Toon posts:

problemen met IDE maxtor 20 gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 14:57 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Allereerst, welkom op GoT. :)

PowerMax zou normaliter moeten werken, het is tenslotte een diagnostoc tool. Misschien een bootable CD-image branden en proberen? http://www.maxtor.com/por...orage%2FDiamondMax+Family

Heb je de HD ook in meerdere PC's getest?

En ja, als er weer het euvel komt dat het programma niet wil werken zou je evt. met behulp van een Knoppix CD wat diagnoses kunnen draaien.

Heeft dat ook geen resultaat dan kun je er met een aan werkelijkheid grenzende waarschijnlijkheid vanuit gaan dat de HD naar de bliksem is.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 14:57 ]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 17:14
die image kan je downloaden van de maxtor site. Waarschijnlijk een .iso bestand die je vervolgens met DVDdecrypter op een cd brand (write image) of met Nero (recorder/burn image)

Het werkt net als een floppy alleen moet je wel even in het bios instellen dat je cd-rom als 1st boot device. Succes

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je moet van de image met bijv. Nero een ISO branden. Meestal wordt door aanklikken van het bestand wel door het brandprogramma herkend wat de bedoeling is.

Het file is in feite een kopie van een CD op je harddisk die je weer naar een andere nieuwe CD wegschrijft. (ik leg het wat vreemd uit maar zou nu even niet snel weten hoe ik dat duidelijk kan maken)

Ik heb het zelf nooit gebruikt dus ik heb geen idee wat er dan op die CD staat, alleen dat je er mee kunt booten en het programma kunt draaien.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 14:58 ]

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 12:33
Je zegt dat je via je eigen pc niet PowerMax kunt gebruiken omdat hij blijft hangen. In een andere pc doet hij het wel goed, met diezelfde harde schijf.

Je hebt al een tijd last van BSOD.

Wat ik denk is dat je IDE controller niet helemaal lekker meer is, of je moederbord. Wat ook kan zijn is dat je IDE kabel niet goed meer is.

Als jou schijf wel goed werkt in een andere machine, dan kan het niet aan de schijf liggen.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik sluit me aan bij hierboven, probeer toch echt, desnoods in een andere pc, je harde schijf op de testbank te leggen met PowerMax. Doe dan eerst de snelle test (90 seconden), mocht dan alles in orde zijn, doe dan toch nog de uitgebreide test. Ik had laatst met de snelle test geen problemen, maar met de uitgebreide bleek de schijf toch defect te zijn.
Als de schijf gewoon goed is dan zou ik ook MemTest runnen (een nachtje ofzo), want het kan ook nog zijn dat je geheugen kapot is...
Succes!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Pagina: 1