHCP server IP adressen blijft uitgeven, en niet de router.
Mijn gedachten hier achter is dat als de server plat gaat dat ik doormiddel van een werkstation toch nog op internet kan.
Ook wil ik dat alle werkstations en de server altijd op internet mogen.
Nu is mijn vraag: kan ik de modem gelijk op de hub aansluiten? (ik denk het wel, want er zitten ook aansluitingen op de modem) en kan ik DHCP op de modem uitzetten, en blijf ik dan toch overal internet op houden??
Ik zou heel graag jullie reactie hier over hebben.
Alvast ontzettend bedankt voor jullie inspanning