Toon posts:

Ixus40 MVI files omzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Halloo,

Ik heb een ixus40 waarmee ik filmpjes maak...

Deze filmpjes kan ik niet importeren in Adobe Premiere Pro, [ unsupported compression in file ]
nu wil ik het .mvi bestand omzetten naar een avi of mpeg zodat ik het kan importeren in Premiere.

Heeft iemand een idee hoe dit moet?

Zoombrowser werkt i.i.g. niet...

groet paul

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:54

supersook

Professioneel prutser

Hiervoor gebruik ik zelf altijd Virtualdub (http://virtualdub.sourceforge.net/).

Eerst het filmjpe inladen. Even de audio omzetten naar een regulier formaat doormiddel van 'full processing' in audio menu, vervolgens bij audio>compression bv. mp3 als uitgangsformaat kiezen. Samplerate is waarschijnlijk afwijkend tov. standaarden, corrigeren door een normale samplerate te kiezen. Dit is te vinden onder menu audio>convert.

Bij het kopje 'video' kun je eerst proberen of 'direct stream copy' een resultaat opleverd dat is uit te lezen met Premiere. Anders kun je ook hier kiezen voor 'full processing' en bij compression een beetje degelijk formaat kiezen (voor echte kwaliteitsfreaks gewoon raw RGB, anders volstaat een divx'je van redelijke bitrate wel).

Een redelijk beknopte handleiding zo, dus mocht het niet helemaal duidelijk zijn hiervoor m'n excuses.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Supersook!

Superbedankt, het werkt... Naar dit progje was ik al heel lang opzoek

groet paul