Toon posts:

Brander kopiert niet (meer) maar brandt de rest wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is al een tijdje zo dat mijn brander niet meer (goed) werkt. Ik kwam achter dit probleem toen ik een 1-op-1 kopie wilde maken van een cd die in mijn gewone cd/dvd-romspeler zit. Wanneer de brander ook daadwerkelijk moet gaan branden, blijft het proces steken op telkens zo'n 5%-9%. Het rode brand-indicatielampje gaat knipperen en ik kan de broncd en de lege cd waarnaar gekopierd moest worden er niet meer uitkijgen als ik op het knopje druk. Ik moet de pc dan eerst rebooten. En als ik de cd check, blijkt er niks naar geschreven te zijn.

Tot voor kort dacht ik dat mijn brander gewoon niet meer brandde. Daarom had ik al verschillende brandprogjes geprobeerd (Nero, en de brandsoftware die bij mijn pc geleverd was) en heb ik de laser met een wattenstaafje schoongemaakt. Het probleem bleef echter en ik dacht dat mijn brander dood was en overwoog om een nieuwe aan te schaffen.

echter: ik ben er nu achter dat als ik gewoon data van mijn pc wil branden, de brander wél brandt. Dan is er niks aan de hand. Als ik echter een cd (zonder kopiebeveiliging..) wil kopieren blijft de boel weer vastzitten en wordt er niks gebrand. Wat kan de oorzaak hiervan zijn? "Vroeger" brandde hij wel gewoon 1-op-1 zonder problemen en de kabels aan de achterkant zitten gewoon zoals eerst meen ik.

[specs: 1,7GHz ; 512 mb RAM ; ± 5 jaar oud HP-pctje ]