Nog steeds geen Conroe-bbg?

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:23
[rant]Ik ben het eens met GA, maar tweakers.net heeft hier een grote kans laten liggen. Voor zover jullie (=crew van de frontpage) het nog niet wisten, er is nieuwe processor de Intel 2 Core Duo (ook wel bekend als Conroe).

Er is op de frontpage geen BBG te vinden waarin dit soort systemen te vinden zijn. Na de tweemaandelijkse copy-paste avonturen van de crew, is er nog helemaal niets over te vinden. Dit terwijl veruit het merendeel van deze topics over systemen gaat met die nieuwe processor. Het is zelfs nog leuker, er was deze maand wel tijd over. En dus kwam er deze maand een BBG over... TFT schermen. Een BBG die naar mijn mening even gemakkelijk is gemaakt, aangezien de diepgang van de verscheidene topicstarts bij lange na niet behaald wordt.[/rant]

Ik heb wel veel respect voor de modjes van CSL, die één van de moeilijkste fora van GoT moeten modereren en dat naar mij mening goed doen. Zij hebben hun beleid, of het algemene GoT beleid, wat dat betreft zeer goed verdedigd. (Ondanks dat ik een voorstander ben van iets strenger modereren :P)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hoedje: ooit wel eens gekeken in de besprekingen van de BBG's ;)? Er is namelijk gediscussieerd over de Conroe en ik weet dat in 1 geval de conroe niet is meegenomen vanwege de (toen nog) slechte beschikbaarheid :)

• Hoedje
We Are Borg schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:11:
Hoedje: ooit wel eens gekeken in de besprekingen van de BBG's ;)? Er is namelijk gediscussieerd over de Conroe en ik weet dat in 1 geval de conroe niet is meegenomen vanwege de (toen nog) slechte beschikbaarheid :)
Ja, dat was eind juni en verder doet dat weinig af aan mijn argumentatie.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Hoedje wat er op de FP gebeurd valt onder Frontpage Algemeen en dat heeft imho niets te maken met wat wij als moderators in CSL aan het doen zijn ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Hoedje
Turkish schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:33:
Hoedje wat er op de FP gebeurd valt onder Frontpage Algemeen en dat heeft imho niets te maken met wat wij als moderators in CSL aan het doen zijn ;)
Ik weet het, maar indirect natuurlijk wel. Veel mensen geven al aan, dat zij veel waarde hechten aan de BBG's. Zij zien het als een alternatief. Ik probeer op z'n minst aan te geven dat dat de afgelopen twee maanden absoluut geen alternatief was, nogmaals een gemiste kans...

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik wil graag even vermelden dat de reguliere BBG tweemaandelijks geproduceerd wordt en dat tussentijdse productaankondigingen, zoals de Conroe of gisteren de Radeon X1950 XTX daar niets aan veranderen. In de maand die tussen twee BBG's ligt, wordt bovendien een op één onderdeel toegespitste BBG gepubliceerd. Dat was al een keer een videokaarten-guide en een monitoren-guide.

Bovendien begint het imo nu pas opportuun te worden om BBG's voor de Conroe te gaan opstellen, aangezien ze nu pas ook effectief leverbaar worden. Een paperlaunch is leuk, maar als we op dat moment met een aankoopadvies komen kun je er donder op zeggen dat er klachten komen in de trant van 'wat heeft een Conroe-bbg voor zin als het ding nog nergens leverbaar is'.

Opmerkingen als 'voor zover jullie het nog niet wisten' lijken mij gezien nieuws: 'O Conroe, where art thou?', nieuws: Core 2-platform officieel voorgesteld en nieuws: Introductie Conroe: AMD bijt in het stof overigens behoorlijk ongewenste en ongefundeerde stellingen ;)

Overigens worden op dit moment systemen voor de september-BBG voorgesteld in CSL en daar zit minstens al één Conroe-systeem en één niet-Conroe-systeem tussen.

