Toon posts:

Mod - water & olie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

Ik zou ook graag beginnen met casemodden en ik had zo het idee om een venster in mijn kast te snijden en dan opvullen met 2 plexiplaten. Met dan tussen die 2 platen 3/4 water te zetten en 1/4 gewoone olijfolië. En dan een klein pompje dat de olie die dan op het water drijft naar onder te pompen en onderaan het water terug in te pompen (natuurlijk verdeeld over 3 of meer buisjes op het einde voor een mooier effect).
En dan een een beetje 'gewoone' verlichting (een gewoon lampje) in de kast te plaatsen.

1) Wat denken jullie van het idee?
2) En dat pompje, (zie http://gathering.tweakers..._messages/985713///pompje), zou een pompje uit een koffiezetapparaat (als er al een in zit :? ) genoeg zijn?
3) Eventueel nog opmerkingen/tips?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het klinkt best grappig en ik denk zeker dat het ook wel haalbaar moet zijn. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat olie natuurlijk wat dikker is dan water en minder makkelijk gepompt kan worden met een klein pompje.
Je zou eens kunnen kijken naar een aquarium of vijverpompje.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:44:
Het klinkt best grappig en ik denk zeker dat het ook wel haalbaar moet zijn. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat olie natuurlijk wat dikker is dan water en minder makkelijk gepompt kan worden met een klein pompje.
Je zou eens kunnen kijken naar een aquarium of vijverpompje.
Je kan dan ook gewoon het water naar boven pompen zodat het doorheen de olie terug naar beneden stroomt.
Of je kan luchtbellen gebruiken icm gekleurd water (fuorescent kleurstof + uv lamp of iets dergelijks).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

luchtbellen is wel een stuk makkelijker, genoeg pompjes die dat kunnen doen. En dat is misschien wel net zo'n leuk effect als je idd gekleurd water oid gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was zowiezo al van plan om een blauw krijtje te pletten en dat te mengen met de olie en het water.
En luchtbellen...ik denk dat de olie toch een mooier effect zou geven, vooral lang vanonder.

En dan met dat pompje, hoe dik zou het kabeltje moeten zijn van het pompje om de olie te kunnen pompen? En wat zou zo'n pompje kosten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:50:
Of je kan luchtbellen gebruiken icm gekleurd water (fuorescent kleurstof + uv lamp of iets dergelijks).
Ja, dit is ook wel leuk. :) Bedenk echter wel dat een pompje dat bedoeld is om water te pompen keihard over z'n zuiger gaat wanneer hij lucht moet verplaatsen. Dat vindt 'ie niet zo lief en hij zal zeggen: 'doe het lekker zelf!'.

TS:
1) Een erg leuk idee!
2) Ik denk dat je er goed aan doet gewoon een simpel aquariumpompje te kopen (zoals in het door jou gelinkte topic ook gezegd wordt). Je kunt allicht proberen te werken met een koffiezetapparaatpompje (scrabble/galgje anyone? >:) ), maar zelf zou ik zoiets nooit vertrouwen. Het is natuurlijk wel wat minder kritiek dan een processorkoeler...
3) Maken & pics!! :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 15:05
Als je toch waterkoeling hebt kan je gemakkelijker gewoon de uitlaat van het water boven de olie steken, wordt wel leuk.
In zo'n mini fonteintjes die als luchtbevochtiger worden gebruikt zitten er erg kleine pompje's, mss dat zoëen geschikt is (die fonteintjes kosten toch geen fluit), wel ervoor zorgen dat het volledig ondergedompeld is, zodat het goed gekoeld wordt.

Ik heb trouwens nog een leuke naam voor je mod: mayonnaise :D

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Mayonnaise? :9 En hoe kom je daar aan? Jah, mss wel, maar dan toch 'Mayo' dan...mayonnaise is wa langeskes eh.

Ik heb echter geen waterkoeling, en denk je dat zo'n fonteintje olië kan pompen? Ach wat maakt het uit...ek vraag et wel in de winkel. En wat kost een gewoon pompje/fonteintje ongeveer?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:57:
[...]

