NW 6.5 / GW 6.5] kan edirectory object niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Zoek al enkele uurtjes het net af, maar kan niet echt een oplossing vinden, hoop dat het topic hier goed staat (tis geen windows OS), wellicht is het het niet PNS genoeg, vandaar hier een poging:

netware 6.5 sp4 / sp5
edir 8.7.3.7
groepwise 6.5 sp4

wat was de bedoeling:
ik had een GW omgeving op netware lopen met ong 100 users. Alle users zitten in 1 PO dit PO hangt aan het hoofddomain, hieraan hangt de GWIA. Alles op 1 server, een 2de netware server hangt in het netwerk om de NDS te repliceren.

Alles wat ik hieronder beschrijf is in een testomgeving gelukt, maar foutgelopen in de productieomgeving:
Nu is er een derde server bijgekomen in een ander subnet. Er zijn nog geen firewal regels toegepast tussen de 2 subnetten. Op deze server moet een nieuw domain komen, met daaraan een nieuw post office voor een groep gebruikers in een andere lokatie. Deze groep gaat wel via de hoofd gateway extern mailen. De 2 dominen worden dus aan elkaar gelinkt in groupwise.

Om de een of andere reden ging het fout tijdens het aanmaken van het post office. Console One kon dat object niet aanmaken in eDirectory, maar het object was wel aangemaakt in Groupwise. Het probleem is nu dus dat ik het object niet meer kan verwijderen uit groupwise omdat het niet meer bestaat in edir volgens Groupwise.

Geprobeerd:
Het object disassocieren van edirectory, dit lukt niet de optie is voor dat object niet beschikbaar
gezocht op foute links tussen groupwise en eDir, volgens console one zijn er geen invallid associations
dsrepairs op alle servers laten lopen loste ook niets op

Het PO object is met een LDAP browser niet meer te vinden, Het domain object wel, en ook dat kan ik niet wissen met consoleone.

Wie kan me helpen deze objecten uit groupwise te halen?? tnx

addon
Ik heb hem weggekregen, maar toen ik een nieuwe poging ondernam om het PO object aan te maken kreeg ik net hetzelfde, object zit wel in groupwise, maar niet in eDir

An error occured modiffying an attribute value. Generic File I/O error (0x8200)

Dit is de fout die ik krijg bij het aanmaken van het object.

zal eens proberen als ik er kom met die specifieke MTA te updaten naar de laatste GW en dan pas een PO aan te maken

addon 2

reboten van de server zorgt ervoor dat het object opgeruimd wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door Yalopa op 25-08-2006 09:50 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Het lijkt erop dat de domain database corrupt is. Ik ga er vanuit dat je de postoffice in de tweede domain wilt aanmaken? Dan kan je een simpele domain rebuild van de tweede domain doen, anders heb je eigenlijk wel een probleem.

Het kan trouwens ook een rechten kwestie op de file server zijn of een oude Novell Client. Heb je het al eens op een andere workstation geprobeerd?

[ Voor 24% gewijzigd door JoetjeF op 28-08-2006 02:23 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
JoetjeF schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 02:10:
Het lijkt erop dat de domain database corrupt is. Ik ga er vanuit dat je de postoffice in de tweede domain wilt aanmaken? Dan kan je een simpele domain rebuild van de tweede domain doen, anders heb je eigenlijk wel een probleem.

Het kan trouwens ook een rechten kwestie op de file server zijn of een oude Novell Client. Heb je het al eens op een andere workstation geprobeerd?
Databases kwamen door de validatie, client was de laatste versie, dat was niet het probleem

Probleem is al opgelost op volgende manier:
Expliciet aanloggen op die server, vanuit hetzelfde subnet als de server..

Toch bedankt voor je hulp!

You don't need eyes to see, you need vision