Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Linkjes naar de frontpage

Pagina: 1
Acties:

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Nu zien linkjes naar de frontpage er als volgt uit:

nieuws: DPC genomineerd voor ISOC-award
pricewatch: 3Com 2.5 dBi omni-directional Ceiling antenna
meuktracker: IPCop 1.4.11
reviews: Dokken voor je downloads

De pricewatch en meuktracker zijn zo typisch dat het voor Tweakers wel duidelijk is dat ze naar Tweakers.net verwijzen, maar (vooral) bij nieuws vind ik de link met T.net niet helemaal duidelijk.

In title-attributen van linkjes in nieuwsposts gebruiken we de volgende structuur: Tweakers.net -- DPC genomineerd voor ISOC-award en dat vind ik persoonlijk ook netter overkomen als het op die manier op het forum gepost wordt. Ook reviews zouden op die manier kunnen, imo is het niet zo van belang dat een onderscheid gemaakt wordt tussen nieuws en reviews (in de link ernaartoe althans).

Andere suggesties zijn:
3Com 2.5 dBi omni-directional Ceiling antenna - Pricewatch
Tweakers.net -- IPCop 1.4.11
Tweakers.net -- Dokken voor je downloads

Immers blijkt uit de titel van een meukje al duidelijk dat het om een meukje gaat. Bij de link naar de pw is de productnaam imo het belangrijkste, vandaar dat die vooraan komt de staan. Een alternatief zou bvb kunnen zijn:
3Com 2.5 dBi omni-directional Ceiling antenna in de pricewatch of omgekeerd
3Com 2.5 dBi omni-directional Ceiling antenna in de pricewatch. Of eigenlijk zelfs gewoon zonder de toevoeging "in de pricewatch".

/me twee centen in potje doet

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Is het niet ambigu om in een link te zetten dat het een link naar Tweakers.net is terwijl je op een subdomein van Tweakers.net zit? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Mja, je hebt een punt, maar anderzijds kan "nieuws: Pietje puk ontsnapt" evengoed naar een algemene nieuwssite verwijzen en zo. En ik vind het gewoon mooier O-)

't Is ook slechts een kwestie van smaak vermoed ik en ik post het hier ook maar ter overweging. Bij "nieuws: tralalala" valt het helemaal niet op dat je naar de frontpage van dezelfde site linkt, wat met "Tweakers.net -- boemtsjakalakaboem" wel duidelijk is.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ja, maar als je jouw lijn doortrekt zou je ook Verwijderd in "[CSS] Menu horizontaal spreiden" moeten voorzien van de tag 'forum' o.i.d.
Maar ik ben met je eens dat het storend is, maar een betere oplossing zou ik zelf ook niet weten :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Bij nieuws en reviews zou het toch wel verstandig zijn om er T.net voor te zetten, want ik ben die linkjes nu een paar keer tegengekomen, maar ik kom er altijd pas achter dat het nieuws van Tweakers.net is wanneer ik erop klik :P
Bij pricewatch en meuktracker is het wel duidelijk, omdat dat benamingen zijn die je verder vrijwel nergens tegenkomt, maar nieuws en reviews zijn te algemeen.

(En ik zou het zelf ook netter vinden als er 'Nieuws: [bla]' zou komen te staan, in plaats van 'nieuws' met een kleine letter ;))

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik zou de nieuws/meuktracker/pricewatch tags helemaal weglaten in de inhoud van het linkje. Je zou het eventueel wel in de title attribuut kwijt kunnen.

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
moto-moi schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:37:
Ja, maar als je jouw lijn doortrekt zou je ook Verwijderd in "[CSS] Menu horizontaal spreiden" moeten voorzien van de tag 'forum' o.i.d.
Maar ik ben met je eens dat het storend is, maar een betere oplossing zou ik zelf ook niet weten :)
Vergelijkbaar met 'pricewatch' en 'meuk' is het daar imo wel meteen duidelijk dat het om een interne link naar GoT gaat. Zal vast ook wel met herkenning/gewenning te maken hebben though

Pagina: 1