Divx/zwart wit probleem

Pagina: 1
Acties:

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023
Mijn broer heeft een nieuwe pc gekocht en die moest ik installeren.
Helaas had ik mijn 98se cd uitgeleend dus toen heb ik uit nood maar Win ME geinstalleerd. Het eerste probleem is dat ik op de een of andere manier de Divx codec niet geinstalleerd krijg. Ik had drie verschillende bij me. Bij alledrie bleef het installatie proces tijdens het installeren hangen.

Maar nu het andere probleem. Hij heeft een Asus V7100 T, dus die met tv-out. Ik heb em met een svhs kabel naar de tv. Alleen ik krijg zwart/wit beeld. Via de search kwam ik wat eventuele problemen tegen zoals dat hij niet op PAL zou staan oid. Dit is niet het geval. Hij staat gewoon op PAL en de jumper ook. Heb Detonator 3 als driver.
Iemand nog suggesties?

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023
Na betere bestudering van wat oude topics, heb ik een aantal mogelijkheden die de oorzaak kunnen zijn. Dit moet ik dus nog checken de volgende keer dat ik bij hem kom.
Maar ik wil even alle opties weten, zodat ik niet weer naar huis ga zonder het opgelost te hebben.

-Kabels kunnen niet goed zitten
-misschien ondersteunt de tv geen svhs
-svhs+adapter kan in de verkeerde scart-aansluiting zitten (hij heeft 3x scart op zijn tv)

Hij had volgens mij geen aparte svhs aansluiting. Maar het is wel een redelijk nieuwe tv (ongeveer 1 jaar oud).
Ik kan niet zo even proberen of tulp wel wil aangezien ik dan 10 meter kabel nodig heb.
En dat is toch best prijzig en de kwaliteit is toch minder? Dus als het met svhs moet willen...
Heeft iemand nog andere eventuele oorzaken/oplossingen?

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul