[Vista] "Windows detected a hard disk problem"

Pagina: 1
Acties:

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb Windows Vista beta 2 geinstalleerd en het loopt redelijk tot prima maar na het starten krijg ik telkens de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.few.vu.nl/~sjmolena/error.jpg

Ik merk in XP nooit wat en zover ik weet is deze partititie gewoon prima in orde.
Een (hd)scan binnen Vista leverd ook niets op.

Kan ik in ieder geval deze melding uitzetten? :)

update: ik realiseer met net dat de schijf in kwestie niet mijn nieuwere sata is maar een oudere 40 gig (sukkel die ik ben), het is dus best mogelijk dat de schijf inderdaad gewoon kuren heeft dus ik ga de schijf eens grondig testen

update 2: Als je het bericht een paar keer later laat terugkomen (standaard optie) krijg je na 3 keer de optie om het niet meer te krijgen

[ Voor 34% gewijzigd door Agent-X op 26-08-2006 16:45 ]

Verwijderd

Misschien handig om even met MaxBlast te kijken of er een fout in de schijf zit?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 21:23 . Reden: Link fix ]

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
Zou toch maar oppasen denk ik. Misschien leest Vista wel de SMART gegevens uit van de schijf. (Nieuwe Feature?)

Zover ik weet leest XP dat niet.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Harley538 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:39:
Zou toch maar oppasen denk ik. Misschien leest Vista wel de SMART gegevens uit van de schijf. (Nieuwe Feature?)

Zover ik weet leest XP dat niet.
dat klopt, vista leest dat idd realtime uit :)

A wise man's life is based around fuck you

• Agent-X
  • Niet online
Ik zal straks eens een test draaen en kijken of er slechte sectoren in zitten maar zou ik niet eerder hier problemen mee gehad moeten hebben?
En gewoon tot die tijd, RMA zit er nog op, kan ik die vervelende melding uitzetten?

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
Je weet wat SMART inhoud?

Je kunt via het proggie Speedfan je SMART gegevens bekijken.

• Agent-X
  • Niet online
Ik heb MaxBlast en Speedfan geprobeerd maar deze werken niet onder Vista, Speedfan kan geen gegevens uitlezen en maxblast detecteerd geen schijf.
Kan het zijn dat de nforce4 sata driver niet goed werkt in Vista?

Een andere sugestie is natuurlijk ook welkom :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02:58
Agent-X schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:38:
Ik heb MaxBlast en Speedfan geprobeerd maar deze werken niet onder Vista, Speedfan kan geen gegevens uitlezen en maxblast detecteerd geen schijf.
Kan het zijn dat de nforce4 sata driver niet goed werkt in Vista?

Een andere sugestie is natuurlijk ook welkom :)
Je kunt maxblast toch ook gewoon vanaf een bootdisk runnen ?
Of is dat nu juist niet je bedoeling ?

• Agent-X
  • Niet online
Ik snap zelf niet goed wat voor problemen er met de HD zijn. Het enige wat ik merk is deze melding en ik vind het dan wel toevallig dat dit net de partitie van Vista is. (correctie, is een 40 g schijfje, het kan dus inderdaad gewoon slijtage zijn)
Wordt hier een bad sector mee bedoeld ofzo?

Daarnaast zou ik totdat ik een oplossing vind in ieder geval van die melding af willen, ik ben ook al driftig op zoek naar soortgelijke gevallen op andere fora.

[ Voor 10% gewijzigd door Agent-X op 25-08-2006 15:56 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dat niet de melding als de 'lifespan' lager dan 80% is(oid)? zoiets las ik in het magezine die gratis Vista Beta2 bij het blad gaf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Agent-X
  • Niet online
Ik ga eens een volle virus scan doen (met cillin beta voor vista). Waar kan ik de 'lifespan' bekijken?

Bedankt voor het meedenken.

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-03 07:34
Probeer PowerMax (of de bootable cd versie).

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb een dergelijke melding ook eens meegemaakt onder (toendertijd nog) Windows XP Home. Ik heb alles gedaan om die schijf te checken tot en met software van de fabrikant aan toe... tot dat bleek dat het gewoon een kapotte geheugenmodule was. De naar de schijf te schrijven data werd telkens verminkt door die kapotte ram-module, en windows dacht dat die gegevens door de harde schijf werden vernield.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had een smart-reader, welke een % gaf hoe je HD er aan toe was. Programma noemde dit 'life-span', dus dacht dat dit een vaste waarde in SMART is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Agent-X
  • Niet online
Helaas de volgende melding bij PowerMax:

Note: PowerMax v 4.21 will not detect ATA or SATA hard disks connected to embedded or add in RAID controllers, NVIDIA Force 4, VIA KT 600 and KT800 chipsets.

Laat ik nu net een NVIDIA Force 4 MB hebben en geen ander systeem. Ik probeer het wel met Scandisk.

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-03 07:34
Agent-X schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:02:
Helaas de volgende melding bij PowerMax:

Note: PowerMax v 4.21 will not detect ATA or SATA hard disks connected to embedded or add in RAID controllers, NVIDIA Force 4, VIA KT 600 and KT800 chipsets.

Laat ik nu net een NVIDIA Force 4 MB hebben en geen ander systeem. Ik probeer het wel met Scandisk.
Laat nu net toevallig de nieuwste versie v4.23 zijn :P

• Agent-X
  • Niet online
ok, ik ga het straks proberen :)
Pagina: 1