Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech G7 - Klik en dubbelklik

Pagina: 1
Acties:
  • 1.442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:10

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Lang lang geleden was er hier een topic over een G7 muis die spontaan dubbelklikte als je toch duidelijk slechts één keer had gedrukt. Ook online zijn er verschillende mensen die hetzelfde is overkomen. Vorige week begon de mijne ineens dergelijke kuren te vertonen... in het begin denk je er aan te wennen, maar het is nu echt *#&@!-irritant aan het worden.

Afgelopen woensdag even lang de winkel geweest, aangezien het nog onder garantie valt. Daar ter demonstratie de muis aan een show-laptop gehangen... en ineens geen vuiltje meer aan de lucht. Heb een kwartier staan proberen die muis zo ver te krijgen z'n stuip te vertonen, maar werkte als een zonnetje.

Nou goed, magisch karma van de verkoper waarschijnlijk, ik vind het prachtig. Dus terug naar huis, aansluiten.. het leek even goed te gaan maar helaas, hij heeft het nog.

Misschien heeft het iets met software te maken, maar de driver die ik had heb ik geupdate zonder resultaat. Ook het totaal weghalen van de logitech programmatuur heeft geen effect. Lijkt dus toch op een hardwareprobleem, maar waarom het in de winkel dan ineens prima werkte :?

Iemand ervaring hiermee? Of nog liever... de oorzaak? :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb precies hetzelfde probleem!

Kwam echter ook dit topic tegen: Logitech G7 mouse "left click" probleem en ik denk dat de enige oplossing toch daar te lezen is. Omruilen!

Het vervelende is alleen dat ik eerst een Logitech MX1000 had, die was spontaan kapot gegaan. Ik was 3 weken op vakantie geweest, kamer op slot, muis lag op bureau. Kom terug, muis dood. Gelukkig viel deze onder de garantie, dus kreeg (bij Mediamarkt, bijna 4 weken later!!!) een bon waarmee ik de waarde van de muis terug zou krijgen bij aanschaf van een nieuwe.

Heb voor een paar euro extra de G7 gekozen, omdat de MX1000 er niet meer was. Enorm tevreden mee, geweldig soepele en lichte muis. Alleen de accu gaat wat snel leeg, maar ach er zitten 2 accu's bij. Maar nu dit probleem... het is inderdaad verschrikkelijk en niet aan te wennen. Als je bijvoorbeeld een stuk tekst wil selecteren ga je het spontaan verplaatsen!

Heb je toevallig het probleem al opgelost zonder inruilen?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Even een schop.

Ik had nog altijd het probleem met de G7, die een dubbelklik doorgeeft bij een enkele klik. Pech voor mij, want ik was de bon kwijtgeraakt. Ik was dus genoodzaakt contact op te nemen met Logitech en me te beroepen op de garantie.

In 1 woord: hulde! Ik had ze verteld wat het probleem was, maar ook dat ik oorspronkelijk een MX1000 had. Wegens een defect en het niet voorradig zijn van deze muis heb ik toen gekozen voor de G7, maar deze bleek niet zo geschikt voor mij vanwege de korte batterijduur. Mijn vraag was of ik de defecte G7 kon ruilen voor een MX1000 en het prijsverschil retour kon krijgen oid. De MX1000 kon ik krijgen, maar geld kreeg ik natuurlijk niet. Wel mocht ik een product uitzoeken ter waarde van het prijsverschil, ongeveer 30 euro. Uiteindelijk hebben ze toegezegd een bluetooth headset erbij te doen :)

Mochten er meer mensen zijn die het probleem hebben met de G7 en hun bon niet hebben: doe er je voordeel mee! Helaas is er geen directe oplossing voor het probleem.

Verwijderd

Is er iemand die dit probleem al heeft voorgehad met zijn Logitech revolution muis ??
Ik namelijk wel, maar ik kan er verder niet veel over vinden.
Het lijkt wel of ik de eerste ben die dit probleem heeft met z'n mx revolution :o

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 22:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Iemand al een oplossing voor deze issue?

Ik kom net thuis met een MX1000 en heb echt precies hetzelfde probleem helaas :(

Muis klikt gewoon altijd dubbel met de linker knop. op de laptop aangesloten en dan doet ie het perfect. drivers al 2x opnieuw er op gezet op de pc helpt niks

Sommige mensen....

Verwijderd

Ik heb m'n G7 gewoon ingeruild, maar nu begon mijn Revolution enkele weken terug ook deze kuren te vertonen.
Bij het verwijderen van de drivers was het probleem zo te zien (voorlopig) opgelost.

