[XP] Desktop iconen als 'tegels' (tiles).

Pagina: 1
Acties:

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 22:57
Sinds enige tijd maak ik gebruik van het programma XPize om de XP iconen te vernieuwen naar iets modernere iconen.
Bij deze applicatie zat ook een app genaamd XPize settings;

even een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c44b4b210638d54034109b0d54cd7024/full.png

Met de optie, Desktop View Style -> Tile worden mijn iconen als volgt weergegeven:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/432c3afcdf20bcdfdb086a1ec42d885a/full.png
vergrootbaar

Als tegels dus (even voor de duidelijk, dit is Windows XP Home Edition, met een custom theme die ik gemaakt heb).

Ik vind deze setting namenlijk veel beter werken dan de normale 'view', aangezien je nu de gehele bestandsnaam ziet, en ook de details, vooral handig als je bijvoorbeeld de pictogrammen schikt op grootte, dan zie je dus dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/382cfa0cd4e529db22c4da9bc084959c/full.png

Ik vroeg me af of met een register tweak hetzelfde te bereiken is, zonder dit programma op de achtergrond mee te laten draaien.

Dit scheeld namenlijk weer 10MB aan geheugenverbruik die ik op m'n laptop met 480 MB ram (512-32MB videogeheugen) wel nodig heb d:)b

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit kwam ik toevallig zojuist tegen:
sig69 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:10:
Je kan een met progje (regmon ofzo geloof ik) wijzigingen in de registry bijhouden. Dan even aan/uitzetten en kijken wat er veranderd.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:12
Je kan met TweakXP ook instellen dat je de iconen laat zien als "List" view (moeilijk uit te leggen maar kan nu geen screenshot maken

Dan heb je ook veeeeel ruimte. En volgens mij scheelt dat ook aardig in geheugen.

Ik zal zo snel mogelijk kijken voor een screenshot ;)

• Kaspers
Ik snap wat je bedoeld!
Bedankt voor de info, maar helaas zijn dat geen tiles :'(..

• ThinkPad
Eindelijk screenshot kunnen maken. :)

Zo ziet het er bij mij uit. Dit is een optie in Tweak-XP

Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_003928111161fa729cd015cf586bb88fScreenShot001.png

• Kaspers
Opzich moet het dus mogelijk zijn zonder een app die op de achtergrond draait,
zoals Tweak-XP,
Iemand die nog een dergelijke tool kent, maar dan met een optie als 'tiles' ?

• ThinkPad
Kaspers schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:45:
Opzich moet het dus mogelijk zijn zonder een app die op de achtergrond draait,
zoals Tweak-XP,
Iemand die nog een dergelijke tool kent, maar dan met een optie als 'tiles' ?
Kijken met regmon als je met dat XPize instelt als tiles, wat er dan gewijzigd wordt.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 11:26
ThinkPadd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:41:
[...]

Kijken met regmon als je met dat XPize instelt als tiles, wat er dan gewijzigd wordt.
Net gedaan met regshot (maakt register-snapshots van voor en na de situatie en vergelijkt die dan met elkaar)
resultaat: no changes

Systeem Specs

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kwam op google groups wat topics tegen die op deze vraag lijkt. Daar stond dat het een ingebakken functie is van de explorer die niet in het register staat.

Heb je zelf wel gezocht?

• Kaspers
Ik heb inderdaad gezocht, anders had ik hier niet gepost.
Je kunt in een explorer venster je iconen inderdaad op tiles rangschikken, maar.. het gaat hier om de desktop...
Occy74 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:47:
Net gedaan met regshot (maakt register-snapshots van voor en na de situatie en vergelijkt die dan met elkaar)
resultaat: no changes
Bedankt voor het testen, helaas geen resultaat :/.

[ Voor 46% gewijzigd door Kaspers op 25-08-2006 16:59 ]

• ThinkPad
D-Color XP kan dit ook, die gebruikt hier 3,1 MB geheugen

Ik heb ook nog met Regshot gekeken wat de veranderingen waren maar die kon niks vinden.

Sorry voor de grote kick, maar ik dacht dat dit misschien wel handig was?

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 10:17

Malarky

Wils voor wat ieder

XPero heeft zelf zeker ook een registry tweak gebruikt?
In ieder geval word XPize 4.7 (de volgende versie, die heel binnen kort komt) open source.
Pagina: 1