Toon posts:

Linksys WAP54G krijgt geen internet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Zit met een vervelend probleem. Ik heb zojuist mijn nieuwe WAP54G aangesloten aan mijn speadstreem modem van siemens. Ik probeer nu met mijn Sitecom USB adapter 54G verbinding te krijgen met de Linksys. Dat lukt maar ik krijg geen internet. Ik heb dus op mijn laptop (waar geen lan opzit) de cd geprobeerd. Maar bij de stap na "staan alle lichtjes aan?" geeft hij de volgende error : Access violation at address 00492bb6 in module setup.exe. write of address 00453bd0
Ik kan dus niet mijn AP instellen via de cd. Dus heb ik het geprobeerd op de manier van iemand uit een andere post. Namelijk: De TCP/IP instellingen op je pc handmatig op 192.168.1.99 met mask 255.255.255.0 zetten.
Dan werkt dat wel.
Als alles ingesteld is dan zet je dat terug op DHCP.
Hoera! dat werkte. Alles ingesteld etc etc. Dus ook de tcp/ip weer teruggezet op zelf kiezen. Nu krijg ik dus nog steeds geen internet op mijn laptop. Alle lampjes op het AP branden wel. Wat moet ik nu doen om internet te krijgen.
Moet de firewall in mijn modem uit? of moeten er andere dingen specifiek ingesteld zijn? En hoe kan het dat ik de error krijg bij de gewone instalatie via de cd. Die is immers voor leken dus als iedereen dit probleem zou krijgen zouden ze niet weten wat ze er mee aan moeten.
Weten jullie wat het probleem kan zijn.
BTW: er zit een HP printer met draadlooze verbinding in het netwerk.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 20:16
probeer eerst eens met een pc, of een andere laptop die wel ethernet heeft, de verbinding te testen.
nu kan het nog aan van alles liggen...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Setup.exe ??? Klinkt als een verrotte installer!

Want het is echt puur iets softwarematig..

En vaak kan je niet bij de instellingen over wireless ( omdat dat standaard onveiliger is dan draad.. )

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Ow sorry vergeten. Ik heb hier een destkop staan die al hele tijd op de modemrouter is aangesloten en die heeft perfect internet. Nu zet ik er een accespoint bij en krijg ik dus errors met de instalatie. Ik hen dus de instellingen aangepast dmv de manier in de ts. Nu heb ik alles weer teruggedraait en ik krijg dus geen itnernet op de laptop.
Btw: de laptop is dus verbonden en ontvangt pakketen en verstuurd ze. Er is verder niets dat er op wijst dat internet het niet zou doen alleen dus internet explorer. Ik kan geen pagina openen.
Heb net op een andere laptop verbinding gemaakt met ap maar krijg ook hier geen internet. Wel een foutmelding over 2 identieke namen in het netwerk. Maar dat kan ook zijn omdat dat ik daar ooit mee heb gekloot.
Kan iemand mij helpen ik snap echt niet wat het probleem is :S

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 20:12 ]

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:01

DJ

Welke IP reeksen heb je allemaal in gebruik?
Wat is het IP adres van je Speedstream router?
Wat is het IP adres van je LinkSYS WAP54G?
Wat voor IP adressen worden er uitgedeelt door je DHCP Server?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic mag dicht. Ik heb de firmware van de modem geupgrade en alles doet het nu perfect 8)7
De firmware was dus gewoon gaar. Groetjes

Verwijderd

Topicstarter
HELP!
Ik heb echt een groot probleem waar ik nu een antwoord voor moet vinden.
Ik had dus gister de modem firware geupgrade en dus de modem gereset. Alles werkte goed en het netwerk was dus klaar. Nou wil mijn pa vanochtend zijn email chekken doet het netwerk het niet. Bij draadloze netwerken was hij wel verbonden maar geen of bepertke internet verbinding. Ik snapte er niks van dus ik ga naar de kastjes kijken. Toen dee ik op de laptop met draardloos internet ipconfig en toen bleek dus dat hij geen standaardgateway had. Dus geen verbinding met de modem. Dus ik alles nalopen maar zeker weten zat alles goed. Alle lampjes op de linksys brande ook :S Dus ik de linksys opnieuw opstarten en de draadloze netwerk verbinding vastgezet op ip 192.168.1.99 en 3x 225 en 0. Zo kan je via IE namelijk in de ap komen. Toen stond er geen bepertke internet meer. Maar ik kon nog steeds niet op inernet. Bij ipconfig stond bij standaardgateway een nummer dat echt niet klopte 192.168.254.254 ofzo. Iets heel anders dan de modem. Dus ik pak de modem zit de dsl stekker er niet in. Toen heb ik de stekker erin gedaan maar internet dee het nog steeds niet. Toen heb ik de modem gereset naar factory en alles deed het weer.
Waar kan dit aan liggen? Ik moet weten hoe het kan dat ap geen internet kreeg. Want mijn ouders zijn gescheiden en ik ga zo weg dus als het morgen ochtend weer niet doet kan ik niet ff langskomen. En kan hij dus niet meer opinternet omdat alle pcs op draadloos zitten.
weet iemand in godsnaam wat dit is ?
Heel veel dank!!!!!!!!!

Verwijderd

Ik snap niet wat het probleem nu nog is.

De router was niet meer aangesloten op de modem, dus was er geen internet meer. Aangezien de router de modem ook niet meer zag, heeft hij geen gateway doorgestuurd en kreeg iedereen 'beperkte toegang'. Nu de kabel terug insteekt geeft de router iedereen terug een IP adres & gateway.

Dus waarom zou dat morgen niet zo het geval zijn ? (tenzij iemand de DSL stekker terug uittrekt ?)

Verwijderd

Topicstarter
nee nee. Kijk gister dee alles het perfect. Vanochtend had hij beperkte dingen. Dus ik kijken naar die kastjes (modem en linksys accespoint geen router) en toen zat alles er goed in. alle lampjes brande ook. ik moest dus de router resette naar fabrieksdingen en toen dee hij het weer.
wat kan er dan mis zijn want dit mag niet nog een keer gebeuren.
Pagina: 1