• TheCainer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-12-2023
Sinds een maand of 2 begint mijn MX 1000 zich ook zo te gedragen.
Ook ik besteedde er toen niet veel aandacht aan en dacht dat het wel ging overgaan. Nu is het echter bijna constant (om hier in te loggen, moest ik 5 keer proberen om het vakje voor "voorgaande sessies beëindigen" aan te vinken). Het is ook zeer interressant omdat ik mij regelmatig bezig houd met het maken van websites in mijn vrije tijd. Het is dus niet aangenaam als hij plots het hele woord selecteert en je het dan overschrijft terwijl je enkel een lettertje bij wou plaatsen in het woord.

Maargoed, uit de vorige berichten hier leid ik af dat er echt geen andere oplossing is dan mijn muis in te ruilen. De kans is natuurlijk groot de muis super gaat werken als deze in de winkel wordt uitgetest (net zoals bij Kaastosti). Maar stel dat hij toch ingeruild mag worden en ik neem een andere muis van logitech, bestaat de kans dan niet dat ook deze hetzelfde probleem na verloop van tijd gaat vertonen?
Zoja, is er dan een ander merk van muizen dat net zo goed of beter dan logitech is?

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik had dit probleem ook Met mijn G7. Contact opgenomen met Logitech, bleek een bekend probleem te zijn en kon het beste RMA aanvragen bij de shop waar ik hem had aangeschaft. Dit gedaan bij Komplett, en na testen bleek de muis inderdaad het probleem te hebben. Ter vervanging heb ik gekozen voor de MX Revolution, omdat er eigenlijk geen betere muizen van een ander merk te vinden zijn. Ondertussen, wachtend op mijn nieuwe MX Revolution, muis ik lekker met een MX 1000, die het gewoon uitstekend doet sinds ik het beestje heb (Ongeveer 3 jaar).

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• visanton
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik heb mijn G7 al enige tijd, denk ca. 2 jaar. Ik ook al enige tijd last dat mn muiswiel blijft hangen in de "pan" stand, behoorlijk irritant. Dus ik had zoiets, zal toch wel geen garantie meer hebben schroef hem zelf open, niks te vinden. Zie ik later dat ik 3 jaar garantie heb. F*ck als ik dat geweten had. anyways zoek nu een nieuwe ( de G7 is niet meer te koop) maar weet nog niet of ik voor de MX revolutions ga. Iemand ervaring? Alvast bedankt!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

visanton schreef op zondag 23 maart 2008 @ 11:55:
Ik heb mijn G7 al enige tijd, denk ca. 2 jaar. Ik ook al enige tijd last dat mn muiswiel blijft hangen in de "pan" stand, behoorlijk irritant. Dus ik had zoiets, zal toch wel geen garantie meer hebben schroef hem zelf open, niks te vinden. Zie ik later dat ik 3 jaar garantie heb. F*ck als ik dat geweten had. anyways zoek nu een nieuwe ( de G7 is niet meer te koop) maar weet nog niet of ik voor de MX revolutions ga. Iemand ervaring? Alvast bedankt!
Hoe heb je em open gekregen? Ik heb 1 schroefje aan de onderzijde losgeschroefd. Waarschijnlijk is het verder een kliksysteem, maar of dat zeker is, weet ik niet. Ik wil geen sporen achterlaten.

...en waarom?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kaastosti schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:15:
Lang lang geleden was er hier een topic over een G7 muis die spontaan dubbelklikte als je toch duidelijk slechts één keer had gedrukt. Ook online zijn er verschillende mensen die hetzelfde is overkomen. Vorige week begon de mijne ineens dergelijke kuren te vertonen... in het begin denk je er aan te wennen, maar het is nu echt *#&@!-irritant aan het worden.

Afgelopen woensdag even lang de winkel geweest, aangezien het nog onder garantie valt. Daar ter demonstratie de muis aan een show-laptop gehangen... en ineens geen vuiltje meer aan de lucht. Heb een kwartier staan proberen die muis zo ver te krijgen z'n stuip te vertonen, maar werkte als een zonnetje.

Nou goed, magisch karma van de verkoper waarschijnlijk, ik vind het prachtig. Dus terug naar huis, aansluiten.. het leek even goed te gaan maar helaas, hij heeft het nog.

Misschien heeft het iets met software te maken, maar de driver die ik had heb ik geupdate zonder resultaat. Ook het totaal weghalen van de logitech programmatuur heeft geen effect. Lijkt dus toch op een hardwareprobleem, maar waarom het in de winkel dan ineens prima werkte :?

Iemand ervaring hiermee? Of nog liever... de oorzaak? :)
Duidelijk een hardware probleem, zoals ik ook in het vorige topic heb gezegd ik heb t ook met mijn G7 gehad, de G7 is ondetussen al uit de productie genomen (misschien om dit probleem), maar mijn MX Revo heeft het ondertussen ook. Geen dubbelklik dit keer, maar ik kan de linkermuisknop niet meer ingeduwt houden :(

Gewoon het "geluk" hebben dat ie dit in de winkel ook doet, bij mij deed ie t in de winkel wel maar Logitech "kon geen probleem vinden", gelukkig toch probleemloos om kunnen ruilen :D ( k kreeg nog 10 euro terug ook omdat de Revo ondertussen goedkoper was dan de G7 toen, way to go mediamakrt!)

Edit: Oei oude kick, niet gezien doordat de QR t gewoon deed 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Dutch_Razor op 23-03-2008 12:56 ]

• visanton
heheheheh open zonder sporen kan niet!
Dus let op, doe het niet als je nog binnen de garantie valt.
Ik heb de afdekstickers/glijsticker voorzichtig ingedrukt en dan zie je vanzelf waar de schroef gaten zitten.
Gat in de afdeksticker maken en dan je schroevendraaier dr in.
Ik heb hem van binnen schoon gemaakt voor zo ver dat kan. Geen resultaat.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

visanton schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:25:
heheheheh open zonder sporen kan niet!
Dus let op, doe het niet als je nog binnen de garantie valt.
Ik heb de afdekstickers/glijsticker voorzichtig ingedrukt en dan zie je vanzelf waar de schroef gaten zitten.
Gat in de afdeksticker maken en dan je schroevendraaier dr in.
Ik heb hem van binnen schoon gemaakt voor zo ver dat kan. Geen resultaat.
Oke en inmiddels is het schroefje eruit en muis ik nu lekker verder zonder dat het schroefje erin is vastgedraaid. Schroefje is zelfs kwijt. Ik wil em dus schoonmaken van binnen, maar ondanks het feit dat het schroefje eruit is, lukt het me niet de kap eraf te halen. Hoe moet het dan wel?

Met sporen bedoelde ik degene die je maakt als je een apparaat open wil maken als het al helemaal ontdaan is van schroefjes, maar het nog middels een kliksysteem niet anders open is te krijgen dan een platte schroevendraaier open te klikken. Daar krijg je vaak sporen van in het plastic en dat wil ik om visuele reden niet hebben. Het is namelijk een mooie muis en zo wil ik het ook graag houden.

Edit: Hoeveel schroeven zitten er in totaal in?

...en waarom?

• visanton
Kijk even naar onderstaande afbeelding, deze spreekt denk ik voor zich.
Retour sturen aan Logitech is voor mij dus geen optie meer (dom) maar wie geeft er dan tegenwoordig nog 3 garantie op zn producten :p
Succes dr mee!
Ow het zijn er dus 4 --> 1 voor 1 midden 2 achter!
Afbeeldingslocatie: http://www.warmemeubels.nl/got/Afb11.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door visanton op 23-03-2008 21:01 ]

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 15:11
Ik heb hetzelfde met mijn MX1000 zeer irritant. Heeft niets met software te maken de MX1000 is gewoon een slechte muis. Scroll knop werkt niet/slecht, linker knop klikt dubbel, rechter muisknop krijg je moeilijk / niet ingedrukt. Dit is allemaal puur slijtage(linker muis dubbel klik had ik niet in het begin, maar dit hoeft niet persee met slijtage te maken hebben) maar ik vind het niet kunnen dat hij al na 1,5 jaar niet meer normaal werkt.

Ik muis nu met mijn oude MX700. Wat naar mijn mening nog steeds de beste draadloze muis van Logitech is. De oplader van de MX700 is echter een ramp...

[ Voor 9% gewijzigd door sbmuc op 23-03-2008 21:20 ]

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 09:57
Ik heb het ook gehad met m'n Revolution MX. Heb maar een nieuwe gekocht :9

Verwijderd

Dit is weliswaar een oude topic, maar omdat ik hetzelfde probleem had én denk het te hebben opgelost wilde ik toch even reageren.
Ik weet ook nog niet zeker of het helemaal weg is, maar het is nog niet teruggekeerd in ieder geval.
Het viel mij op dat het niet gebeurde als ik de muisknop wat langer ingedrukt hield, daarom dacht ik aan een contactprobleem. Ik heb daarom met een klein schroevendraaiertje een beetje de linkermuisknop omhoog getild en wat kontaktspray (Kontakt 60) naar binnen gespoten met dat rietje wat je er altijd bij krijgt. Openschroeven was niet eens nodig maar dat kan altijd nog als dit niet afdoende was.

Dus wie hem nog heeft liggen....
Pagina: 1