Toon posts:

[XP] "\Documents and Settings\$Username$": toegang geweigerd

Pagina: 1
Acties:
  • 2.486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Compu Experts,

Ik heb vernomen dat er verschillende topics zijn over dit onderwerp, echter elke topic is toch net weer even iets anders.

Gister heb ik een nieuwe pc gekocht met Windows XP Home Edition (mijn moederboard van mijn oude pc was kapot gegaan). Nieuwe pc is fantastisch, alleen ik mis mijn bestanden die in de in de titel beschreven directory te vinden zijn (bijv. mijn outlook.pst file). Geen probleem dacht ik, want dan hang ik mijn oude HD even als slaven mijn mijn nieuwe pc en kopieer ik het hele zwikkie even. Nou....dat ging dus niet zo makkelijk :(

Ik krijg de volgende foumelding als ik in "D:\Documents and Settings\$Username$" wil gaan:

-------------------------------------------------------------------------------------------
"D:\Documents and Settings\$Username$ is niet toegankeliljk.
Toegang geweigerd.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn vraag lijkt me voor de hand liggend:
Hoe kan ik mijn in de titel beschreven directory kopieeren naar mijn nieuwe HD?

Graag zie ik enige tips....en bij voorbaat dank!!!!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:09
Rechtsklikken op de folder, Properties, Security, Advanced, Take Ownership, (maar dan in het Nederlands allemaal :) )

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45
Even googlen op "take ownership". Je hebt nu geenr echten op die map, maar als je inlogt als administrator dan kan je jezelf eigenaar van die map maken.

Roomba E5 te koop

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:03

Jimbolino

troep.com

en vergeet niet om "Use simple file sharing" uit te zetten (in XP pro), anders heb je heel die functie niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jimbolino op 24-08-2006 10:52 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 13:31

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, dat kan dus nog wel eens een probleem vormen, want de TS draait XP Home, waar je dus geen bestandsrechten op kan instellen voor zover ik weet. :X (Misschien is daar een work-around voor?)

Wat overigens wel werkt is met bijvoorbeeld PartitionMagic de partitie omzetten naar FAT32, dan ben je alle bestandsrechten in een keer kwijt. :) Windows kan zelf alleen van FAT32 naar NTFS naar ik meen.

[ Voor 35% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-08-2006 10:53 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
--MeAngry-- schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:53:
Hmm, dat kan dus nog wel eens een probleem vormen, want de TS draait XP Home, waar je dus geen bestandsrechten op kan instellen voor zover ik weet. :X (Misschien is daar een work-around voor?)

Wat overigens wel werkt is met bijvoorbeeld PartitionMagic de partitie omzetten naar FAT32, dan ben je alle bestandsrechten in een keer kwijt. :) Windows kan zelf alleen van FAT32 naar NTFS naar ik meen.
In veilige modus opstarten dus.. Staat ook in dat document van MS dacht ik.
[edit]
How to take ownership of a file or folder in Windows XP
Staat er dus niet in..

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-08-2006 11:00 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

als je in veilige modus opstart is de beveiligingstab beschikbaar in XP home.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 13:31

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:56:
Kijk, weet ik dat ook weer. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Take ownership optie zie ik niet. Ben je ervan bewust dat ik Windows Home Edition draai.
Fire69 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:48:
Rechtsklikken op de folder, Properties, Security, Advanced, Take Ownership, (maar dan in het Nederlands allemaal :) )

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:00:
Take ownership optie zie ik niet. Ben je ervan bewust dat ik Windows Home Edition draai.

[...]
Iets verder lezen in het topic.. In veilige modus opstarten dus.

"Simple file sharing"/"Eenvoudig delen van mappen" vind je in verkenner onder Extra, Mapopties, vinkje weghalen bij "Eenvoudig delen van mappen".

[ Voor 21% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-08-2006 11:07 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45
Tegenwoordig is het iets anders geloof ik:
tabblad security, advanced, tabblad owner, jezelf selecteren, replace owner on subcontainers and objects aanvinken, ok

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkte prima.....thanks :)
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:56:

• Thijzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06-2023
Ik heb hetzelfde probleem, maar met de GoT-onderwerpen ben ik heel wat verder gekomen... maar ik ben er nog niet!

Gaat om XP Pro, de bestanden waar het om gaat staan op een partitie E:. Die bestanden zijn teruggezet van een backup-DVD. Daarna oude gekraakte versie van Win XP op C: gezet, en alle bestanden op E: waren prima benaderbaar. Windows Updates bleken echter niet meer te werken , dus nu een legale versie Win XP Pro geinstalleerd, en nu kon ik niet meer bij de bestanden op E.

Dus:

- Simple file sharing uitgezet
- Ownership genomen > in de tab Beveiliging heb ik een Administrator, System en mijn eigen gebruikersnaam. Heb mijn eigen gebruikersnaam als laatste alle rechten in container + subcontainer laten overnemen.
- Bij eigenaars heb ik nu dus zowel Administrator als mijn eigen gebruikersnaam staan.

Resultaat: mappen nu wel toegankelijk.....maar de uiteindelijk bestanden niet!

Weet iemand wat ik hier nog ben vergeten om alles A-OK te maken?

Muchos gracias,

Thijs

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:07
Thijzzz schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:37:
Ik heb hetzelfde probleem, maar met de GoT-onderwerpen ben ik heel wat verder gekomen... maar ik ben er nog niet!

