internet/office pc, budget €600

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/5448/kirstenpcsv2.jpg

sweex prescott saturn, zilver, rood kast:
dit is niet mijn eigen keuze want deze vond zij leuk, zit alleen nog te twijfelen of de 350w voeding deze pc aankan.

maxtor diamondmax 10, 160gb, 7200 rmp, 8mb, ATA133:
ze hoeft geen snelle harde schijf en 160gb is goed genoeg.

Aopen DUW1616L, chameleonm ATAPI/E-IDE:
deze is goedkoop en dan kan ze ook af en toe nog is dvd's en cd's branden

amd athlon 3800+ socket 939:
dit is de snelste processor voor dit budget en hier kan ze denk ik goed mee vooruit.

asrock 939dualvista:
simpel moederbordje en niet te duur, perfect voor zo'n pc denk ik.

xfx 7300gs:
ze gaat toch niet echt gamen dus dit is wel genoeg.

kingston 1gb drr400 pc 3200 ram:
kingston is een goed merk en 1gb is wel genoeg.

ag neovo M-17, 17inch 16ms:
dit vond zij een leuk scherm en is niet al te duur.

(dit is samengesteld bij azerty hardware)

is dit een goede keuze?
de kast en het beeldscherm moet hetzelfde blijven. (zij heeft die zelf uitgekozen en ze vondt die het leukst.')
de computer is voor een vrouw die gewoon een lekker snel computertje wil hebben (niet gamen enzo) maar wel wat films kijken, internetten, msnen en nog mischien de sims 2 ofzo.
het gene waar ik nog aan zat te twijfelen was de voeding want ik weet niet of een sweex 350watt deze pc houd (want ik weet dat sweex niet een al te goed merk is)
ik had nog geprobeerd de goedkoopste conroe erin te doen (e6300) alleen dat kwam alweer boven het budget.
maar als iemand dus wat beters weet voor het budget van €600,- zeg het maar :)

[ Voor 38% gewijzigd door tjtristan op 24-08-2006 17:41 ]

http://specs.tweak.to/15535

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien makkelijk om even het systeem te posten. En dan ook per onderdeel aan te geven waarom je ervoor gekozen hebt. Want zonder specs is het nogal moeilijk erover te oordelen.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

rg-mohwa

Phoe Hé

ik zou zoiezo 2x 512 geheugen nemen ipv 1x 1024.
Verder vind ik het best een nette internet pc vooral voor dat geld .
ik neem aan dat ze zelf een toetsenbord en muis en windows heeft ? want alleen die mis ik nog

• tjtristan
ja dat is er al.

@terw_dan er staat een plaatje bovenaan waar alle specs staan

[ Voor 67% gewijzigd door tjtristan op 24-08-2006 15:26 ]

• Killertjuh
  • Laatst online: 07:00
Ik betwijfel het of die 3d kaart sims 2 kan trekken :O maar voor de rest wel oke :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Terw_Dan schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:21:
Misschien makkelijk om even het systeem te posten. En dan ook per onderdeel aan te geven waarom je ervoor gekozen hebt. Want zonder specs is het nogal moeilijk erover te oordelen.
Inderdaad. Dat staat ook vermeldt in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? :)
tjtristan schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:24:
ja dat is er al.

Gelieve geen afbeelding. Simpele platte tekst met een korte uitleg eronder waarom je het onderdeel hebt gekozen. De productnamen zet je dan met behulp van [b]-tags in vet gedrukte letters en de uitleg in normale tekst.