[ Voor 5% gewijzigd door Yoeri op 24-08-2006 10:50 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Hoedje
Allereerst wil ik even melden dat dit een reactie is op een ander topic.
Yoeri schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:49:
Ik wil graag even vermelden dat de reguliere BBG tweemaandelijks geproduceerd wordt en dat tussentijdse productaankondigingen, zoals de Conroe of gisteren de Radeon X1950 XTX daar niets aan veranderen.
De Conroe is geen tussentijdse produktaankondiging. Daarnaast is het niet vergelijkbaar met een nieuwe videokaart. Immers deze processor heeft op desktop gebied geleid tot grote verschuivingen ook bij de concurrentie, zowel qua prijzen als prestaties. Daarnaast heb je i.t.t. bij een grafische kaart ook een geschikt moederbord en geheugen nodig.
In de maand die tussen twee BBG's ligt, wordt bovendien een op één onderdeel toegespitste BBG gepubliceerd. Dat was al een keer een videokaarten-guide en een monitoren-guide.
Zoals ook al stond in de reactie onder jou, die op mysterieuze wijze verdween :P. Maar dat doet niets af aan mijn argument. Bij zo'n grote verandering zou ik een uitzondering maken, zeker als je ziet dat je misschien wel een verkeerde inschatting hebt gemaakt.
Bovendien begint het imo nu pas opportuun te worden om BBG's voor de Conroe te gaan opstellen, aangezien ze nu pas ook effectief leverbaar worden. Een paperlaunch is leuk, maar als we op dat moment met een aankoopadvies komen kun je er donder op zeggen dat er klachten komen in de trant van 'wat heeft een Conroe-bbg voor zin als het ding nog nergens leverbaar is'.
Ik snap niet wat je bedoelt met opportuun. Daarnaast was dit een reactie op een topic over de enorme hoeveelheid "welke systeem moet ik kopen?" topics op GoT (CSL). Daarbij gaat het in het merendeel van de gevallen om Conroe systemen. Door een aantal mensen werd aangegeven dat er dan verwezen moest worden naar de BBG's en verder streng modereren. Als de BBG geen alternatief is, dan gaat dat natuurlijk niet lukken.
Opmerkingen als 'voor zover jullie het nog niet wisten' lijken mij gezien nieuws: 'O Conroe, where art thou?', nieuws: Core 2-platform officieel voorgesteld en nieuws: Introductie Conroe: AMD bijt in het stof overigens behoorlijk ongewenste en ongefundeerde stellingen ;)
Jullie hadden dus inderdaad kunnen weten dat het zo'n grote impact zou hebben. Daarom lijkt mij dat als je weet dat de BBG twee maanden mee moet, je daar op z'n minst één conroe systeem in behandeld. Of geef even aan in de inleiding, welke problemen jullie voor stonden en waarom jullie die bepaalde keuze hebben gemaakt.
Overigens worden op dit moment systemen voor de september-BBG voorgesteld in CSL en daar zit minstens al één Conroe-systeem en één niet-Conroe-systeem tussen.
Mijn reactie is natuurlijk ook rijkelijk laat, maar nogmaals dat komt omdat het eigenlijk een reactie was in een ander topic.

Ik had ook een hele korte reactie kunnen geven. Ik vind namelijk het enige argument wat je geeft; 'wat heeft een Conroe-bbg voor zin als het ding nog nergens leverbaar is', mager. Aan de andere kant vind ik dat de FP crew hier een inschattingsfout heeft gemaakt. Maar daar kunnen we over blijven wedijveren. Maken jullie maar een mooie BBG voor september :*) , die 2 weekjes komen we nog wel door...

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 24-08-2006 11:24 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Gaat het nou om de BBG van juli, waarin de Conroe niet besproken werd, of de (aankomende) BBG van september? Want als het gaat over die van september, dan snap ik niet helemaal wat je aan het zeuren bent.
BBG's komen gewoon elke 2 maanden en er worden geen uitzonderingen gemaakt, ook niet voor 'grote' producten ala de Conroe, want anders kan je bezig blijven ("die nieuwe Radeon is zo snel en toch goedkoop, waar wachten jullie op?!").

The devil is in the details.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De systeem BBG's verschijnen zoals gezegd gewoon elke twee maanden. De componenten BBG's zijn relatief nieuw. Die over TFT's is de tweede in de serie en het is de bedoeling om ook dit soort BBG's om de twee maanden te publiceren met roulerende onderwerpen.
Jullie hadden dus inderdaad kunnen weten dat het zo'n grote impact zou hebben. Daarom lijkt mij dat als je weet dat de BBG twee maanden mee moet, je daar op z'n minst één conroe systeem in behandeld. Of geef even aan in de inleiding, welke problemen jullie voor stonden en waarom jullie die bepaalde keuze hebben gemaakt.
Dat lijkt me nogal lastig als een processor nog niet is aangekondigd en zowel de performance als de prijs onbekend zijn (of onder een NDA zitten, zodat we er niet over mogen schrijven). De BBG van juli verscheen vijf dagen voordat op 14 juli de nieuwe Core 2 Duo-processors werden aangekondigd.

