Hallo, ik heb me eerst uitgebreid verdiept in de verschillende artikelen op GoT, op google en andere sites over overclocken en wou toch nu wel eens gaan beginnen.
Mijn systeem is:
CPU: Intel Pentium 4 3Ghz 630
Mobo: Asus P5GD1-Pro
Geheugen: 3x Corsair 512mb Dual Channel
Graka: Asus 6600GT 256Mb
Soundcard: Creative Audigy 2 ZS
Voeding: Asus A-45GA w/APFC 450Watt
CPU Koeler: Thermalright XP-120 in combinatie met een Papst 120mm fan-4412 F/2GLL
HD: 1x Western Digital 80Gb Sata
1x Western Digital 80Gb IDE
Brander: NEC DVD Brander (geen idee welk type)
TVKaart: Hauppage 150
Besturingsysteem: Windows XP MCE 2005 op de SATA schijf
Windows Vista Beta 2 op de IDE schijf
Mijn temperaturen zijn goed namelijk (volgens mijn inzichten dan he)
Mobo: idle:36-Stressed:38
CPU: idle:37-Stressed:43
Graka Diode: idle:55-Stressed:62
Graka Geheugen: idle:44-Stressed:49
Voltages zijn ook goed:
CPU core: 1,33V
+3.3V: 3,38V
+5V: 5.67V
+12V: 12.09V
Nou dus het probleem, wanneer ik in de Bios mijn FSB op 210 zet (standaard 200) gaat alles prima draait ie lekker stabiel en een vuiltje aan de lucht. 220 ook nog niet maar wanneer ik daarboven kom en de Bios afsluit en save changes doe, knalt me pc uit, start weer op naar de Post, blijft daar heel lang hangen om vervolgens een melding te geven dat mijn NTLDR missing is??? Volgens mij heeft dat te maken met mij opstartrecord dus snap niet hoe dat kan maar goed.
Wanneer ik dan mijn schijf met Vista loskoppel en me pc opnieuw opstart krijg ik melding overclocking failed en ga ik in de bios om de default settings te laden en daarna doet ie het weer.
Dat kan toch niet dat ik maar zo weinig kan overclocken???
Heb al vanalles geprobeerd, heb dat AIBooster van Asus gebruikt om te clocken, in de bios maar allemaal hetzelfde resultaat. Heb het al kaal geprobeerd met alleen me HD met XP, Graka en geheugen maakt ook niets uit! Ook heleboel troubleshooters hier gelezen en me suf gegoolged.
Heb overigens die Papst fan net een dag erop want had gehoord dat die heel goed waren en deze moest volgens de winkelier op 3000RPM draaien maar doet dat maar op 1233 dus dat snap ik ook niet helemaal. Heb bijna spijt van die aankoop want had hiervoor met een standaard fan van Coolermaster die op 1100RPM liep dezelfde temps.
Hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik genoeg info heb gegeven!
Mijn systeem is:
CPU: Intel Pentium 4 3Ghz 630
Mobo: Asus P5GD1-Pro
Geheugen: 3x Corsair 512mb Dual Channel
Graka: Asus 6600GT 256Mb
Soundcard: Creative Audigy 2 ZS
Voeding: Asus A-45GA w/APFC 450Watt
CPU Koeler: Thermalright XP-120 in combinatie met een Papst 120mm fan-4412 F/2GLL
HD: 1x Western Digital 80Gb Sata
1x Western Digital 80Gb IDE
Brander: NEC DVD Brander (geen idee welk type)
TVKaart: Hauppage 150
Besturingsysteem: Windows XP MCE 2005 op de SATA schijf
Windows Vista Beta 2 op de IDE schijf
Mijn temperaturen zijn goed namelijk (volgens mijn inzichten dan he)
Mobo: idle:36-Stressed:38
CPU: idle:37-Stressed:43
Graka Diode: idle:55-Stressed:62
Graka Geheugen: idle:44-Stressed:49
Voltages zijn ook goed:
CPU core: 1,33V
+3.3V: 3,38V
+5V: 5.67V
+12V: 12.09V
Nou dus het probleem, wanneer ik in de Bios mijn FSB op 210 zet (standaard 200) gaat alles prima draait ie lekker stabiel en een vuiltje aan de lucht. 220 ook nog niet maar wanneer ik daarboven kom en de Bios afsluit en save changes doe, knalt me pc uit, start weer op naar de Post, blijft daar heel lang hangen om vervolgens een melding te geven dat mijn NTLDR missing is??? Volgens mij heeft dat te maken met mij opstartrecord dus snap niet hoe dat kan maar goed.
Wanneer ik dan mijn schijf met Vista loskoppel en me pc opnieuw opstart krijg ik melding overclocking failed en ga ik in de bios om de default settings te laden en daarna doet ie het weer.
Dat kan toch niet dat ik maar zo weinig kan overclocken???
Heb al vanalles geprobeerd, heb dat AIBooster van Asus gebruikt om te clocken, in de bios maar allemaal hetzelfde resultaat. Heb het al kaal geprobeerd met alleen me HD met XP, Graka en geheugen maakt ook niets uit! Ook heleboel troubleshooters hier gelezen en me suf gegoolged.
Heb overigens die Papst fan net een dag erop want had gehoord dat die heel goed waren en deze moest volgens de winkelier op 3000RPM draaien maar doet dat maar op 1233 dus dat snap ik ook niet helemaal. Heb bijna spijt van die aankoop want had hiervoor met een standaard fan van Coolermaster die op 1100RPM liep dezelfde temps.
Hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik genoeg info heb gegeven!