Ja, dit is ook wel leuk. :) Bedenk echter wel dat een pompje dat bedoeld is om water te pompen keihard over z'n zuiger gaat wanneer hij lucht moet verplaatsen. Dat vindt 'ie niet zo lief en hij zal zeggen: 'doe het lekker zelf!'.
Je hebt pompjes voor in de vijver die alleen lucht rondpompen. Deze zijn om ervoor te zorgen dat de vijver niet helemaal dichtvriest in de zomer en laten dus luchtbelletjes opborrelen uit het water (zit ook een bruisblokje op). misschien daar eens naar kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Bruisbrokje? Is dat dan voor de lucht te verspeiden over een groter oppervlakte ofwat?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:12:
Bruisbrokje? Is dat dan voor de lucht te verspeiden over een groter oppervlakte ofwat?
Ja, anders heb je gewoon 1 grote luchtbel. Nu zijn het een hele boel kleine luchtbelletjes die opborrelen.

Verwijderd

Topicstarter
Azo, aja, da moet er natuurlijk ook bij eh.

Maar morgen verdere spannende gesprekken (of doe rusteg voort), maar ik gon nei in slape.
Alvast bedankt voor alle reacties! ;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Is het niet makkelijker om omgekeerd te denken: onderaan het water opzuigen, en dat weer boven de olie weer er uit laten stromen (dus het water door de olie in plaats van de olie door het water)?

Lijkt mij ook wat beter voor het pompje :)

En ik zou gekleurde lampenolie nemen, blijft langer schoon.

-edit-
Hmm... laat.
Sorry disco stu, niet gelezen dat jij al lang geleden het zelfde bedacht (water door olie) ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Resistor op 24-08-2006 22:27 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• naftebakje
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:07:
Mayonnaise? :9 En hoe kom je daar aan? Jah, mss wel, maar dan toch 'Mayo' dan...mayonnaise is wa langeskes eh.
...
Olie en water (in azijn en ei) kan je niet zomaar door elkaar vermengen. Door een emulgator (eierdooier volgens wikipedia, ik dacht dat het de mosterd was) toe te voegen kan je ze wel door elkaar mengen tot een emulsie, mayonnaise genaamd (8>
Dus water en olie ==> mayonnaise

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Resistor schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:23:
Is het niet makkelijker om omgekeerd te denken: onderaan het water opzuigen, en dat weer boven de olie weer er uit laten stromen (dus het water door de olie in plaats van de olie door het water)?

Lijkt mij ook wat beter voor het pompje :)

En ik zou gekleurde lampenolie nemen, blijft langer schoon.
In dat geval krijg je allemaal wervelingen enzo bovenin.
Het idee van de TS lijkt mij mooier: lange slierten oliedruppels die continu door het water heen 'opstijgen'.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:26:
[...]

Het idee van de TS lijkt mij mooier: lange slierten oliedruppels die continu door het water heen 'opstijgen'.
Olie is lichter dan water, die stijgt dus door het water omhoog.

Maar water is dus zwaarder dan olie, remember die vloeistof'zand'lopers uit de jaren '80 van de vorige eeuw? half water, half olie, 2 gaatjes, als je die goed omkeerde kreeg je 2 stromen: aan de ene kant ging de olie 'omhoog', aan de andere kant ging het water naar beneden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 12:56
Het geintje met de luchtbellen is toch al eens eerder uitgehaald, ook door fabrikanten? Kun je mooi de indruk mee wekken dat hij vol water staat :*)

Maar om het water te kleuren kun je beter kleurstof halen bij blokker/kruidvat/xenos, dat lost namelijk op in water, terwijl een geplet krijtje dat waarschijnlijk _niet_ gaat doen, dan hou je alleen poederzooi over. Pompt ook niet zo goed :+.

Overigens schrijf je olie zonder ë dus. Werkwoord wordt wel eens als olieën geschreven, maar door allerlei nieuwe spellingen ben ik kwijt of dat nou goed is. Enkelvoud zelfstandig naamwoord is in ieder geval olie :).

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:41:

2) En dat pompje, (zie http://gathering.tweakers..._messages/985713///pompje), zou een pompje uit een koffiezetapparaat (als er al een in zit :? ) genoeg zijn?
In een normaal koffiezetapparaat zit geen pompje, werkt met warmte. In een Senseo zit wel een pompje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van het volgende:

- grootste gedeelte olie
- water dat je oppomt zodat het in bellen naar beneden stroomt doorheen de olie
- lucht dat je naar beneden pompt zodat het in bellen naar boven doorheen de olie gaat

-> dus zowel bellen die naar boven gaan als bellen die naar beneden gaan :P

Krijt zou ik overigens niet gebruiken om te kleuren, dat gaat namelijk je water doen rotten.

nu nog bellen die van links naar recht gaan etc: kwik onder invloed van elektromagnetisch veld ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:26:
[...]