Als je overigens hebt opgelet dan zul je zien dat we wel degelijk met de Conroe bezig zijn. In de Benchmark Database staan al diverse resultaten van Conroe-processors. Ik ben al sinds eind juli druk bezig met het ontwikkelen van een benchmarksuite voor processors/desktopsystemen en het uitvoeren van benchmarks. Dit zal uiteindelijk resulteren in een "Conroe workstation upgradeguide" met interessante data over de invloed van kloksnelheid, de hoeveelheid geheugen en de disk performance op de algehele prestaties in multi-threaded applicatiebenchmarks.

• Hoedje
Femme schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:45:
De systeem BBG's verschijnen zoals gezegd gewoon elke twee maanden. De componenten BBG's zijn relatief nieuw. Die over TFT's is de tweede in de serie en het is de bedoeling om ook dit soort BBG's om de twee maanden te publiceren met roulerende onderwerpen.
Dat lijkt me een mooi initiatief, maar let dan ook goed op de kwaliteit. Nogmaals als ik kijk naar de BBG van TFT's dan mist het helaas de diepgang die ik van T.net verwacht. Ik zal daar verder niet op ingaan. Ik ben namelijk lui. Het gaat te ver offtopic. Daarnaast wordt in de commentaren prima de vinger op de zere plek gelegd.
Dat lijkt me nogal lastig als een processor nog niet is aangekondigd en zowel de performance als de prijs onbekend zijn (of onder een NDA zitten, zodat we er niet over mogen schrijven). De BBG van juli verscheen vijf dagen voordat op 14 juli de nieuwe Core 2 Duo-processors werden aangekondigd.
Volgens mij staan de Core 2 Duo processors al zeker sinds begin juli in de pricewatch. Verder hebben jullie vele nieuwsitems gepost over de performance van de processors op de frontpage. Tot slot had Heilko totaal geen problemen om op 24 juni (!) een workstation te posten met daarin een Core 2 Duo, ondanks de onbekende prijs/performance en evt. NDA's [BBG Juli] Workstation.
Als je overigens hebt opgelet dan zul je zien dat we wel degelijk met de Conroe bezig zijn. In de Benchmark Database staan al diverse resultaten van Conroe-processors. Ik ben al sinds eind juli druk bezig met het ontwikkelen van een benchmarksuite voor processors/desktopsystemen en het uitvoeren van benchmarks. Dit zal uiteindelijk resulteren in een "Conroe workstation upgradeguide" met interessante data over de invloed van kloksnelheid, de hoeveelheid geheugen en de disk performance op de algehele prestaties in multi-threaded applicatiebenchmarks.
Dat waardeer ik ook, net als heel t.net en GoT. Maar dat doet verder niets af aan mijn kritiek op de BBG van juli en de gemaakte keuzes.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een BBG is ook bedoeld om aan te geven wat je voor een bepaalde hoeveelheid geld op dit moment aan hardware kan kopen. Dus als nu die Core 2 Duo niet beschikbaar is en dat de komende twee weken ook niet gebeurd, dan is het dus niet realistisch om er nu eentje in een systeem te stoppen. Mensen zouden met zo'n BBG naar een shop moeten kunnen stappen en zeggen: doe me deze maar. Door er hardware in te stoppen die niet beschikbaar is, kan dat niet. In die zin vind ik Hielko's oplossing voor die workstation wel goed: zulke hardware kiezen dat een eventuele upgrade naar Core 2 Duo wel plaats kan vinden als men dat wil.

Overigens, dat data in de Pricewatch staat betekent niet dat het ook daadwerkelijk leverbaar is.

• Hoedje
Overigens, dat data in de Pricewatch staat betekent niet dat het ook daadwerkelijk leverbaar is.
Dat zeg ik toch ook nergens.
Harm schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:28:
Een BBG is ook bedoeld om aan te geven wat je voor een bepaalde hoeveelheid geld op dit moment aan hardware kan kopen. Dus als nu die Core 2 Duo niet beschikbaar is en dat de komende twee weken ook niet gebeurd, dan is het dus niet realistisch om er nu eentje in een systeem te stoppen.
Dat snap ik. Alleen probeer ik aan te geven, dat het naar mijn mening zo'n grote verandering is, dat je daar als site ook op moet inspringen. Je ziet hier op GoT in CSL hoeveel vragen er komen, omdat het niet zomaar een nieuw videokaartje is zoals Yoeri het probeert af te doen. Nee het is ingewikkelder dan dat. Dan lijkt het mij dat je juist door zo'n BBG mensen kunt helpen om de juiste componenten de combineren. Je kunt mensen helpen om een bepaalde keuze te maken. In mijn ogen is het dan spannender en toepasselijker om als tweaker site in te springen om nieuwe ontwikkelingen, dan elke maand trouw het verhaaltje over processor X te copy-pasten... We kunnen hier eindeloos over discussieren, maar ik heb niet echt het idee dat we er wat mee op schieten.

