Toon posts:

is het onvangen bericht gelezen? OUTLOOK

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bekend is dat je dmv een leesbevestiging kunt zien of iemand het verzonden email bericht heeft gelezen. Erg irritant, vind ik zelf.

Nu ben ik op zoek naar een instelling waar ik zonder leesbevestiging kan zien of het emal berciht gelezen is. In groupwise (Novell) zie je dit doormiddel van een een dicht en open enveloppe, zo zou ik het ook willen instellen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:07
Niet mogelijk, de andere moet aangeven of hij of zij de bevestiging wilt verzenden... Zou anders perfecte spam functie zijn..

[ Voor 19% gewijzigd door Nielsvr op 24-08-2006 11:44 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 19:01
Ben blij dat dit niet mogelijk is, anders zouden de spammers erop inspelen

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:42:
Bekend is dat je dmv een leesbevestiging kunt zien of iemand het verzonden email bericht heeft gelezen. Erg irritant, vind ik zelf.

Nu ben ik op zoek naar een instelling waar ik zonder leesbevestiging kan zien of het emal berciht gelezen is. In groupwise (Novell) zie je dit doormiddel van een een dicht en open enveloppe, zo zou ik het ook willen instellen.
Je vind het irritant, maar toch wil je het wel hebben :?
Dat het in groupwise bijvoorbeeld wel kan komt doordat het daar waarschijnlijk op de server geimplementeerd is ;)

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-07 23:09
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:42:

Heeft iemand hier ervaring mee?
Voeg een klein plaatje toe en kijk of die bezocht is. Als jij bij de ontvanger op de save senders group staat is er vast niets aan de hand.

En als je bericht ECHT zo belangrijk is kan je altijd nog bellen en dan een mailtje sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door barfieldmv op 24-08-2006 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit zal er vast wel zijn, heb er eens iets over gelezen. Het is ook erg handig.

De leesbevestiging is geen optie, alleen maar irritant. Als iemand een idee heeft, dan hoor ik dat graag.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

barfieldmv schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:47:
[...]

Voeg een klein plaatje toe en kijk of die bezocht is. Als jij bij de ontvanger op de save senders group staat is er vast niets aan de hand.

En als je bericht ECHT zo belangrijk is kan je altijd nog bellen en dan een mailtje sturen.
Ware niet dat vele email clients al standaard images blokkeren totdat je de persoon aan een whitelist toevoegt...

There is no place like ::1

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:49:
De leesbevestiging is geen optie, alleen maar irritant. Als iemand een idee heeft, dan hoor ik dat graag.
Wat wil je nu?
Je wilt een leesbevestiging, maar dat is geen optie omdat het "irritant" is?

Zet in je mailtje dat je graag response wil hebben dan.

Verwijderd

Topicstarter
Geen leesbevestiging sturen.

Maar aan de enveloppe kunnen zien of het email geopend is. (werkt alleen intern via Exchange)

Verwijderd

Topicstarter
Dus, wij gebruiken dit intern, zo weet je of je collega er mee bezig is.

Zo werkt Groupwise wel ....

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:05:
Dus, wij gebruiken dit intern, zo weet je of je collega er mee bezig is.

Zo werkt Groupwise wel ....
Wat is dan het probleem van een leesbevestiging? Wat is er "irritant" aan?

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 keer uitleggen dan...het is irritant omdat bij ons veel email binnenkomt en je telkens de leesbevestiging moet accepteren. Groupwise zie je dit doormiddel van het enveloppe.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

BCC

Groupwise stuurt dus altijd automatisch een leesbevestiging. Dat kun je ook prima instellen in je outlook.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:22:
Nog 1 keer uitleggen dan...het is irritant omdat bij ons veel email binnenkomt en je telkens de leesbevestiging moet accepteren.
dan moet je Outlook instellen dat deze automatisch die bevestiging stuurt ipv het aan de user te vragen ;)

tools->options->preferences->email options->tracking options

[ Voor 8% gewijzigd door Erkens op 24-08-2006 12:32 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
En dat kan je ook weer met een policy doen waarmee je tevens kan blokkeren dat het uitgeschakeld wordt. Wat er handig is ;)
Pagina: 1