OOo Calc - Celhoogte en -breedte automatisch optimaliseren

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
In MS Excel kun je door tussen de rijen te dubbelklikken de breedte van een kolom of rij optimaliseren voor de inhoud. In OpenOffice mis ik die functionaliteit. Ik wil in principe dat de complete inhoud in de breedte weergegeven wordt, tenzij er newlines in de tekst zitten, en dat de hoogte dan aangepast wordt.

Dat gaat in Excel best makkelijk, maar in Calc dus helemaal niet, lijkt het.

iOS developer

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Heb net even wat cellen volgestopt met lange tekst en je probleem uitgeprobeerd:
  • Een te smalle cel kan met een dubbelklik op de grens verholpen worden, net als bij Excel.
  • Wanneer ik een cel te laag maak en dan op de rand dubbelklik komt dat ook goed.
  • Als ik vanuit Writer een tekst met meerdere regels paste in een cel, dan past hij automatisch de hoogte aan, zodat alles erin past.
Ik kan dus helaas je probleem niet reproduceren, ik heb trouwens 2.0.3 onder W2K. Verder geef je wel erg weinig informatie, dus daar kunnen we ook niet echt wat mee.

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• BikkelZ
Dit is 2.0 volgens de about.

Als ik een nieuwe open, dan zie ik tot mijn verbazing dat ik het opeens wel kan doen.......maar ik werk veel met van websites gekopieerde tabellen, die ook op de website zelf een andere kolombreedte hebben.

Ik denk dat het daar aan ligt. Maar hoe kom ik er van af?

iOS developer

• BikkelZ
Wrap text automatically staat dan dus standaard aan....en alleen als ik van websites copy paste, anders nooit.

OK, opgelost.

iOS developer