237 ipv 220 Volt in Den Haag???

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Kan dit op 1 of andere manier schadelijk zijn voor de troep die ik thuis heb staan? Alles is toch 220 - 230 volt?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13903

Waar heb je het over??? 220 Volt is en blijft 220 Volt, we gaan inderdaad over naar 230 Volt omdat dat ook in duitsland wordt gebruikt, maar 237 Volt.. dat zal wel niet..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
We zitten al op veeeeeeeeeeeel plaatsen op 230v. Het is langzaam van 220 naar 230 gevoerd.

237v? piekspanningen ofzo :?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Als ik een multimeter in het stopcontact steek (heb er 2) dan geven ze tussen de 235 en 237 aan. Reden = denk ik dat het goedkoper is om te vervoeren Eneco hier in Den Haag :?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Moet ik woensdag maar oppassen als ik mijn wekken in plug in D'haag :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruut
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 11:42
Het is de bedoeling de spanning overal in Nederland naar 240 Volt wordt gebracht. Kijk maar naar al je electricsche apparatuur, die kunnen allemaal tot 240 Volt aan.

Chaos, panic, & disorder - my work here is done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13903

Ben je woensdag in Den Haag, Capoeiristas? Kan je wel een bakkie komen doen..!!

en Ballebek, check je multimeter eens, want die kan ook afwijken.. of je meet op een groep met een lage impedantie..

Maar wat boeit het eigenlijk.. allle apparatuur kan toch 240 Volt aan !!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inderdaad, 220 Volt zie je praktisch nergens meer in Nederland. Vrijwel overal is het momenteel al 230 Volt, en dat word nog opgevoerd tot 240 Volt in totaal, zodat de hele EU straks hetzelfde voltage heeft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Op maandag 29 januari 2001 11:10 schreef Ohjajoh het volgende:
Ben je woensdag in Den Haag, Capoeiristas? Kan je wel een bakkie komen doen..!!
Ik zal kijken :) de vraag is nog of ik vrij kan krijgen. Ik moet om 14.00u ofzo op het centraal staan anders kan ik de weg niet vinden :)

Ik laat het je wel ffkes weten..

[edit]
[ontopic]

Ik weet dat ze allemaal naar 230 volt gingn.

Maar 240 geloof ik eerlijk gezegd niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Laatst online: 07-01 11:08

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

(jarig!)
gaan we naar 240 volt toe??

da's wel wat veel, de meeste aparatuur heeft daar niet zo'n moeite mee, maar wel de arme gloeilampjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51

mvds

Totally awesome!

Het is ook nooit 220 geweest. Het was altijd al hoger aangezien apparaten wel werkten met een spanning hoger dan 220 Volt maar slecht of niet werkten met een spanning lager dan 220 Volt. Als er in de buurt een bedrijf zat die z'n machines op ging starten kon het wel een gebreuren dat door overbelasting van het net de spanning daalde en mensen problemen kregen. Vandaar dat ze jaren geleden al de spanning verhoogd hebben naar iets van 225 of 228 volt. Gewoon om dat soort dalingen te voorkomen.
Dit soort correcties hebben ze meerdere malen moeten uitvoeren aangezien het elektriciteits-verbuik is toegenomen de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar 240 geloof ik eerlijk gezegd niets van...
Toch is het zo. Kan alleen nog wel wat jaartjes duren...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34

yGiDoRp

Sawasdee

Hmmm. Vandaar dat men lampen steeds minder lang meegaan.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 13:58
Het is de bedoeling om de netspanning steeds verder op te voeren omdat het verlies bij afstandoverbrugging kleiner wordt....spanning zakt namelijk in omdat koper een bepaalde weerstand heeft. Dit is ook bij signaal transport zoals TV...alleen bij dit signaal transport heb je ook nog te maken met dispersie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nou lees ik toch aardig wat bladen over elektrotechniek, maar het is voor het eerst dat ik hoor dat de netspanning naar 240 gaat.:?
* Kaj. moet het nog zien...

Ballebek-> het kan zijn dat je aan het "eind" van de keten zit; naast de normale 230v netspanning, krijg je ook de troep van de rest mee. (stoorpulsen enzo)
Dat heb ik een keertje gehad in een studiootje: de trafo's van de effect-apparatuur en de mengtafel gingen om de haverklap naar de verdoemenis.
Toen ben ik eens gaan meten; 246v op een gewone wandcontactdoos! En dat was nog in het 220v-tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20592

ja die 237 volt is makkelijk haalbaar... vraag is aan al je buren of ze de wasmachine aanzetten zie je de spanning zo omlaag gaan !

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Hartelijk dank, ik heb gelukkig m'n comp en alles achter een UPS. Die houdt alles netjes op 230V :) Ook is dit een vraag omdat ik bij de TD van een automatiseringbedrijf zit en er soms een golf is met dezelfde problemen, zoals de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Je kan een grotere hoeveelheid energie vervoeren als je het voltage hoger maakt. Want dan kun je de stroom iets lager maken.
P = V * I
En dan is het warmteverlies lager:
Q = I^2 * R * t

Het is dus goedkoper en beter voor het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 14:18
Volgens mij zijn ze langzaam de hele mik van 220 naar 230 naar 240 aan het schroeven... op de meeste apparaten die ik hier heb staat ook al 240 meen ik...

Bovendien kunnen ze wel tegen wat meer spanning heb ik zo het idee :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Het is de bedoeling om de netspanning steeds verder op te voeren omdat het verlies bij afstandoverbrugging kleiner wordt....spanning zakt namelijk in omdat koper een bepaalde weerstand heeft. Dit is ook bij signaal transport zoals TV...alleen bij dit signaal transport heb je ook nog te maken met dispersie...
Dit geldt alleen voor lange afstanden. Vanaf het trafohuisje naar huizen is een verwaarloosbaar kleine hoeveelheid energieverlies in de vorm van warmte t.o.v. de afstanden die van de centrale naar een dorp of stad overbrugd moeten worden.

Het zal wel iets schelen, maar het hangt volgens mij meer samen met het feit dat de energiebehoeft toeneemt.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Je kan een grotere hoeveelheid energie vervoeren als je het voltage hoger maakt. Want dan kun je de stroom iets lager maken.
Zo werkt het dus niet :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja ja .

Ik had dus gewoon mijn mts af moeten maken. Had dat dan gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Op maandag 29 januari 2001 16:48 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]
Zo werkt het dus niet :)
Zo werkt het dus wel, maar het kan zijn dat wat ik zeg niet de reden is van de verhoging van het voltage, omdat het niet zo heel veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 698

Heb net ffies multi-metertje gepakt en kom vrolijk op 235 volt. Ga me d'r niet echt druk om maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

heb het hier eventjes gemeten met een digitale multimeter.
heel netjes 222,9 volt.

Akita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 10:57
Op maandag 29 januari 2001 13:41 schreef Ballebek het volgende:
Hartelijk dank, ik heb gelukkig m'n comp en alles achter een UPS. Die houdt alles netjes op 230V :) Ook is dit een vraag omdat ik bij de TD van een automatiseringbedrijf zit en er soms een golf is met dezelfde problemen, zoals de voeding.
In je comp zit toch een geschakelde voeding. Die kunnen wel wat meer hebben..

...

Pagina: 1