Toon posts:

PC hangt met opstarten wanneer iPod mini in dock zit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Disclaimer: topic opnieuw geopend met toestemming van DeeD2k2 indien ik er echt niet uit kwam.

Het probleem is simpel uit leggen. Het zit namelijk zo, ,wanneer mijn iPod in zijn dock staat, aangesloten via USB, dan blijft de pc hangen in het bios scherm en start dus niet door. Zodra je een reset uitvoert en de iPod verwijdert start die wel normaal op.

Ik heb alle beschikbare usb poorten op mijn pc geprobeerd en overal het zelfde probleem. Ik had daarom een USB hub gekocht in de hoop dat die het daar wel op zou doen. Echter hangt de pc dan net zo hard.

De iPod voorzien van de laatste firmware heeft ook niet geholpen. Ook heb ik in de bios zitten zoeken of er mischien een soort optie inzat om van een usb apparaat te opstarten, maar aangezien first boot device mijn primaire hdd is, kan het hier niet aan liggen.

Dat die al in het bios scherm hangt vertelt mij dat ik iig niet in windows hoef te zoeken of dat het een software probleem zou zijn, lijkt me logisch.

Ook wel nuttig om te vermelden dat dit niet gebeurd wanneer de dock aangesloten word via firewire, maar deze kan ik niet gebruiken omdat daar mijn external lightdrive aan hangt, en ten alle tijden aan moet staan voor automatische backup van mijn kostbare data.

Ik kreeg van DeeD2k2 deze twee links:

iPod vertraagt boot van computer

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93953

Ik heb deze instructies gevolg, verschillende bios instellingen geprobeerd maar niks mog baten.Het probleem bestaat dus nog, dus probeer ik het hier opnieuw.

Mijn systeem specs zijn:

iPod mini 4gb
AMD X2 3800+
Gigabyte K8N-SLI
2GB DDR 400mHz
Gigabyte nvidia 6800GS SLI
4 interne hitachi drives en 2 externe usb drives.
En een zolid pci tv kaartje.
Windows xp sp2 (lijkt me niet relevant maar toch ff vermeld)

Komt iemand dit bekent voor en is hier een oplossing voor? Bij voorbaat dank!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 12:01
ik heb een soortgelijk iets, maar dan met een sandisc cruzer geheugen stick. Laat ik die in mn pc zitten, dan start de pc gewoonweg niet op. Maakt inderdaad ook niet uit op welke poort, en met andere apparaten nergens last van :|

*ik hou dit draadje even in de gaten, misschien komt de oplossing voor mij ook langs ;)
als enigste overeenkomst met mijn pc is het merk moederbord, maar wel een oude, aangezien mijn pc al weer een aantal jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb iets soortgelijks, als ik mijn Creative MuVo MP3 speler in de USB poort heb zitten lijkt het of de computer vast staat, als ik echter lang wacht (meer dan 5 minuten) start ie wel door.

Ik heb een Asus P4T-E moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Boot from usb staat uit in je bios? Zonee, dan lijkt het mij dat je pc gaat zoeken naar een bootpartitie op je usbdevice, en aangezien hij dat niet vind start hij dus ook niet.(of veel trager...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MYST schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:40:
Boot from usb staat uit in je bios? Zonee, dan lijkt het mij dat je pc gaat zoeken naar een bootpartitie op je usbdevice, en aangezien hij dat niet vind start hij dus ook niet.(of veel trager...)
offtopic:
Begint je computer eneens het iPod-besturingssysteem te draaien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een USB hub met voeding. Als ik probeer mijn pc aan te zetten terwijl deze is aangesloten wil mijn pc niet verder komen dan het bios scherm. Als ik mijn pc opstart en zodra ik het bios scherm zie verschijnen de hub aansluit is het geen probleem. Op mijn mac mini heb ik nergens last van.
Ik heb hierover de fabrikant gemaild maar die nam niet de moeite om deze te beantwoorden.

edit:
ik heb een asus a7v8x-x moederbord

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MYST schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:40:
ja staat niet aan, ik heb al 10 boot instelllingen geprobeerd maar niks mog baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schopje O-) O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35

Stekeltje

Nothing to see here move along

Heb ook een gigabyte bordje, en als mijn iPod aangesloten ligt dan wilt ie de schijf gaan controleren als ik dan niet op ene toets druk gaat hij dat ook doen en dan duurt het lang voordat ik kan opstarten. Miss ligt het aan het bordje :S

[ Voor 38% gewijzigd door Stekeltje op 02-09-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...Ruud... schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:09:
Heb ook een gigabyte bordje, en als mijn iPod aangesloten ligt dan wilt ie de schijf gaan controleren als ik dan niet op ene toets druk gaat hij dat ook doen en dan duurt het lang voordat ik kan opstarten. Miss ligt het aan het bordje :S
bij mij hangt die meteen zodra de eerste tekst op het scherm komt van de bios, bios logo enzo.
Nog voordat het lijstje met de aanwezige schijven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35

Stekeltje

Nothing to see here move along

Bij mij geen bios scherm, meer een windows scherm als je het net wil instaleren ofzo. Maarja ik heb hem bijna nooit aan me pc hangen. Wil wel een dock gaan kopen maar als ik zie dat er meer mensen problemen hebben iPoddock+ gigabyte bord. Ik wacht er nog even mee dan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 15:21
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:31:
[...]

bij mij hangt die meteen zodra de eerste tekst op het scherm komt van de bios, bios logo enzo.
Nog voordat het lijstje met de aanwezige schijven komt.
Waarschijnlijk ligt het dan niet aan het feit dat je computer van USB af zou booten, maar inderdaad aan je moederbord. De enige tip die ik dan kan geven is: zorg ervoor dat je niet probeert op te starten met je iPod aan je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
letinon schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:45:
[...]

Waarschijnlijk ligt het dan niet aan het feit dat je computer van USB af zou booten, maar inderdaad aan je moederbord. De enige tip die ik dan kan geven is: zorg ervoor dat je niet probeert op te starten met je iPod aan je computer.
ja ik denk dat je daar in gelijk hebt. Zal wel geen fix voor zijn, kan de bios proberen te updaten maar daar heb ik weinig zin in omdat het systeem perfect loopt en ik midden in een paar projecten zit, dus ik kan me niet veroorloven dat er dan iets mis gaat.

Naja dan maar die iPod er iedere keer uithalen, tis niet anders.

Bedankt voor alle reacites, wat mij betreft einde topic, laat maar lekker weg zakken, tenzij iemand een briliante oplossing heeft natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:42
precies dat zelfde probleem heb ik ook. Als ik mn mp3 speler aan mn pc hang, en deze opstart dan blijft die hangen hij het bios scherm. Dat is best vervelend als je het niet in de gaten hebt en je hebt haast dan zit je weer te mopperenen op dat ding dattie in eens niet meer boot.

Oplossing weet ik ook niet,nouja, gewoon even je usb stekkertje eruit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
toen ik nog een ipod mini had , had ik dezelfde vastlopers, maar dan als ik alleen een firewire cable gebruikte. als workaround had ik toen een usb gebruikt die erbij zat... maar heb ik het probleem nooit kunnen verhelpn. bij een reinstall had ik het opeens niet meer, dus ik denk dat het ligt aan de kabel/icm met usb ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest me bios upgraden ivm met een probleem, bios F9, nu hangt de pc niet meer met de iPod in het dock, denk post het nog even :)
Pagina: 1