Idd, ik denk ook dat dit mooier zou zijn...maarja, als dat niet zou gaan, dan maar andersom eh.

Dan nog lampenoliE nemen ook. En kleurstof.
En heeft iemand een idee van wat heel deze mod zou kosten? Ik heb hier echter geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:30:
[...]

Idd, ik denk ook dat dit mooier zou zijn...maarja, als dat niet zou gaan, dan maar andersom eh.

Dan nog lampenoliE nemen ook. En kleurstof.
En heeft iemand een idee van wat heel deze mod zou kosten? Ik heb hier echter geen idee van.
Dat hangt er volledig van af hoe gek je het wil maken. Je kan mss in een DHZ zaak in de buurt wat restje's plexiglas gratis meekrijgen, je vader heeft nog wat siliconekit over, en hebt nog een pompje liggen, dan kan het voor een 10tal € geklaard zijn.
Is een gewone fluostift gebruiken volgens jou niet goed genoeg om het water te kleuren, maar moet het dure zeik zijn, moet het plexiglas netjes op maat gemaakt zijn en de achterplaat spiegelend ofzo, ... Dan kan je met gemak 100€ betalen aan de mod. Het wordt zo gek als je zelf maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En nog zoiet, kan je in de case van je PC gewoon een gat boren en dan met een simpel ijzerzaagje het kader verder uitsnijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 12:56
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:25:
En nog zoiet, kan je in de case van je PC gewoon een gat boren en dan met een simpel ijzerzaagje het kader verder uitsnijden?
Daarvoor kun je het beste kijken wat er in dit forum en via google te zeggen is over een zg. case window of windowkit. Is zo uitvoerig besproken dat ik het hier niet ga quoten allemaal :P

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
venster in case = dremmel??
manieren om een gat in je kast te maken?

Dus dat zou gewoon kunnen, een gat boren en dan met een figuurzaag heel het venster verder uit te snijden? Srry eh, ik wil het echt wel zeker weten... 8) En een stuk plexi zal je daar ook wel mee kunnen snijden he...of niet? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:10:
[...]

Je hebt pompjes voor in de vijver die alleen lucht rondpompen. Deze zijn om ervoor te zorgen dat de vijver niet helemaal dichtvriest in de zomer en laten dus luchtbelletjes opborrelen uit het water (zit ook een bruisblokje op). misschien daar eens naar kijken :)
nou wil ik helemaal niet lullig doen hoor maar sinds wanneer vriest het hier in de zomer? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:53:
venster in case = dremmel??
manieren om een gat in je kast te maken?

Dus dat zou gewoon kunnen, een gat boren en dan met een figuurzaag heel het venster verder uit te snijden? Srry eh, ik wil het echt wel zeker weten... 8) En een stuk plexi zal je daar ook wel mee kunnen snijden he...of niet? :?
Niemand??? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dat kan idd. gewoon. Plexi valt er ook wel mee te zagen alleen niet te snel want dan smelt het plexi weer aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe dik zou de plexi moeten zijn? En hoe breed zouden jullie de ruimte tussen de 2 plexiplaten (waar het water en de olie in moet) maken? En met wat zou ik de plexiplaten aan elkaar plakken?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:59
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:32:
En hoe dik zou de plexi moeten zijn? En hoe breed zouden jullie de ruimte tussen de 2 plexiplaten (waar het water en de olie in moet) maken? En met wat zou ik de plexiplaten aan elkaar plakken?
De dikte mag je zelf bepalen, ik zou wel voor minstens 5 mm gaan, 3mm lijkt me een beetje lastig te lijmen.
Wat betreft de dikte zou ik niet meer dan 10-15mm nemen, je kijkt er toch alleen van de zijkant tegen aan, dus en je pompje moet gewoon een gespreide straal geven zeg maar, meer dikte lijkt me niet nuttig.
Ben ff vergeten hoe het spul heet om plexi te lijmen, maar je kan het bij de apotheek halen.

(ik heb mijn window van 5mm plexi gemaakt)

Chloroform heet het spul vogens mij als ik het me goed herinner.

