Ik heb mijn site gehost op de webspace van mijn provider XS4All en heb daar ook enkele formulieren op. Nu neemt formulier-spam de laatste tijd steeds meer toe dus wil ik de formulieren beveiligen met image verification. Nadeel is echter dat de formulieren die XS4All aanbiedt CGI zijn en ik geen gebruik kan maken van PHP. Mijn zoektocht over het internet heeft geen mogelijkheden gevonden om dit in bijv. JavaScript te doen.
Nu moet dit niet al te moeilijk zijn als ik voorlopig uit ga van 1 statische afbeelding met random cijfers en letters erin. Maar de ingetypte code moet daarna door JavaScript worden geverifieerd en ik ben bang dat spambots uit de source alsnog de code kunnen vissen. Hoe kan ik het verifieer-script opstellen zodat ook daaruit niets wordt vrijgegeven naar de spambots? Is een externe JavaScript-file de oplossing?
Nu moet dit niet al te moeilijk zijn als ik voorlopig uit ga van 1 statische afbeelding met random cijfers en letters erin. Maar de ingetypte code moet daarna door JavaScript worden geverifieerd en ik ben bang dat spambots uit de source alsnog de code kunnen vissen. Hoe kan ik het verifieer-script opstellen zodat ook daaruit niets wordt vrijgegeven naar de spambots? Is een externe JavaScript-file de oplossing?