Ik snap nu waar het probleem ligt. Jullie zien de BBG puur als een koopgids op het moment van verschijnen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hoedje schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:19:

Volgens mij staan de Core 2 Duo processors al zeker sinds begin juli in de pricewatch. Verder hebben jullie vele nieuwsitems gepost over de performance van de processors op de frontpage. Tot slot had Heilko totaal geen problemen om op 24 juni (!) een workstation te posten met daarin een Core 2 Duo, ondanks de onbekende prijs/performance en evt. NDA's [BBG Juli] Workstation.
Er werd inderdaad een Core 2 Duo-systeem voorgesteld, maar uiteindelijk is er toch gekozen voor een Pentium D omdat de beschikbaarheid van de Core 2 Duo te lang op zich zou laten wachten. In de tekst in de BBG wordt overigens geadviseerd om een Core 2 Duo E6600 aan te schaffen zodra deze beschikbaar is, dus er wordt wel degelijk advies gegeven over Core 2 Duo-systemen.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:37

Qwerty-273

Meukposter

Hoedje schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:44:
Ik snap nu waar het probleem ligt. Jullie zien de BBG puur als een koopgids op het moment van verschijnen.
Dat is het toch ook. Best Buy Guide. De beste koop gids (van een bepaald moment, en aan de naam te zien dus van een bepaalde maand). :?
Maar wat de rest al eerder heeft verteld, de BBG met systeem configuraties verschijnt eens per twee maanden. Met de nieuwe bbg van september zal er zo te zien inderdaad goed gekeken worden naar de Conroe en zal deze in een aantal systemen terug te vinden zijn. Tijdens de introductie van dual core processors 'voor thuis gebruik' is er ook niet direct een BBG verschenen waarin systemen daar gelijk gebruik van maakten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Hoedje
Femme schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:49:
[...]

Er werd inderdaad een Core 2 Duo-systeem voorgesteld, maar uiteindelijk is er toch gekozen voor een Pentium D omdat de beschikbaarheid van de Core 2 Duo te lang op zich zou laten wachten. In de tekst in de BBG wordt overigens geadviseerd om een Core 2 Duo E6600 aan te schaffen zodra deze beschikbaar is, dus er wordt wel degelijk advies gegeven over Core 2 Duo-systemen.
Ja, en nee. Daarmee maken jullie het namelijk eigenlijk alleen maar ingewikkelder en eigenlijk ook tegenstrijdig. Immers bij het ene systeem doen jullie het wel en bij het andere weer niet. Je maakt dan dus op dat moment niet de beste keuze. Immers op het moment van schrijven (zie Harm & RIKZ), was juist niet de Intel maar de AMD processor de beste keuze. Zie de reacties op de BBG, lees bijv deze drie comments door:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1698447
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1698032
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1698430
RIKZ schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:55:
[...]
Tijdens de introductie van dual core processors 'voor thuis gebruik' is er ook niet direct een BBG verschenen waarin systemen daar gelijk gebruik van maakten.
Toen was ik nog niet zo scherp :+

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 24-08-2006 13:02 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Dat is inderdaad een mogelijke visie. Los daarvan zul je altijd evenveel meningen als personen houden, dus iedereen tevreden stellen lukt niet. Met de Conroe's in het verschiet, maar nog niet in de onmiddellijke nabijheid, vind ik persoonlijk dat het een uitstekende keuze was een systeem met het oog op de toekomst te kopen. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn.

Ondertussen is wel duidelijk gemaakt wat de motivatie is en was voor het al dan niet vermelden van Conroe-chips in de BBG en lijkt me dat alles wel gezegd is :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Hoedje
Yoeri schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:04:
Ondertussen is wel duidelijk gemaakt wat de motivatie is en was voor het al dan niet vermelden van Conroe-chips in de BBG en lijkt me dat alles wel gezegd is :)
Dat denk ik ook, maar ik hoop wel dat jullie kritisch kijken naar de BBG's. Niet naar aanleiding van dit topic, dat is gewoon een uit de hand gelopen rant-reactie in een ander topic. Maar wel dat jullie deze comments in jullie achterhoofd houden bij maken van de volgende BBG guide: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1698447
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1698032
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1698430.

Verder lijkt het me inderdaad zinnig om deze discussie verder te stoppen, iedereen heeft z'n zegje gedaan en jullie kunnen je tijd beter stoppen in de FP :) .

Pagina: 1