Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote Control Molex Connector

Pagina: 1
Acties:
  • 771 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Graag wil ik op afstand, d.m.v. een AB mijn computer aanzetten. In eerste instantie dacht ik aan WOL (Wake Up Lan). Dus een ontvanger die je in je netwerkkaart kunt stoppen en die een "magic packet" afgeeft wanneer je de AB knop indrukt. Deze heb ik tot op heden nog niet gevonden.

Echter zag ik op de site van Logisys een Remote Control Molex Connector Kit staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.logisyscomputer.com/images/SKUImages/RM01.jpg

Description
Have you been looking around for the hot new mod of 2005, and have yet to find it? Then look no further then the Remote Control 12 Volt DC Relay Switch. This ingenious kit allows you to remotely control any 12 Volt DC device. Perfect for controlling cathode kits, case lighting, or even fans remotely at the touch of a button.
The kit includes one 12 Volt DC remote relay switch receiver, and two automotive quality key fob transmitters. This easy to wire kit is perfect for anybody with a basic knowledge of electrical wiring, and can easily be wired inline to your Molex connectors. The end results of the Remote Control 12VDC kit are truly impressive and are sure to ooh and ah the crowd.

Remote On and Off control for any 12 Volt DC devices such as computer accessories, auto lighting kits, or other electronic applications
High quality micro key fob construction similar to automotive keyless entry systems
Easy to wire with basic electrical wiring knowledge

Specification
Receiver Input Voltage: 12VDC
Receiver Output Voltage: 12VDC
Receiver Output Current: 2 Amp Maximum
Receiver Wiring:
Red: +12VDC In
White: +12VDC Out
Black: Ground
Black: Ground
Blue: Antenna
Handset Battery: Type VR22/CN22/CN32A or Equivalent
Handset Controls: On and Off Buttons

Zou ik deze hiervoor kunnen gebruiken? Dus dan dien ik een rode draad van de voeding aan te sluiten aan de rode draad van de RM01, de witte draad van de RM01 aansluiten aan de groene draad van de voeding (beide groene draden moeten verbonden zijn met de witte als je hem door hebt geknipt). De 2 zwarte draden aansluiten op 2 andere zwarte draden. Volgens mij gaan er in de molex stekker altijd 2 zwarte ground draden die 2 verschillende voltages doorvoeren, t.w. +5 en +12 ????

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/5-25-molex-voeding.gif

Of weet iemand een beter idee ok de PC op afstand aan te zetten. Kom niet aan met solderen, want dat zit er voor mij niet in. Weet iemand waar ik producten in Nederland van logisys kan bestellen of dat er wellicht een vergelijkbaar product is maar dan van een ander merk?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
als hij bij de druk op de knop even contact maakt en daarna weer los dan kan je hem over je normale powerbuton heenzetten. dan valt deze af wand deze heeft een aan en een uit knop :'( maar wel een bruut idee

[ Voor 25% gewijzigd door DECOY88 op 24-08-2006 18:55 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Hoeveel volt heeft de groene draad nodig die naar de Power Supply On gaat? Is dat 12 volt om aan te springen? Dan zul je de remote na het aanzetten gelijk weer uit moeten drukken :+

Eigenlijk moet je een remote control hebben die ook je centrale deurvergrendeling regelt van de auto, maar ik weet niet of dat in is te bouwen voor je PC?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
M. Mulder schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:15:
Hoeveel volt heeft de groene draad nodig die naar de Power Supply On gaat? Is dat 12 volt om aan te springen? Dan zul je de remote na het aanzetten gelijk weer uit moeten drukken :+

Eigenlijk moet je een remote control hebben die ook je centrale deurvergrendeling regelt van de auto, maar ik weet niet of dat in is te bouwen voor je PC?
Een echte tweaker kan alles :P

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
de groene moet alleen het kringetje sluiten met die andere pin en dan gaat je pc aan

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
hier heb ik dus wel intresse in.
nog nooit gezien, wel bij auto's op afstand starten, deurvergrendeling en voor de scooter ook alleen nog nie voor de pc.

als het niet te duur is en in nl of de te bestellen is dan haal ik er ook een >:)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
En dan een beetje met mijn idee lopen pochen ;) , haha. Volgens mij kun je hem niet in Nederland halen en hij kost maar 16 dollar, dat is ongeveer 12,50 euro.

