Asus P5W-DH Dlx past niet in Thermaltake Shark kast

Pagina: 1
Acties:

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 14:45
Eindelijk is mijn nieuwe conroe setje binnen gekomen:

asus p5w dh deluxe
e6600
etcetc

Het probleem is dat ik een thermaltake shark kast heb. Leuke kast en lekker ruim. De nf7-s paste er makkelijk in. Mijn nieuwe moederbord (p5w) past niet in mijn kast :X
Het moederbord schroef je op een plaat (makkelijk volgens TT :/). Nu is het zo dat het moederbord niet op die plaat past... De linkerkant van het moederbord ongeveer van de ethernet controler tot de stekkers van de muis/keyboard zitten er pinnetjes heel dicht bij de rand. Deze rant komt op de verhoging bij de het bord waardoor het moederbord scheef zit en niet meer in de kast past.

ter illustratie
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/4267/p5wdj6.th.jpg

zwart: de plaat met daarop het moederbord
rood:de spacers
blauw de schroeven
paars: de 'pinnetjes' de achter het moederbord uitsteken.

Zoals je kan zien raken ze die plaat... Hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen :? de plaat dremelen zodat de de ophoging aan de linkerkant weg gaat? of kan ik iets met het moederbord doen

[This space is for rent]

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:23
Wij kunnen je moeilijk helpen (al helemaal zonder echte foto's :*) ).
Als het een standaard ATX kast is hoort ie gewoon te passen, even verder prutten of ie werkelijk past :P .

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pics zijn idd wel fijn om ff goed te kunnen zien hoe het zit. Volgens mij is een NF7 precies even groot als een P5W DH.

Verwijderd

Klinkt als je doet iets niet goed.
Beetje frutten dat ie op z'n plaats valt.
Is gewoon atx, dus moet passen.

• PoweRoy
hierbij de fotos:

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/5867/img0524resizeph9.th.jpg
hier kan je zien dat het moederbord goed ligt op de plaat.

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/8171/img0526resizeit4.th.jpg
het 'zuiden' van de kaart (bij de pci sloten). Hier kan je goed zien dat hier geen probleem is.

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/192/img0532resizeel6.th.jpg
Het probleem. De aansluiting rechts van de gele aansluiting heeft 2 pinnentjes aan de onderkant uitsteken. Deze pinnen raken de rechtopstaande kant waardoor de mobo scheef komt te liggen (en niet meer in de kast past).

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/3763/img0533resizega4.th.jpg
overzicht foto. Hier kan je zien dat het moederbord een beetje van de plaat uitsteekt. Dit was dacht ik ook zo bij de nf7-s.

Oplossing. Ik dacht de opstaande kant weg te dremelen of met de decupeer zaag. Weet niet of dit de slimste oplossing is.

[This space is for rent]

Verwijderd

Is dat ding onder die PS/2 poorten niet gewoon zo'n geval:
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/1705/standoffm3small4xs.jpg
Die kun je toch gewoon los draaien?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 17:11 ]

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
n.v.t.

moet beter kijken 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door Gurbe de n00b op 24-08-2006 17:13 ]

Portfolio

• PoweRoy
snap niet helemaal wat je bedoeld. Ik kan met geweld het moederbord naar beneden buigen en vastschroeven (denk ik dan) maar die pinnen aan de onderkant verbuigen of gaan dan kapot denk ik.

het gaat erom dat de rood omcircelde pinnen om het metaal van de plaat komen. Dit zorgt ervoor dat het moederbord verbuigt.
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/8792/img0532resizemo4.th.jpg

[This space is for rent]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik het zo zie lijkt mij de plaat waar het mobo op gaat niet helemaal goed. Aan de ene kant bij de ATX connector zit het mobo prima recht maar aan de andere kant zit ie schever dan de toren van pisa.

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 17:35
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:09:
Is dat ding onder die PS/2 poorten niet gewoon zo'n geval:
[afbeelding]
Die kun je toch gewoon los draaien?
idd, even losdraaien met een combinatietang ofzo, dan is je probleem opgelost :)

End of Transmission

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 15:27

TheNephilim

Wtfuzzle

dat kan toch niet? Volgens mij zitten die pinnetjes op de rand. Niet zozeer op dat schroef ding.

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
idd zoals hij schrijft:
"Het probleem. De aansluiting rechts van de gele aansluiting heeft 2 pinnentjes aan de onderkant uitsteken. Deze pinnen raken de rechtopstaande kant waardoor de mobo scheef komt te liggen (en niet meer in de kast past)."

enige oplossing lijkt me stuk uit opstaande rand dremelen.
pinnetjes korter maken kan ook maar is gevaarlijker.

langere spacers of 2 spacers op elkaar kun je niet nemen anders zitten je connectors niet meer goed achteraan je pc

[ Voor 32% gewijzigd door Soul_ op 24-08-2006 20:56 ]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Blijkbaar heeft thermaltake de rand een stukje omgevouwen, zodat jij je niet meer kunt ophalen aan de kast. Helaas heeft dit wel voor jou als probleem dat je moederbord (welke wel erg uitstekende soldeerpunten heeft) de kast raakt. er zijn dus 2 oplossingen: solderpunten weg (NIET aanbevolen voor de garantie) of een stuk(je) van je mobotray weg. Ik zou het laatste doen, een dremel is tegenwoordig makkelijk te bedienen. :)

spuit zoveel...

[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 24-08-2006 21:00 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 13:23
Kan het mis hebben maar heb je niet gewoon de verkeerde busjes er onder zitten?? Ik vind namelijk dat je hele moederbord inclusief bij je PCI sloten erg dicht bij je achterplaat zit.
Als ik op de foto kijk die je genomen hebt van je PCI sloten is het net of al die pennetje van je elco's contact maken met de achter plaat. Kan nooit de bedoeling zijn lijkt me.

Laat je MB zo eens zitten en zet hem eens in je kast en probeer eens een PCI kaart in te steken. Volgens mij gaat dat ook geen eens lukken omdat je MB dan te ver naar achter zit.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Aan de schroefgaten te zien (uitvergoot) ligt het MB echt niet goed hoor. Kun je van alle schroefgaten niet even een fotomaken?

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 24-08-2006 21:09 ]

ARME AOW’er

• PoweRoy
ik heb het opgelost...

in de 4 hoeken schroeven gedaan zodat mobo vast zit. bij de plaat in kast stoppen heb ik geduwd op de connectoren van muis etc. Na wat harder duwen 'klikte' de plaat op de goede plaats. Ik denk dat ik bij de cpu cooler installeren het mobo per ongeluk een beetje verbogen hebt, zodat het niet goed paste.

De pc draaid inmiddels goed. Maar ik kan de extra schroeven niet in de gaten van de plaat doen omdat ze niet passen (komt schroef scheef te zitten). Mobo zit wel goed vast dus dat maakt niet zoveel uit of wel :?

over de reactie van grotere spacers gebruiken: Als ik grotere spacers gebruik komen de aansluitingen helemaal niet goed te zitten.

[This space is for rent]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topictitel verfatsoenlijkt.
Pagina: 1