[ Voor 4% gewijzigd door paazei op 27-08-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:46
het is idd chloroform, maar als je dat zomaar krijgt bij de apotheek bij jullie wil ik er ook wel eens omrijden (ik dacht dat het in belgie verboden spul was, kheb het dan maar gekregen van m'n leraar chemie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Agzo :( , is er geen andere manier dan? Ik heb dit (verdacht dicht) komend schooljaar voor de eerste keer chemie, en betwijfel of ik ook chloroform zal krijgen, maarja, wie weet is dat wel een heele sympatieke leeraar... :)

En hoe weet jij trouwens dat ik Belg ben? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:26:
Agzo :( , is er geen andere manier dan? Ik heb dit (verdacht dicht) komend schooljaar voor de eerste keer chemie, en betwijfel of ik ook chloroform zal krijgen, maarja, wie weet is dat wel een heele sympatieke leeraar... :)

En hoe weet jij trouwens dat ik Belg ben? :9
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:19:
Azo, aja, da moet er natuurlijk ook bij eh.

Maar morgen verdere spannende gesprekken (of doe rusteg voort), maar ik gon nei in slape.
Alvast bedankt voor alle reacties! ;)
denk ik dan

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Agzo... :) , allemaal tegen den Belg eh :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
naah, nederlanders hebben ook een grappig taaltje (ik had die post btw niet gezien), ik heb gewoon wat gegokt :p ik had 50 % kans (gewonnen :p)

naja, ik had wel een toffe leraar, toen ik hem uitlegde van de procedure enzo was ie heel bij, want ik wist er meer van dan de normale leerling (wat het dus allemaal doet met plexi... en met mensen), De enige raad dat ie me gaf was dat ik er voorzichtig mee moest zijn want dat het in een slecht geventileerde ruimte verdovend kan werken (heb een kwart liter meegekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens gaan zoeken op Wikipedia over chloroform, en in het artikel staat: "Het komt wel eens voor dat een hobbyist chloroform bereidt uit bleekwater en aceton. De reactie die hierbij optreedt heet een haloformreactie.". Kan je Aceton misschien wel krijgen in België? Maar ik heb geen idee wat 'haloformreactie' is, dus mss heb ik het verkeerd verstaan. :? En nog een vraagje, kan je chloroform wel kopen bij da apotheek in Nederland (woon niet zo ver van de grens)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
als je ermee begint, zou ik eerst eens uitleg gaan vragen aan je leraar chemie over die reactie
als je wat interesse toont en hij neemt het niet zo nauw met de regels dan krijg je wellicht wat mee
anders vragen of je het op school moogt doen (het plexiglas lassen dan he), onder zijn toezicht, zo leert ie ook wat bij:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:59
Fr!st! schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:17:
als je ermee begint, zou ik eerst eens uitleg gaan vragen aan je leraar chemie over die reactie
als je wat interesse toont en hij neemt het niet zo nauw met de regels dan krijg je wellicht wat mee
anders vragen of je het op school moogt doen (het plexiglas lassen dan he), onder zijn toezicht, zo leert ie ook wat bij:p
Ik zou ook niet zomaar aceton en bleekwater gaan mengen thuis, zonder extra info.
Bij chloroform is het ook zo dat je na een tijdje een beetje wazig kan worden van de damp, ik denk dat er misschien ook een niet al te frisse damp van de aceton af zal komen. Begin er niet zomaar aan.

Het is overigens zo dat er een paar mensen hier op tweakers gewoon bij de apotheek chloroform hebben weten te scoren, dus als je met je Pa ofzo naar een apotheek gaat is de kans groot dat je bij de eerste of de 2e een flesje kan halen. Lijkt mij de beste oplossing (of je scheikunde-leraar moet heel relaxt zijn, ook al het je nog geen scheikunde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Laatst online: 25-09 07:55

Raphaelo

boeiend!!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:01:
[...]

nou wil ik helemaal niet lullig doen hoor maar sinds wanneer vriest het hier in de zomer? O-)
lol...

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 11:52:
Ik ben eens gaan zoeken op Wikipedia over chloroform, en in het artikel staat: "Het komt wel eens voor dat een hobbyist chloroform bereidt uit bleekwater en aceton. De reactie die hierbij optreedt heet een haloformreactie.".
Bullshit, je kan niet op die manier chloroform maken.