Als je hem dus aan switched dan geeft hij een constante stroom van 12V aan je Power Supply On van de ATX connector op je mobo. Gaat hij dan ook uit? Dat is even de vraag. Ik weet wel, dat als ik de power button meer dan 4 seconden vasthoudt hij weer uitschiet in de stand "Soft Off" (d.m.v. spatie kun je dan je PC starten).

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
via ebay kan je er een kopen

http://cgi.ebay.com/NEW-L...20017676869QQcmdZViewItem

zie zo vlug nie hoe duur hij is incl verzenden maar igg nie duur

zie nu dat de ad is geeindigd

[ Voor 7% gewijzigd door hellmonder1986 op 24-08-2006 19:45 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Deze zal niet werken, want als je computer uit is heb je geen 12V ter beschikking, wel 5V (die gebruikt wordt om te kunnen starten).
Als je niet wil solderen, houd het daar op. (anders is mijn hersenscheet van willekeurige AB, en een TSOP mogelijk, maar dan mag er wel geen andere AB in de buurt gebruikt worden)

[ Voor 27% gewijzigd door naftebakje op 25-08-2006 10:20 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Hoe krijg ik er 12V naar toe dan? Deze moet ik zeker rechtstreeks uit de voeding weghalen (bypass).

Zan het ook natuulijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.scan.co.uk/images/products/383038-A.jpg

400w NorthQ PSU with ON/OFF Remote Control. ATX 2.0 Low Noise 12-17DB, PCI Express, Sata

[ Voor 51% gewijzigd door M. Mulder op 24-08-2006 20:43 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Een ding, dat ding is 12V, waar wil je dat vandaan halen als je pc uitstaat :)

Extra adapter?

• naftebakje
M. Mulder schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:37:
Hoe krijg ik er 12V naar toe dan? Deze moet ik zeker rechtstreeks uit de voeding weghalen (bypass).

Zan het ook natuulijk:

[afbeelding]

400w NorthQ PSU with ON/OFF Remote Control. ATX 2.0 Low Noise 12-17DB, PCI Express, Sata
Deze zal natuurlijk werken, overweeg eens of je daadwerkelijk die meerprijs wil geven ervoor.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Uhh nee, die meerprijs wil ik er dus niet voor geven. Ik had gehoopt dat de RM01 gewoon ging werken, maar jah je zit gewoon met die 12V wanneer de PC uit staat. Je kunt er natuurlijk een adapter van 12V er tussen zetten en deze eveneens op een molex stekker "vastklikken". Ik neem aan dat hij dan op gelijkstroom moet staan i.p.v. wisselstroom?

Stel ik maak er een adapter tussen, gaat hij dan echt werken en loop ik niet tegen het probleem aan dat de PC na ±4 secondeen weer uitgaat, omdat er een continue stroom van 12V op komt te staan?

• naftebakje
Je kan er idd met een externe adapter 12V gelijkspanning op zetten, dan zou ik er een transistor achter zetten. De basis van de transistor hangt via een seriecondensator aan de geschakelde 12V (zodat ie maar ff contact maakt, en je pc niet weer doet uitvallen), en de transistor maakt de verbinding op het powerknopje. Maar dat wil je ws weer niet proberen, paar draadjes solderen.

[ Voor 9% gewijzigd door naftebakje op 25-08-2006 13:54 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 13:56

chromeeh

the Gnome

Kewl zoiets wil ik ook wel hebben....
Alleen heb nog geen toko gevonden die ze in NL kan leveren :'(

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Het is een relais die de 12V van een molex kan schakelen. Dat wilt niet zeggen dat het relais 12v nodig heeft om te schakelen.

