Ik en mijn ouders gaan verhuizen en willen de tv bekabeling goed aan gaan leggen. mede ook omdat er in de woonkamer een plasma komt (wel met digi tv).
nu komt de groene kabel de meterkast binnen, er zit een f-connector koppelstukje, en gaat de grond weer in naar de woonkamer.
nu willen we die aansluiting in de woonkamer zowiezo niet gebruiken omdat we de tv daar niet krijgen, dat halen we door de kelder naar andere plek in de kamer.
dus wij denken zelf aan een hirshmann 29db versterker in de meterkast, een 4tak multitab, daar moet dan het volgende opkomen:
-tv in eetkamer (analoog) (8m)
-tv in woonkamer (digitaal) (6m)
-kabel naar boven (6m)
--aftakelement 2 weg
---kabel naar kamer boven (1m)
---kabel naar kamer zolder (6m)
-afsluitweerstand
Mijn vraag is eigenlijk is dit een beetje een goede versterking en hoe zou de signaalsterkte verdeling zijn?
Is het misschien verstandiger om centraal het signaal te versterken, dus 2 kabels naar boven + zolder vanaf de meterkast?
moet ik nog een filter tussen de groene kabel + versterker zetten?
alvast bedankt voor de hulp.
nu komt de groene kabel de meterkast binnen, er zit een f-connector koppelstukje, en gaat de grond weer in naar de woonkamer.
nu willen we die aansluiting in de woonkamer zowiezo niet gebruiken omdat we de tv daar niet krijgen, dat halen we door de kelder naar andere plek in de kamer.
dus wij denken zelf aan een hirshmann 29db versterker in de meterkast, een 4tak multitab, daar moet dan het volgende opkomen:
-tv in eetkamer (analoog) (8m)
-tv in woonkamer (digitaal) (6m)
-kabel naar boven (6m)
--aftakelement 2 weg
---kabel naar kamer boven (1m)
---kabel naar kamer zolder (6m)
-afsluitweerstand
Mijn vraag is eigenlijk is dit een beetje een goede versterking en hoe zou de signaalsterkte verdeling zijn?
Is het misschien verstandiger om centraal het signaal te versterken, dus 2 kabels naar boven + zolder vanaf de meterkast?
moet ik nog een filter tussen de groene kabel + versterker zetten?
alvast bedankt voor de hulp.