Toon posts:

Probleem met Wireless netwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier sinds 2 a 3 weken een wireles netwerk aangesloten aangezien we toen ook een laptop hebben aangeschaft, vaak zit ik achter in het tuinhuisje en hier heb ik telkens net wel of telkens net geen bereik.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik telkens wel bereik heb? Wireless router dichterbij plaatsen is eigenlijk niet echt een optie, ik vroeg me af of er dingen zijn die je zeg maar er tussen zet zodat die het signaal vergroot.

Als voorbeeldje:

--- =huis

---------(wireless netwerk)----------------------- tuin tuinhuis(laptop)

---------(wireless netwerk)---------dingetje--- tuin tuinhuis(laptop)

Het ligt er maar net aan ik mijn laptop houdt in het tuinhuisje, soms wel en soms geen verbinding.

Dus ik heb maar een paar meter nodig volgens mij. (het gaat over een sitecom wireless router, maar die informatie is niet echt belangrijk volgens mij)

Verwijderd

Je kunt proberen je wireless antenne(s) iets anders te richten. Anders een range extender (versterker) kopen zou ik zeggen. Hoeveel meters hebben we het eigenlijk over?

Verwijderd

Topicstarter
De antennes heb ik al op alle manieren geprobeerd :) , heb je misschien een beetje info over een range extender?

Het gaat om ongv. 25-30 meter

Verwijderd

Dan een "Sitecom Wireless Omni Antenna 5dBi" (of beter) kopen zou ik zeggen, vanaf 15 euro. In de winkel zeggen wat je ermee wilt zodat je bij 'slecht bereik' nog even terug kunt...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat lijkt me wel iets, morgen is even naar de winkel dan. Ik heb al 3 antennes op mijn wireless sitecom router, deze moet ik dus vervangen voor 1 van die 3? En deze heeft gegarandeerd beter bereik?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:33:
Hmm dat lijkt me wel iets, morgen is even naar de winkel dan. Ik heb al 3 antennes op mijn wireless sitecom router, deze moet ik dus vervangen voor 1 van die 3? En deze heeft gegarandeerd beter bereik?
Vraag het ff in de winkel, als het kan je eigen router meenemen. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, was ik ook van plan :) bedankt iig !

Ik weet niet hoeveel dbi mijn antennes nu hebben? Maar dat zal dan wel minder zijn als die 5dbi?

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:29:
Dan een "Sitecom Wireless Omni Antenna 5dBi" (of beter) kopen zou ik zeggen, vanaf 15 euro. In de winkel zeggen wat je ermee wilt zodat je bij 'slecht bereik' nog even terug kunt...
Ik heb slechte ervaringen met die cheap-ass Omni antenne's, ze zijn echt in géén opzicht beter dan mijn Linksys standaard antenne's.

Je geeft niet aan wat voor WiFi apparatuur je hebt.
Sitecom dus..
Stel je maakt gebruik van een Linksys, dan kun je proberen om met een alternatieve firmware zoals Hyperwap (goede ervaringen mee op m'n WAP54g) de zendsterkte te verhogen. (wat dus niet mogelijk is aangezien ik net lees dat je een Sitecom hebt)

[ Voor 6% gewijzigd door Kaspers op 24-08-2006 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:26:
Je kunt proberen je wireless antenne(s) iets anders te richten. Anders een range extender (versterker) kopen zou ik zeggen. Hoeveel meters hebben we het eigenlijk over?
Lijkt me niet echt een oplossing, zo'n extender kost al gauw 100 euro en dat is dan al meteen weer veel geld.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een sitecom mimo-xr , iemand die een betere wireless router weet en dus gegarandeerd een beter bereik heeft?

edit:Kun je niet 2 wireless routers aan elkaar koppelen? Zonder een draad er tussen? Dat die ene zeg maar het bereik van de ander vangt en die dan weer doorstuurt?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 20:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:10:
ik heb nu een sitecom mimo-xr , iemand die een betere wireless router weet en dus gegarandeerd een beter bereik heeft?

edit:Kun je niet 2 wireless routers aan elkaar koppelen? Zonder een draad er tussen? Dat die ene zeg maar het bereik van de ander vangt en die dan weer doorstuurt?
Volgens mij kun je ze wel koppelen, maar dat zou je per merk eens moeten bekijken. Zelf heb ik een SMC en daar ben ik een dergelijke optie wel eens in de setup tegen gekomen (nee niet gebruikt). Wil je met hardware het bereik vergroten kun je volgens mij:

- extra kabel trekken, wifi router verplaatsen
- antenne verbeteren (omni of directional)
- range extender

Advies vragen in de winkel of bij Sitecom kan natuurlijk ook :-)

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 10:50

Ja, dat kan met de meeste routers/AP's wel. Even opletten dat het ding WDS (Wireless Distribution System, ook wel Wireless Bridging) ondersteunt en je bent veel goedkoper uit dan met een 'echte' extender. De snelheid halveert helaas wel, maar dat is toch beter dan helemaal geen bereik. ;) Andere optie, maar die hoeft niet altijd mogelijk te zijn is om via een kabel een extra AP (of router in AP mode) neer te zetten. Zo heb ik het hier ook: beneden de wireless router, kabel naar zolder en daar nog een AP. Resultaat: overal in huis goed bereik.

Ook maar dat ik dat weet!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:50
Linksys WAP54g (en desnoods met HyperWAP erop)
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:10:edit:Kun je niet 2 wireless routers access point aan elkaar koppelen? Zonder een draad er tussen? Dat die ene zeg maar het bereik van de ander vangt en die dan weer doorstuurt?
Ja, dan zet je 2 AP's in bridged mode.

Verwijderd

Topicstarter
porp

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet hem morgen gaan ruile

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 21:22 ]

Pagina: 1