Er is best een kans dat als je de groene draad uit de molex via het relais laat lopen dat prima werkt. Voor de zekerheid kun je er nog 5v bijhangen vanauit een USB stekker.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Het ding:
http://www.logisyscompute...?SKUID=RM01&DID=ACCESSORY

Hij heeft 12V input en 12V output.

Als hij intern met 5v werkt dan is het wel modbaar.. maar of hij genoeg verbruikt om 'm aan je 5vstb te hangen is een 2e.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb Logisys een mailtje gestuurd en gevraagd of het mogelijk is wat ik wil. Heb tot op heden nog geen reply gehad. Zodra ik het weet informeer ik het wel hier in de posting.

• donzz
  • Laatst online: 20-11 11:51
die groene kabel van je voeding moet aan aarde worden gehangen om de voeding te laten starten. de oplossing is natuurlijk een one-shot (wiki) achter de ontvanger en een aparte voeding. (en dan het geheel over de powerknop zetten) maar je wil niet solderen.. op een oude AT voeding zou het zo werken, maar ik weet niet wat voor jou de beste oplossing is..

[ Voor 5% gewijzigd door donzz op 30-08-2006 14:15 ]

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
@donzz -> dan start de voeding wel ja, maar lang niet alle moederborden starten dan ook...

Edit:
Heb wat getest...
De voeding start altijd, maar van de 6 pc's die ik getest heb (1x pentium4, 2x pentium3, 2x pentium2, 1x pentium1) startte maar 2 pc's door (een van de p2's en de p4)

Geeneen pc bleef aan na het loshalen van de draad tussen de ground en de pw_on...

Het is dus een beetje een gok...

[ Voor 63% gewijzigd door SA007 op 02-09-2006 16:23 ]

• Jeronimusius
  • Laatst online: 09-04 15:19
je kunt het ook met je pda doen. WOL via http://www.depicus.com/wake-on-lan/

• mace
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Misschien is Wake on Lan niet zo'n slecht idee, de connector op het moederbord is iig geschikt, er zit 5v bij 600mA op, aarde en "MP_WAKEUP" wat een logisch poortje is, zet er 5v op en je pc gaat aan. Erg geschikt dus. linkje

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

@ Jeronimusius & MaCe1337: TS heeft al aangegeven dat het draadloos moet zijn, WoL heeft hij al als optie in gedachten, maar hij had nog geen (draadloze) oplossing gevonden.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-11 13:01
Misschien denk ik te simpel, maar waarom zet je niet gewoon in je bios aan dat hij aan moet gaan als er stroom komt te staan op je voeding (on on power loss oid).
Vervolgens haal je bij de bouwmarkt zo'n stopcontact met afstands bediening setje. Als je je stopcontact dan 'aan' zet, komt er spanning op je voeding en gaat je PC aan...

• mace
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Swaptor schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:10:
@ Jeronimusius & MaCe1337: TS heeft al aangegeven dat het draadloos moet zijn, WoL heeft hij al als optie in gedachten, maar hij had nog geen (draadloze) oplossing gevonden.
Je begrijpt me niet helemaal, dat relais wat hij op oog heeft, dat kan hij makkelijker aansluiten op de WOL connector, het enige wat je bij WOL moet doen is 2 pinnen even met elkaar te verbinden om de pc aan te laten gaan, als je dus een draadloos systeem hebt met een relais kun je dus ook de WOL gebruiken.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
LeechGuy schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 08:44:
Misschien denk ik te simpel, maar waarom zet je niet gewoon in je bios aan dat hij aan moet gaan als er stroom komt te staan op je voeding (on on power loss oid).
Vervolgens haal je bij de bouwmarkt zo'n stopcontact met afstands bediening setje. Als je je stopcontact dan 'aan' zet, komt er spanning op je voeding en gaat je PC aan...
Ja en dat is nou net het probleem. Je dient softwarematig de PC in een stand te zetten wanneer hij uitgaat wil dit functioneren. Als ik de powerknop 4 seconden indruk vliegt hij in de juist stand. De PC gaat direct uit na 4 sec, maar wanneer je bijvoorbeeld numlock aan hebt staan blijft deze branden. Vervolgens trek ik de stekker eruit (kik-uit) en na een poosje de stekker er weer in (klik aan) en hij doet precies zo als ik het wil.

