Toon posts:

[ASP/VBscript] Vraag/antwoord spel maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit zwaar in de problemen met een vraag en antwoord spel, wat morgen moet werken :S 8)7
De vragen zitten in een acces tabel en de response op die vragen zitten in een andere tabel, maar ik ben bang dat ik alles verkeerd gedaan heb. |:(

Hoe kan ik het beste een vraag en antwoord spel maken wat niet-lineaar is? Dus afhankelijk van de vraag wordt er een ander pad gevold, met de daarbij behorende andere vragen en responsen.

Kan iemand tips geven

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dit is wel erg summier en te weinig concreet om een zinnig antwoord op te geven. Daarnaast is er geen "beste" manier om iets te maken.

We gaan er hier vanuit dat je zelf al aan de slag bent gedaan. Dus wat heb je nu zelf al gemaakt, wat lukt daar dan niet mee? etc. Zie ook Programming Beleid - De Quickstart. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat wij alles maar even voor je gaan maken ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-02 13:58
Je kan bijvoorbeeld die vragen random laten komen, dan is het altijd anders. Wil je echter er een soort van structuur erin dan kan je het beste een soort van extra nummer (kolom) toevoegen. bijv.
Je hebt vraag 1,3,5,7,8,14 als verhaallijn 1 en 2,4, enz als verhaallijn 2.

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Moshe85 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:10:
Je kan bijvoorbeeld die vragen random laten komen, dan is het altijd anders. Wil je echter er een soort van structuur erin dan kan je het beste een soort van extra nummer (kolom) toevoegen. bijv.
Je hebt vraag 1,3,5,7,8,14 als verhaallijn 1 en 2,4, enz als verhaallijn 2.
Random is inderdaad geen optie. De rode draad in het verhaal is iets wat ik nu ook al wel heb, alleen het wordt behoorlijk ingewikkeld!
Is het nou verstandig om alles in één tabel te stoppen? Ik heb nu een aparte tabel voor de antwoorden en een aparte voor de response.
Probleem is nu dat je eerst de antwoorden moet invullen omdat je anders niet het id weet voor de response.. en weer terug.
Uiterst ingewikkeld

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Is het geen idee om een extra kolom toe te voegen aan de antwoorden en die te laten verwijzen naar de volgende vraag?
Dan kan je bij elk antwoord een ander pad krijgen.
Kijk wel uit voor loops ;)

Verder zou ik inderdaad de vraag en de antwoorden in twee tabellen houden in verband met redundantie. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Het vervelende is dat er bij elk antwoord, weer meerdere vragen horen..
Dus al met al is het een enorme onderneming aan het worden, waar je snel het overzicht in kwijt raakt.
Daarom zocht ik hier naar tips O-)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
How about zoiets:

Tabel vragen:
IDVraag
1Waarom zijn bananen krom :?
2Wat is het antwoord op het leven, het universum en alles... :?
3Wat is 3x3 :?

Tabel antwoorden:
VraagIDAntwoordIDAntwoordVolgende_Vraag
11Omdat ze naar de zon groeien2
12Omdat Ernie dat zegt2
13Omdat Bert dat zegt3
24Tweeënveertig3
25Geen idee3
36NegenNULL
37TwaalfNULL

Je kunt voor een vraag de mogelijke responses (multiple choice) halen uit de tabel antwoorden met filteren op VraagID. Vervolgens haal je, afhankelijk van Volgende_Vraag die bij het antwoord hoort de volgende vraag op. Zo ga je voor het "Ernie" antwoord door met vraag 2 en het "Bert" antwoord met vraag 3. Je bent aan 't einde als Volgende_Vraag NULL is.

Nu heb ik er voor gekozen om de antwoorden sequentieel te nummeren (auto increment, 1..7 in het voorbeeld), maar je zou ook een samengestelde primary key kunnen maken op VraagID en AntwoordID (waarbij je dus 1/1, 1/2, 1/3, 2/1, 2/2, 3/1, 3/2 zou krijgen).

Maar goed, dat is maar een voorbeeld. Je kunt het nog op 101 andere manieren maken ;)

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 24-08-2006 19:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1