Toon posts:

Vaag connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hardware:

ZyXel prestige 650 R-33 ADSL over ISDN modem/router
Asus P4P800 deluxe motherboard met een 3COM Gigabit LOM (3C940) onboard netwerkadapter

Probleem:

1 Maand terug begint de verbinding weg te vallen, 10 minuten internetten resulteert in modem resetten, wachten tot deze opnieuw is opgestart en dan weer 10 minuten internetten. Modem behoudt wel connectie (het ADSL lampje blijft branden) maar op de computer blijven time-outs komen. Computer meldt ook niet dat verbinding wegvalt. Vannochtend de complete computer geformatteerd, alles eraf en windows er opnieuw op. Origineel schijfje van moederbord erin en netwerkadapter geinstalleerd. Verbinding werkt, valt 10 minuten later weer weg. Blijkbaar geen software probleem, raar want deze opstelling werkt al geruim een jaar prima. Verbinding heeft teveel ruis misschien? Huidige opstelling is van papa, dus eigen laptop gepakt, draadloze adapter uitgezet en LAN kabel direct van Zyxel ingeplugd. Verbinding werkt prima, valt ook niet weg. Waar zit nu het probleem :?

Ik zou geen idee hebben, Tiscali helpdesk gebeld en door hen werd mij verteld de splitter dichter bij het ISRA punt (punt waar telefonie je huis binnen komt) te brengen. De huidige afstand is namelijk zo'n 5 meter. Raar is dat deze verbinding dus al een jaar prima werkt met 5 meter afstand...

Wat kan ik nog proberen naast het verkorten van die kabel wat echt een heleboel werk op gaat leveren. Lees: 2 kleden oprollen, zit-eiland verschuiven, dik luik optillen, 5 meter incl. kruiplamp doorstruinen, door een luik naar een andere vleugel van het huis, weer 5 meter struinen, kabel vinden, nieuwe kabel trekken (nog eens 10 meter struinen), weer uit de kruipruimte, luik terug, eiland terug, computer naar voren halen, 30 knopen uit elkaar halen, splitter verplaatsen, nieuwe kabeltjes knijpen met een tang waarvoor ik minstens 10 minuten moet fietsen om hem te lenen en vervolgens maar hopen. Nu om half 6 betrekkelijk weinig zin in :P

edit: nu is het dus zelfs zo dat hij ong. 10 sec verbinding heeft, in die 10 sec kun je een willekeurige site intypen en deze laadt hij (supersnel)... Na 10 sec geven IE en FF beide aan: Bezig met openen van (het lijkt alsof ze dus wel een soort van verbinding hebben) maar na een sec. of 20 > timeout...

Het wordt steeds vager, het lijkt wel alsof het modem "vol" loopt met iets, kan zoiets?, wel eens gehoord van P2P programma's die teveel connecties aanvragen oid. Staat iig nog geen P2P op deze pc

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 19:45 ]

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Lijkt mij er op dat je NIC dood is.

Verwijderd

Topicstarter
pEeDy16 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:17:
Lijkt mij er op dat je NIC dood is.
maar hij doet het af en toe wel, af en toe niet...beetje gek, misschien beter idee om morgen een nieuw kaartje te kopen. Rare problemen met pc's af en toe

daarbij heb ik even op internet gezocht en hebben wel meer mensen problemen met de combi p4p800 en 3com

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 22:20 ]

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-04 16:45
is dit probleem alleen op jou pc binnen dit netwerk?
zo nee, firmware even upgraden en kijken of geen van de andere pc's bittorrent oid draaid met te veel connecties open.

probeer eens een lan adapter uit een andere pc in jou pc, gaat het probleem dan nog niet weg zou ik je systeem maar eens opschonen..

Verwijderd

Topicstarter
Oké, het wordt nog vreemder. Net een nieuw netwerkkaartje gekocht, d'r in gepropt en voila internet... 10 minuten, dood. Nu weer om de 10 sec dus eigenlijk geen verbetering.

Het vreemde is dus dat als ik een willekeurig andere laptop op dezelfde ethernet kabel aan het modem koppel internet gewoon zonder uit te vallen functioneert...

Snap nu echt niet meer wat er mis zou kunnen zijn :P

edit: oja, er zit maar 1 pc in dit netwerk, ISRA > Splitter > Router ZyXel > Pc

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 16:55 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
geen idee. probeer een andere site..
www.marktplaats.nl ?
zet je pa's pc te koop ;-)
en koop een andere

misschien word de chipset te heet van die onboard lan? dus de north of southbridge. als daar het netwerk gedeelte toch al door gaat, of er iets mee gedaan wordt, dan heb je de kans dat je netwerk nu met je noieuwe kaartje ook daardoor beinvloed wordt.

dus misschien is het moederbord kapot?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Netwerk verbinding op 10 MB / half duplex forceren? (snel zat voor internet en de kable vergeeft dan meer fouten)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:44:
Netwerk verbinding op 10 MB / half duplex forceren? (snel zat voor internet en de kable vergeeft dan meer fouten)
dat ga ik morgen eens proberen maar dat geeft nog niet aan waarom de nieuwe netwerk kaart niet zou functioneren en mijn laptop op 100mbit prima werkt... Router is dus iig niet kapot
Pagina: 1