Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printplaten versturen met bubbeltjesenvelop?

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
Ik wil een printplaatje versturen, naar Engeland welteverstaan...

Is het verstandig om dit in een bubbeltjesenvelop te doen (met de printplaat nog een keer extra in bubbeltjesfolie)?

Het is een redelijk plat PCB'tje, geen hoge componenten e.d.

Of is het toch slimmer dit in een klein doosje o.i.d te doen?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

ik zou het zelf inpakken in bubbeltjesfolie en vervolgens in een doosje doen van stevig karton. Dan buigt het tenmisnte ook niet, iets wat je wel kan krijgen in een bubbeltjesenvelop. Daar kan een printplaat niet echt tegen natuurlijk ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Laten we het anders stellen: wil je het risico nemen? ;)

Ik zou sowieso eerst nog een antistatisch zakje om je PCB heen doen voordat je hem in bubbeltjesplastic legt, en verder gewoon een doosje gebruiken. Misschien is dat wat prijziger, maar dan loop je wel véél minder risico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-10 18:23

Alternativ

4 8 15 16 23 42

LiquidSmoke schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:45:
Ik wil een printplaatje versturen, naar Engeland welteverstaan...

Is het verstandig om dit in een bubbeltjesenvelop te doen (met de printplaat nog een keer extra in bubbeltjesfolie)?

Het is een redelijk plat PCB'tje, geen hoge componenten e.d.

Of is het toch slimmer dit in een klein doosje o.i.d te doen?
Ik zou het in een doosje stoppen, we hebben wel eens vrij stevige mapjes met cd's verzonden voor een werkgever van ons maar naar de tijd kwamen ze toch gebroken aan terwijl ze met 3en gebundeld strak tegen elkaar aan zaten. Trek je conclusies.

alternativ

• LiquidSmoke
Mja als ik goed denk had ik dat zelf ook wel kunnen verzinnen 8)7

Voor de bekenden er moet een PCB uit een gebrickte X360 naar een zeker bedrijf in Engeland om hem te fixen ;)

Risico neem ik liever niet, laten repareren is al kostbaar, laat staan een nieuwe X360 :)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
-NMe- schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:47:
Laten we het anders stellen: wil je het risico nemen? ;)

Ik zou sowieso eerst nog een antistatisch zakje om je PCB heen doen voordat je hem in bubbeltjesplastic legt, en verder gewoon een doosje gebruiken. Misschien is dat wat prijziger, maar dan loop je wel véél minder risico.
Inderdaad, best een antistatisch zakje en dan in een doosje. Meeste samples die ik hier binnen krijg zijn zo ook verpakt. En iedereen heeft nog wel wat antistatische zakjes liggen van computeronderdelen. :)
Je hoeft dan geen apparte bubbelplastic er rond te doen. Maar het is wel altijd veiliger.

Het is zelfs beter van alleen een antistatisch zakje als alleen bubbelplastic er rond vind ik.

• LiquidSmoke
Al gebeurd :)

Zit in een groter kartonnen doosje, pcb in bubbeltjesfolie, rondom piepschuim en karton om de doos stevig te houden

beetje overkill? ja, maar wel zeker :P nu ffkes naar het postkantoor :)

Verwijderd

piepschuim is heel gezellig met printplaten, hopenlijk doet je bubbeltjesschuim een beetje aan isolatie

Harde schijf fabrikanten zijn er ook niet happig op om een kapotte hdd enkelt in piepschuim aan te treffen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 16:17 ]

• kluyze
  • Niet online
Inderdaad, piepschuim is zeer slecht voor elektronische componenten. Waarom denk je dat het soms aan je handen blijft kleven?

Piepschuim wordt statisch geladen door wrijvingen, deze ladingen kunen oplopen tot 1000den Volts. Een IC kan al vernielt zijn vanaf 10V.

Ik zou het echt wel in een antistatisch zakje steken als ik van jou was.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Piepschuim dat langs bubbeltjesplastic schuurt lijkt me zo mogelijk nog slechter voor het component dan piepschuim alleen. Als het niet nu al stuk is, dan gaat het dat wel na een beetje geschud. Als je nog niet naar het postkantoor geweest bent, dan zou ik er toch gauw een antistatisch zakje omheen doen in plaats van bubbeltjesplastic. :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• LiquidSmoke
:( te laat, gister meteen al op de bus gedaan; ff vergeten te melden, tussen de bubbeltjesfolie en het piepschuim zit nog meer isolatie; een soort van schuim waar glas in verpakt wordt, dit zit rondom het bubbeltjesfolie.

Keeping my fingers crossed

• LiquidSmoke
GVD...

Pakketje nu 2 dagen geleden verstuurd; 5 euro extra betaald om een TT-code te krijgen...

Nu nog steeds niks te vinden (barcode onbekend), ik krijg hier een heel slecht gevoel bij...

TPG is zeker vandaag niet bereikbaar

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
In mijn ervaring is de TPG gewoon extreem langzaam... echt extreem...

U vraagt, wij antwoorden.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Naar engeland, is dus priority duurt niet langer dan 3 tot 5 dagen. Gewoon dan ff met tpg muts bellen :)
MeMoRy schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:07:
In mijn ervaring is de TPG gewoon extreem langzaam... echt extreem...
Dat zou ik toch eerder van de royal post vinden. TPG is toch een van de betere.

[ Voor 56% gewijzigd door LED-Maniak op 26-08-2006 13:11 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Pagina: 1