Ineens blauwe schermen?

Pagina: 1
Acties:

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:30
Ik heb laatst een OCZ GameXStream 600W aangeschaft, ipv mijn ouwe 250W ( :| ) voeding.
Die zou ik dan alvast hebben als ik nog SLI of X-Fire zou gaan gebruiken.

Verder heb ik niks aan m'n configuratie gedaan, alleen de psu geplaatst.
Dit is de configuratie (crappy packard bell pc):
  • Gigabyte GA-8I915P-MF
  • Intel Pentium 4 519 3.06GHz
  • 2x512 MB DDR RAM geheugen
  • Seagate Barracuda 7200.8 (250Gb)
  • ATi Radeon X600 XT
  • Lite-On SOHD-16P9S DVD lezer
  • HLDS GWA-4164B Dual Layer DVD Schrijver
Dus ik ging er vanmiddag voor de eerste keer mee gamen: America's Army.
Opzich niet een superleuke maar had het in tíjden niet gedaan, en voor de afwisseling =)

Toen was ik een kwartiertje bezig en krijg opeens een blauw scherm (terwijl een X600XT niet zwaar is). Dus ik de boel uitzetten en weer opstarten, en nog eens proberen, en na een kwartiertje weer een blauw scherm |:(
Ik snap hier niks van, met die crappy 250Watter was er niks aan de hand, zelfs Oblivion draaide daar redelijk op (die zal het dus helemaal niet doen op de nieuwe psu) en nu dit?

Weet iemand hoe dit komt? Ik kan niets bedenken, behalve slechte koeling misschien? Ik heb er namelijk (nog) geen casefans inzitten..

[ Voor 3% gewijzigd door Evano op 24-08-2006 19:49 ]

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Wat zijn de voltages van de nieuwe voeding? (dit kan je uitlezen met een programma als speedfan o.i.d. of in je bios)
Heb je niet vergeten een kabel aan te sluiten (voedingskabel naar je videokaart, 4pins voedingskabel voor je processor?)
Wat gebeurt er als je de oude voeding weer terug zet? als hij het dan weer wel goed doet dan heb je waarschijnlijk een defecte voeding en kan je hem terugbrengen.

[ Voor 5% gewijzigd door Haribotje op 24-08-2006 19:52 ]

• Evano
Ik heb ff een screen voor je gemaakt van Speedfan:
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/9194/speedfanph9.th.png

Verder heb ik alles goed aangesloten, videokaart is zelfs zo oud dat die geen 6pins kabel van de voeding nodig heeft =P

Om die oude erin te zetten als controle heb ik opzich niet zo'n zin in, maar als het moet kijk ik wel ff..

• Haribotje
Je 5v lijn is veels te hoog, wat die blue screens kan veroorzaken. Hij mag ong. 5% verschillen wat neerkomt op 5.25V.
Ik zou even met een multimeter controlleren of deze wel klopt. Hier zie je hoe dat moet (bij het kopje "meten van voltages". Is hij met de multimeter dan nog steeds zo hoog dan zou ik je voeding terugbrengen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Net wat Haribotje aan geeft volgens mij is de +5 Volt lijn veel te hoog. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Evano
Nou, ik wist dat de sensoren op mobo's heel onnauwkeurig zijn maar dit spant de kroon..
Hij (de pc/mobo) gaf 6,85V@+5V aan, op de multimeter bleek het gewoon 5,04V te zijn |:(

Iig niks aan de hand, maar waarom ik die twee blue screens kreeg blijft me een raadsel..

• Haribotje
Hoe lang heb je dit gemeten? Het hoeft natuurlijk niet te zijn dat de 5V lijn altijd 6.85V is, maar af en toe.
Je kan het beste je multimeter aansluiten en hem dan op je bureau zetten, of op een plek waar je hem dan kan zien en dan gaan gamen. Als je dan een blue screen hebt snel kijken wat het voltage is. Is hij dat goed, dan weet je dat het niet aan je 5V lijn ligt.

Je CMOS clearen kan misschien ook helpen.
Pagina: 1