[Debian]Installeren op Alpha via seriele console

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10
Ik heb hier een Compaq AlphaServer DS10L liggen. Nullmodem-kabel naar een andere PC, 40polige (ipv 39 :P) IDE-kabel gezocht, cdrom eraan, Debian Alpha CD1 erin geknalt en installeren maar.

Niet dus.

Dat ik "console=ttyS0,9600" moest meegeven wist ik van te voren al. Dat ik vervolgens ook nog "ramdisk_size=16384 initrd=/boot/initrd.gz root=/dev/ram" mee moest geven heeft nog een uurtje met Google gekost, maar ik zit nu in de installer.

Echter, dit is zo goed als onleesbaar. De installer probeert allemaal mooie kadertjes overal omheen te tekenen enzo, maar dat komt totaal verkeerd over. Het is wel leesbaar, maar een aantal rijen vallen weg, door een menuutje wandelen is een goede onthaastingscursus (als je er tegen kunt iig) en zodra ik iets in moet vullen heb ik geen idee waar de cursor staat.

De Installation Guide leerde mij dat ik met DEBIAN_FRONTEND kan kiezen voor een text-frontend, waar meteen bijstaat dat die aangeraden wordt voor seriele consoles. Er staat overigens meteen achter dat die frontend op de meeste installatie-cds niet wordt meegeleverd, en warempel, hij staat er inderdaad niet op 8)7

Zoeken hierop levert, heel verrassend, alleen maar diezelfde installatiehandleiding op :/

Ik had nog een kleine hoop, maar helaas draait er, ondanks de correcte netwerkinstellingen, geen telnet of zelfs SSH daemon :P

Iemand enig idee hoe ik dit het makkelijkste oplos? Een optie is doorbijten, maar als iemand een beter oplossing heeft dan kan ik die tenminste aanbieden aan degene van wie hij eigenlijk is, ik mag er enkel even mee spelen ;( :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Wilde gok hoor maar kloppen de start/stop-bits, encoding (waarschijnlijk aan de client kant) en dat soort ongein overal?

Verder heb ik totaal geen ervaring met seriele communicatie als Alpha systemen dus bovenstaande zou ook complete bagger kunnen zijn :P

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90