Aceton kan je gewoon kopen, da's namelijk nagellakremover en als dusdanig wel goed te vinden. Mocht je trouwens bij de leraar scheikunde chloroform meenemen, onthoud dan wel dat chloroform kankerverwekkend is en je dus geode ventialtie nodig hebt voor werkzaamheden. Persoonlijk zou ik gaan rondkijken op de benzine-popmp of daar geschiktere alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 15:54
Ecteinascidin, wat wil je precies bij een benzinepomp halen dan? (ik werk bij een Shell..)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 15:51

World Citizen

FreeReef.nl

Ehm even voor de amateur scheikundige mengers hier.... (net als ik) Het effect wat Chloroform heeft op plexiglas is niet te evenaren met welk ander redelijk verkrijgbaar goedje dan ook. Als je plexiglas fatsoenlijk wil "samensmelten" heb je gewoon Chloroform nodig.!

Er sijn een heleboel lijmen waarvan er een paar best wel geschikt zijn maar dit geeft nooit het mooie naadloze resultaat als Chloroform.

Feedback.. .pleas!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat je ook gaat knutselen, ik zou niet voor olijfolie gaan, als je dat een tijd in een fles laat staan komt daar altijd zo'n ranzige laag onderin enzo, dus dat lijkt me niet heel geschikt voor zo'n opstelling.

Misschien dat lampolie een beter idee is wat dat betreft? Kan je ook meteen in een leuk kleurtje kopen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 22:33
Orion84 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:01:
Wat je ook gaat knutselen, ik zou niet voor olijfolie gaan, als je dat een tijd in een fles laat staan komt daar altijd zo'n ranzige laag onderin enzo, dus dat lijkt me niet heel geschikt voor zo'n opstelling.

Misschien dat lampolie een beter idee is wat dat betreft? Kan je ook meteen in een leuk kleurtje kopen :)
Is dat niet een beetje ontvlambaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet ontvlambaar, wel brandbaar.
Kwestie van welke olie: gewoon een goed gezuiverde olie, zoals inderdaad fijne lampolie. Allenszins niet olijfolie en varianten, want ik denk dat dat na een tijdje gaat beginnen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Nikolas schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:54:
[...]
Is dat niet een beetje ontvlambaar?
Lampolie wordt gebruikt voor vuurspuwen, dit heb ik zelf ook al gedaan, omdat het zo veilig is. Ter bewijs: schenk een glas lampolie uit, en probeer het in brand te steken, het zal je niet lukken. Enkel de damp (heel fijn vernevelde lampolie in lucht) krijg je in brand, en je moet er echt een tijdje op oefenen om de lampolie fijn genoeg verneveld te krijgen, anders krijg je het echt niet in brand (dus lampolie die over je kin druipt kàn nooit branden).
Volledig veilig dus om te gebruiken in een PC, je zal nooit brandbare damp kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Even hardop gedacht.

Is het niet belangrijk om te weten of dat perspex geen cohesieve kracht heeft met een bepaalde type olie , waardoor je misschien een mooi laagje olie over de binnenkant van je perspex ruimte krijgt.
Dus waarmee naar verloop van tijd het effect weg is.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heum...dat is minder goed eh...en iemand daar een oplossing voor?
En wat bedoel je met verloop van tijd? Als ik elk jaar die olie mot vervangen is dat geen ramp e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wat ik bedoel is .
Als ik aardappels kook doe ik wat olijfolie in het water , Waarom ??
Omdat als het water beweegt aan de oppervlakte zal de olie naar de zijkant gaan en een filmpje vormen tussen het water en de pan , wat er weer voor zorgt dat de aardappels niet of nauwelijks aankoken.

??? Oplossing (weet ik ook niet 1 2)
misschien glas inplaats van perspex.
misschien andere type olie.
misschien meer afstand tussen de twee platen.
misschien een lavalamp slopen en die gebruiken.

persoonlijk denk ik wel dat het kan ,maar je zal waarschijnlijk wel even de juiste combinatie moeten vinden.

ps als de afstand tussen de platen perspex groter is dan de dikte van de stijgende druppels en je pc staat perfect waterpas is er niks aan de hand.

En met verloop van tijd , het kan in een dag gebeuren of in een paar weken , dat ligt helemaal aan de opstelling.

[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 04-09-2006 19:25 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
lavalamp werkt in principe met warmte, véél warmte
is dat niet juist hetgene wat je wilt vermijden in een pc kast?
Pagina: 1