Maar de stand waarin de PC vliegt, d.m.v. de powerknop 4 sec in in te houden, is softwarematig niet te vinden. Als iemand die kan vinden en ik heb al heel veel proggies geprobeerd, dan is het probleem opgelost. De stand is i.i.g niet: "Power Off" of "Shuttdown"

Ik vermoed dat het "Soft Off" is !!!!

Verwijderd

ontvanger --> relais -> puls signaal afgeven aan de powerswitch

kort pulsje is genoeg, dus met 2xAA-baterijen ofzo kan het ook wel :p

Verwijderd

Waarschijnlijk is dat S3 ofzo, probeer anders Sleeper eens.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
De S2 en S3 functies zijn niet ingeschakeld op mijn PC en sleeper kan ze dus niet uitvoeren in deze stand. Hoe krijg ik deze aan?

In de BIOS heb ik de "AC PWR Loss Restart" op "Previous" gezet. Op deze manier reageert de PC door op te starten wanneer ik middels de PWR button (langer dan 4 sec ingedrukt) met het opstarten ervan, als ik de stekker eruit haal en vervolgens er weer in.

[ Voor 50% gewijzigd door M. Mulder op 10-09-2006 18:02 ]

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-10 15:25

casemodder

--->

wat makkelijker is en niet echt de tweakermanier >:) maar het werkt wel :>

Koop een kitje van klik aan klik uit met een afstandsbediening en een ontvanger, de ontvanger wel 3500watt nemen anders kom je niet uit met de inschakelpiek van je pc.
Zet ontvanger tussen je pc en het stopcontact en zet in de bios wake up after power loss aan.

Resultaat zet je ontvanger aan met de remote en je pc schiet ook aan :9

Zo heb ik het ook gedaan ;) werkt door het hele huis...

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 00:58

Jimbolino

troep.com

misschien een beetje offtopic, maar bij een P5W DH Delux mobo zit een usb-ir ontvanger waarmee je je pc aan kan zetten :)

edit: je kan idd ook bij de aldi of lidl van die setjes kopen waarmee je lampen in en uitschakeld. Combineer dat met de power loss functie van je bios en je bent klaar...

[ Voor 41% gewijzigd door Jimbolino op 10-09-2006 18:27 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Kun je de PC dan gewoon uitzetten met de windows "Power Off" functie en vervolgens de PC uitzetten (klik uit) en na de "klik aan" start hij weer of moet je rigoureus de PC uitklikken, jah dan werkt het wel, maar dat is niet goed voor de PC lijkt me.

Ik hebde functie in de BIOS "AC PWR Loss Restart" toch nog maar een keer op "enabled" gezet en het werkt zowaar. Ik begrijp niet waarom hij het nu wel doet :?

Ik doe gewoon een normale "Power Off'". De PC sluit af, vervolgens haal ik de stekker eruit en wacht een poosje. Wanneer ik de stekker er weer in plug dan boot de PC :)

Vanaf een client PC kan ik nu met een een programma, remote de server afsluiten en met klik aan/klik uit kan ik de PC starten. Geweldig !

Bedankt voor al het denkwerk en de daarbij horende opties.

[ Voor 52% gewijzigd door M. Mulder op 10-09-2006 20:50 ]

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-11 13:01
Als je in de BIOS de AC PWR Loss Restart setting op 'Previous' zet, dan gaat je PC terug naar de mode waar hij in was toen de stroom onderbroken werd. Als hij dus al uit stond, dan blijft hij uit. Als hij aan stond, dan gaat hij weer aan. In jouw geval werkt dat dus niet omdat je je PC netjes afsluit en je PC dus al uit stond voordat de stroom onderbroken werd.

Als je in de BIOS de AC PWR Loss Restart setting op 'Enabled' zet, dan gaat hij altijd aan nadat er weer stroom op je PC komt te staan.
Pagina: 1