Gaat om XP Pro, de bestanden waar het om gaat staan op een partitie E:. Die bestanden zijn teruggezet van een backup-DVD. Daarna oude gekraakte versie van Win XP op C: gezet, en alle bestanden op E: waren prima benaderbaar. Windows Updates bleken echter niet meer te werken , dus nu een legale versie Win XP Pro geinstalleerd, en nu kon ik niet meer bij de bestanden op E.

Dus:

- Ownership genomen > in de tab Beveiliging heb ik een Administrator, System en mijn eigen gebruikersnaam. Heb mijn eigen gebruikersnaam als laatste alle rechten in container + subcontainer laten overnemen.
- Bij eigenaars heb ik nu dus zowel Administrator als mijn eigen gebruikersnaam staan.

Muchos gracias,

Thijs
Geloof weinig van je ''nu legale'' MS. Ik zou zeggen, leg je probleem is voor aan MS zelf, met je legale versie heb je nu immers recht op support!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 08:00

alm

Thijzzz schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:37:

Dus:

Muchos gracias,

Thijs
Had je niet misschien encryptie aan staan? Als het encrypted is dan heb je de sleutels voor het decrypten weer nodig. Als je de oude versie als image hebt dan kun je die weer terugzetten en dan de encryptie uitschakelen op alle mappen en bestanden waar je niet meer bij kon, en dan vervolgens weer de huidige versie terugzetten (eerst even een image maken dan).

Oja, voor de topic-starter, als je BartPE hebt dan kun je over het algemeen bij alle bestanden op de harde schijven, dan heb je niets met de beveiligingsrechten te maken (tenzij encryptie gebruikt is dus).

[ Voor 6% gewijzigd door alm op 09-09-2006 10:55 . Reden: BartPE als optie toegevoegd ]

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-03 11:59

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

heb ik ook een keer gehad.. je bent dan hard de *** als je bestanden encrypted zijn (de namen worden dan groen!.. maar je hebt dan een bepaald bestand nodig uit je oude windows install waar je de mappen mee kunt decrypten.. als je die niet hebt ben je flink naar.

(had toen voor de grap mn complete film en muziek collectie ge-encrypt.. (vergeten dat ik dat had gedaan toen ik mn windows opnieuw ging installen |:(

Bedankt alvast

• alm

alm

Het kan dus nooit kwaad een image te maken van je huidige installatie voor je opnieuw gaat installeren... Die les heb ik helaas een keer meegemaakt. Dus ik maak nu een image als ik twijfel of ik niks vergeten ben... Enige is natuurlijk dat je wel de schijfruimte moet hebben daarvoor (of dat nu lokaal is op een server of andere pc op het netwerk)...

• Thijzzz
@Gideon: Jawel, 100% legaal > NorroD. Als ik er hier dus niet uitkom ga ik gewoon MS bellen. Maar ben meer van het eerst zelf ff proberen.

@Alm: encryptie staat uit.

Heb nog ff gecheckt:

Voorbeeld:

Map "Mijn gespreksgeschiedenis" > Eigenschappen > Tab beveiliging > Namen van groepen of gebruikers > Thijs (met volledig beheer dus)
> Geavanceerd > Tab Eigenaar > Huidige Eigenaar: Thijs

Txt-bestand in de map "Mijn gespreksgeschiedenis" . > Eigenschappen > Tab beveiliging > Namen van groepen of gebruikers > Adminstrator heeft hier volledig beheer!
> Geavanceerd > Tab Eigenaar > Huidige Eigenaar: Thijs

Oftewel: bij het ownership nemen ben ik wel de eigenaar geworden van de map en heb ik alle rechten, maar op bestandsniveau ben ik wel de eigenaar maar zijn de rechten niet meegenomen, terwijl ik voor al die mappen wel "subcontainers en objecten vervangen" had aangevinkt.

Verder nog enig idee....anyone.....?

• alm

alm

Encryptie staat niet onder beveiliging maar onder Tabblad Algemeen knop Geavanceerd!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

bij het tabblad "owner", moet je een owner selecteren en dan het vinkje aanzetten mbt subcontainers.

(dit concludeer ik uit: "Bij eigenaars heb ik nu dus zowel Administrator als mijn eigen gebruikersnaam staan." want je kan maar één owner hebben, en niet meerdere )

• Thijzzz
Jimbolino schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:57:
bij het tabblad "owner", moet je een owner selecteren en dan het vinkje aanzetten mbt subcontainers.

(dit concludeer ik uit: "Bij eigenaars heb ik nu dus zowel Administrator als mijn eigen gebruikersnaam staan." want je kan maar één owner hebben, en niet meerdere )
Sorry, niet duidelijk geweest: bij "Huidige eigenaar" staat Thijs,
Bij "nieuwe eigenaar" staat zowel Administrators als Thijs.

@Alm: bedankt, nogmaals gecheckt: staat uit!

Ga nu eerst nog even in Windows Nieuwsgroepen checken en dan maandag MS bellen denk ik. Tenzij iemand de oplossing heeft natuurlijk. In ieder geval bedankt voor alle replies tot nu toe. We blijven hopen ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door Thijzzz op 09-09-2006 20:22 ]

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

selecteer "Administrators" en vink aan dat ie alle subdirs ook moet verwerken

Pagina: 1