Mijn probleem is het volgende:
Ik wil door een PVC-pijp vanuit de meterkast 2*CAT5 + 1*CAI kabel trekken
(Het is wat veel, maar het gaat wel redelijk goed.)
Ik dacht bij mijzelf laat ik de kern van de CAI-kabel nemen om die aan de trekveer te bevestigen en de CAT5-kabel met tape daaraan te verbinden. (verspringing van 10 cm v.a. CAI naar 1e CAT en 10 cm naar 2e CAT kabel om een "prop" te voorkomen.)
Nu breekt de kern van de CAI-kabel na zo'n 17 meter
De afstand die ik moet overbruggen is ca. 20 meter
Nu weet ik dat er een soort "sok" is die gevlochten die je aan de trekveer kan bevestigen, en waar je de kabel(s) in kan steken.
Door de trekkracht zal de gevlochten sok dus samentrekken om de kabel(s) en je ook geen last zal hebben van brekende draden.
Nu kan ik nergens zo'n sok vinden en weet ook niet hoe zo'n ding precies heet.
Ik weet dat ze wel eens gebruikt worden bij het trekken van glasvezelkabels op korte afstanden door pijpen. Maar bij google kan ik het ook zo niet vinden, en bij de locale DHZ-zaak staan ze me alleenmaar wazig aan te kijken van "waar heeft ie het over
en een installatiebedrijf hier wat dit soort werk dagelijks doet (zeggen ze) heeft er ook nooit van gehoord.
Kan iemand mij hier een beetje op weg helpen?
[update]
Ik gebruik zeepsop als glijmiddel om de weerstand zo minimaal mogelijk te houden.
Ik weet het dat sommige het bestempelen als een paardemiddel, maar het werkt wel!
Ik wil door een PVC-pijp vanuit de meterkast 2*CAT5 + 1*CAI kabel trekken
(Het is wat veel, maar het gaat wel redelijk goed.)
Ik dacht bij mijzelf laat ik de kern van de CAI-kabel nemen om die aan de trekveer te bevestigen en de CAT5-kabel met tape daaraan te verbinden. (verspringing van 10 cm v.a. CAI naar 1e CAT en 10 cm naar 2e CAT kabel om een "prop" te voorkomen.)
Nu breekt de kern van de CAI-kabel na zo'n 17 meter
De afstand die ik moet overbruggen is ca. 20 meter
Nu weet ik dat er een soort "sok" is die gevlochten die je aan de trekveer kan bevestigen, en waar je de kabel(s) in kan steken.
Door de trekkracht zal de gevlochten sok dus samentrekken om de kabel(s) en je ook geen last zal hebben van brekende draden.
Nu kan ik nergens zo'n sok vinden en weet ook niet hoe zo'n ding precies heet.
Ik weet dat ze wel eens gebruikt worden bij het trekken van glasvezelkabels op korte afstanden door pijpen. Maar bij google kan ik het ook zo niet vinden, en bij de locale DHZ-zaak staan ze me alleenmaar wazig aan te kijken van "waar heeft ie het over
Kan iemand mij hier een beetje op weg helpen?
[update]
Ik gebruik zeepsop als glijmiddel om de weerstand zo minimaal mogelijk te houden.
Ik weet het dat sommige het bestempelen als een paardemiddel, maar het werkt wel!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 20:16 ]