Dit topic is op deze manier in ieder geval niet helemaal de bedoeling :)

Ik zie dat je nu het e.e.a. ge-edit hebt. Zorg ervoor dat je de met tekst geschreven onderdelen ook goed schrijft. 'Sweex kast', 'harde schijf', 'dvd-brander' en 'amd 3800+' (K6-2, Duron, Sempron, Athlon, Athlon XP, Athlon 64, Athlon 64 X2 of nog een mobiele versie?) zeggen niet zoveel ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 24-08-2006 15:33 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• rg-mohwa
  • Nu online

rg-mohwa

Phoe Hé

Killertjuh schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:26:
Ik betwijfel het of die 3d kaart sims 2 kan trekken :O maar voor de rest wel oke :)
die kan altijd nog later worden vervangen maar zo zwaar is de sims nou ook weer niet

• tjtristan
Killertjuh schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:26:
de sims 2 draait zelfs op een ati 9200SE dus op een 7300GS zou het echt wel lukken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tjtristan schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:24:
ja dat is er al.

Ow, nou zie ik het. Alleen heb ik imageshack hier geblocked vanwege alle ranzige popups van hun, dus ik zie dat plaatje ook niet.

Post het hier even als plaintext, dan wil ik er best even naar kijken.

• tjtristan
Thandor schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:31:
[...]

Inderdaad. Dat staat ook vermeldt in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? :)

[...]

Gelieve geen afbeelding. Simpele platte tekst met een korte uitleg eronder waarom je het onderdeel hebt gekozen. De productnamen zet je dan met behulp van [b]-tags in vet gedrukte letters en de uitleg in normale tekst.

Dit topic is op deze manier in ieder geval niet helemaal de bedoeling :)

Ik zie dat je nu het e.e.a. ge-edit hebt. Zorg ervoor dat je de met tekst geschreven onderdelen ook goed schrijft. 'Sweex kast', 'harde schijf', 'dvd-brander' en 'amd 3800+' (K6-2, Duron, Sempron, Athlon, Athlon XP, Athlon 64, Athlon 64 X2 of nog een mobiele versie?) zeggen niet zoveel ;)
dat stond al in het plaatje maar ik heb nu ook het allemaal in tekst neer gezet :).

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

titelfix:
van 'pc samengesteld, beste keuze?' naar internet/office pc, budget €600 :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:23

Theo

moederbord

Je moet in je systeem een losse voeding zetten.
De 350 Watt sweex voeding is ongeveer de allerslechtse voeding die er betsaat en zorgt er gegarandered voor dat je pc binnen een jaar stuk is. Sweex voedingen zijn namelijk niet gemaakt om goed te werken.

Sweex voedingen geven altijd het max vermogen aan, dus je voeding kan een piekvermogen leveren van 350 watt. Continu zal dit maar rond de 250 watt liggen, en dit is wel heel erg krap voor je systeem. Verder heeft de voeding geen enkele beveiliging, dus als er iets misgaat in de voeding kan hij zomaar allehardware opblazen! Een merkvoeding heeft wel deze beveiliging waardoor je hardware gespaard blijft.
En als laatste, een Sweex voeding is niet zo efficient. Als hij een rendement heeft van 60% is dat veel. Ofwel, als de pc 250 watt nodig heeft dan gaat er 415 watt in de voeding waardoor er dus 165 watt in de voeding word omgezet in warmte. Een beetje voeding heeft toch wel een rendement van 85% waardoor er maar 40 watt in warmte word omgezet.

Kijk daarom maar eens naar een andere voeding van 350 watt of meer. Eigelijk zijn alle voedingen goed zolang ze maar niet van Sweex, Q-tec zijn of als er gen merk opstaat. De coolermaster en Asus voedingen zijn goed en ook erg goedkoop. Maar een sweex, doe dat alsjeblieft je pc niet aan :'(

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Kennelijk is huntkey goed en goedkoop.
Ik zou toch gaan voor een 7600gs (niet veel duurder, en het is geen prutskaartje als een 7300).
Stop er verder gewoon een sata schijf in.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Let even op je monitor, deze heeft een levertijd van +14 dagen, dit kan dus nog veel langer worden. Daarnaast zou ik echt een andere kast nemen, samen met een andere voeding. Ook een SATA HD is aan te raden, dit kost evenveel, en is sneller, en scheelt je een dikke IDE kabel. Videokaart zou ik zo houden, 7300 is goed genoeg voor een hele enkele keer gamen.
Pagina: 1