[XP] USB niet werkend te krijgen in XP Home

Pagina: 1
Acties:
  • 905 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Ik heb een Acer Travelmate 2355XM met daarop XP home met alle updates geinstalleerd.
Probleem is dat als ik een usb apparaat in een van de 3 usb poorten dat hij hem niet pakt. Hij ziet hem totaal niet.
Wat ik al geprobeerd heb:

Windows updates geinstalleerd.
Drivers van de acer site geinstalleerd.
Bios is al de meest recente.
Alles wat ik in apparaatbeheer kon zien wat betreft USB verwijderd. Hij herkent ze dan gewoon en installeert ze opnieuw.
Nieuwe chipset drivers geinstalleerd.
USB drivers geupdate via apparaatbeheer.

Niets helpt to nu toe. Hij blijft ze niet herkennen. Ik begin te denken dat mijn usb poorten kapot zijn.
Iemand nog ideeen?

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
probeer het in een andere pc , en je weet het in die stijl , je kan toch proberen , of niet ???

edit:
usb uitgeschakeld in de bios , kan ook nog

[ Voor 44% gewijzigd door Ghostface op 26-08-2006 07:45 ]

Verwijderd

Over wat voor USB apparaten hebben we het hier. Er zijn genoeg apparaten die zelf drivers nodig hebben namelijk.

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
probeer het eens door eerst de drivers te installeren van het usb apparaat en daarna pas stekker insteken.

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• MADG0BLIN
Ghostface schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:43:
probeer het in een andere pc , en je weet het in die stijl , je kan toch proberen , of niet ???

edit:
usb uitgeschakeld in de bios , kan ook nog
Andere pc wordt lastig, het is een laptop. Het gaat ook niet om de apparaten zelf, maar om de usb aansluiting die niet lijkt te werken in de laptop.
Niet uitgeschakeld in bios.
Eerst drivers installeren werkt niet. Hij herkent niet eens dat ze erin zitten.
Geprobeert:
USB Stick.
USB Printer
USB Speedtouch Wireless lan kaart.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
is een know issue met acer laptops zon beetje, heb er genoeg in handen gehad na verloop van tijd hadden ze allemaal usb kuren :?

reinstall loste het altijd op,

A wise man's life is based around fuck you

• MADG0BLIN
Mmm, lekker dan. Als niets anders meer werkt dan maar een reinstall.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:11

Wom

Twee dingen die je nog kan proberen:

1)Ga naar Services en zoek de Windows User Mode Driver Framework. Dubbelklikken en deze op automatich zetten.

2) Start regedit en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB. Rechtermuisklik en selecteer Permissions. Zorg dat 'Administrator' en 'Everyone' full control hebben.

• MADG0BLIN
Reinstall gedaan vandaag. Werkt nog steeds niet. Ik zal zometeen die registry keys proberen.
Hopen dat het werkt.

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:34:
Reinstall gedaan vandaag. Werkt nog steeds niet. Ik zal zometeen die registry keys proberen.
Hopen dat het werkt.
Staat je Legacy USB wel aan in je BIOS?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
MADG0BLIN schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:34:
Hopen dat het werkt.
reinstall met recovery cd's van Acer :? of een 'echte' herinstall met een WinXP cdrom :?

A wise man's life is based around fuck you

• MADG0BLIN
Legacy USB staat aan in BIOS. Een van de eerste dingen die ik gecontroleerd heb.
Ik heb een reinstall met recovery cd's van Acer gedaan. Heb hier ook geen winxp home liggen, dus dat is wat lastig.
In theorie zou dat toch niet moeten uitmaken, het heeft ook gewerkt.
Zou het kunnen dat er een aansluiting los zit? Zit eraan te denken hem open te schroeven.

Verwijderd

hoi, ik heb precies dezelfde problemen hier met mijn acer travelmate 370. Geen van de beide usb-poorten reageren op een apparaat. Er is wel power (getest dmv een usb-lamp), maar als ik bv een muis of stick wil gebruiken, doet het niets. Er zijn geen conflicten in het apparatenbeheer, alle drivers geupdate, en nog steeds geen oplossing. Is dit een een typical acer-failure? Wat te doen?

• MADG0BLIN
Wij gaan hem waarschijnlijk opsturen. Ik heb alles al geprobeert, maar niets helpt.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Boot eens met Knoppix en test het nog eens.
Kan toch gewoon een error in die recovery CD zijn? Als iets onder Windows niet werkt wil dat natuurlijk niet zeggen dat het helemaal niet werkt. Ik ben erg benieuwd wat Linux er van weet te bakken.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MADG0BLIN
Linux werkt het ook niet. :) Knoppix geprobeert, maar geen resultaat.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ok, dan zou ik hem idd maar snel opsturen. Wel vaag hoor :? :) Laat het nog ff weten wat Acer ermee doet! :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MADG0BLIN
Het is niet mijn eigen laptop gelukkig. ;)
Ik denk dat ze de usb wireless lan eruit heeft getrokken terwijl hij aan stond / bezig was.
Misschien daardoor kapot gegaan? :?

En we sturen hem nu niet op, maar we hebben een pcmcia kaart gekocht met daarop 2 usb poorten.
Kijken hoe dat wil. :)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

MADG0BLIN schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:39:
Het is niet mijn eigen laptop gelukkig. ;)
Ik denk dat ze de usb wireless lan eruit heeft getrokken terwijl hij aan stond / bezig was.
Misschien daardoor kapot gegaan? :?

En we sturen hem nu niet op, maar we hebben een pcmcia kaart gekocht met daarop 2 usb poorten.
Kijken hoe dat wil. :)
Heb je niet zo'n eRecovery toets (ipv de cd-methode) ? Ik heb al meerdere malen mensen met niet werkende USB poorten gezien. Wat je kunt proberen is de eRecovery methode met het apparaat er nog in tijdens de installatie...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• MADG0BLIN
SgtStrider schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:45:
[...]

Heb je niet zo'n eRecovery toets (ipv de cd-methode) ? Ik heb al meerdere malen mensen met niet werkende USB poorten gezien. Wat je kunt proberen is de eRecovery methode met het apparaat er nog in tijdens de installatie...
Ik heb hem dus ook onder knoppix getest. Lijkt me stug dat het gewoon werkt met eRecovery, maar ik zou ook niet weten of dat er wel opzit. :?
En daarnaast hebben we al een pcmcia kaartje gekocht.
Pagina: 1