onboard lan, raar probleem.

Pagina: 1
Acties:

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:51

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nu echt een probleem dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Setup:
Asrock K7VT4A pro moederbord
Amd athlon 2000
Samsung pc2700 256 mb
Nvidia MX440 kaartje
80 GB hardisk
+ 48 x cd-rom

Nu het probleem de pc werkt prima maar zodra ik een netwerkkabel in de RJ45 connector op het moederbord doet krijgt de pc een wegtrekker. Het beeld word in 1 keer zwart en met soms een ondoorbroken piep, ook brand er geen lampje bij de LAN aansluiting op het moederbord.
Als ik de kabel erin doe en druk de pc dan pas aan krijg ik niet eens beeld.
Heb een andere voeding geprobeerd maar een 350watt Zalman moet genoeg zijn denk ik.

Als ik een losse 3com erin doe is er niks aan de hand netwerk werkt prima.

Iemand die hier ervaring mee heeft ik snap er namelijk niks van.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58

SpamLame

niks

Sluiting mbt tot je onboard LAN, kijk eens of je fysieke schade hebt (poort en printbanen).

• MasterL

MasterL

Topicstarter
nope geen schade aan banen, geen schade aan omringende condensators/weerstanden en andere ic's.
Het bord is trouwens gloednieuw net uit de doos, ook geen afstandhoudertjes die er nutteloos opzitten kortsluiting te maken.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58

SpamLame

niks

MasterL schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:51:
nope geen schade aan banen, geen schade aan omringende condensators/weerstanden en andere ic's.
Het bord is trouwens gloednieuw net uit de doos, ook geen afstandhoudertjes die er nutteloos opzitten kortsluiting te maken.
Gloednieuw uit doos zegt niks, DOA anyone?
Maar goed andere kbel helpt zeker ook niet?
De keuze is aan jou, terugbrengen of extra kaart insteken.

• MasterL

MasterL

Topicstarter
Ja nouja weetje wat het probleem is, RMA liever niet omdat het niet mijn pc is en mensen zitten er nogal op te wachten zeg maar en om een week extra uit te trekken voor 5 euro kaartje?

Ik vind het persoonlijk gewoon een super raar probleem andere kabel al geprobeerd + andere poort van de switch.

Verwijderd

Ja, ik zou het die mensen wel voorleggen, ik zou liever even wachten en er een RMA voor doen ipv met een niet goed functionerend bord men pc aan te zetten.
Pagina: 1