Coating beeldscherm beschadigd :-( Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.971 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gisteren haalde ik wat stof met de mouw van m'n shirt van m'n beeldscherm af (17" NEC FE700). Dit resulteerde in een aantal verticale "krassen" (erg vreemd gezien het feit dat er niet echt iets hards in m'n mouw zit verwerkt of zo). Deze krassen kan je echter niet voelen, dus alleen een dun laagje is beschadigd. Meteen een mailtje naar NEC gestuurd, vandaag antwoord gekregen:
"Looks that protective coating came off on those spots. Unfortunately, there is no easy fix for that, but replacing a entire CTR. Also, that is considered as a cosmetic issue and is not covered by NEC's limited warranty." :( :( :(
Heeft iemand ditzelfde probleem wel eens gehad? Is het op te lossen?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Huh, dus je hebt de beeldbuis van je monitor bekrast ??? met het afvegen van wat stof ? :?

Brak merk zeg! Als ik met mijn monitor naar de auto loop (als ik alles aan het inladen ben voor de computerclub), dan kom ik vaak genoeg met de rits van mijn jas tegen de beeldbuis, maar nog nooit iets gezien aan de beeldbuis (CTX rules *D)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Milly
  • Niet online
Ja, ik snap het ook niet. Gewoon met m'n mouw, en ik heb geen horloge om of zo...
Heeft iemand dit wel eens gehad en het kunnen oplossen? Van NEC hoef ik dus niet veel te verwachten, getuige het mailtje...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 22:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben bang dat ze bij NEC gelijk hebben. Die beschermende laag is niet 'zomaar' te vervangen.... Misschien dat je het kunt proberen bij het bedrijf waar je die monitor gekocht hebt om het om te ruilen ofzo.. maar ik heb er een hard hoofd in.

Verwijderd

Gewoon zoveel glassex er op smeren dat die coating weg is, dan heb je iets meer spiegeling maar who cares >:)

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt van die prut kopen om het schermpje van je gsm wat op te lappen als daar veel krassen inzitten. Misschien dat je dat kunt proberen, het is wel voor plastic LCD schermpjes maar misschien dat het werkt. Krassen zijn wel irritant, zeker als je weet waar ze zitten, dan ga je er op letten. Je kunt het eerst even op een oude monitor of in een klein hoekje proberen, misschien slaat je monitor er wel van uit ofzo, of wordt alles mat |:(

• Milly
  • Niet online
Ik ga het idd eerst proberen bij de winkel, je weet nooit. En dat van die glassex... da's nog helemaal niet zo'n slecht idee, een beetje meer spiegeling is beter dan die krassen, het ziet er nu niet uit. Of misschien iets anders dat die beschermende laag eraf haalt
edit:
zoals dat gsm-scherm-oplap-spul :) En je hoeft niet echt moeite te doen om die krassen te zien, ze zitten midden in je view en ze breken het licht op in meerde kleuren. Echt heel irritant.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:27
bwahahhahaha hal je met glassex je coating eraf? hmm... dan had ik een dag na aankoop dus geen coating meer op mijn samsung 950p

• Milly
  • Niet online
Nou, Glassex werkt dus idd niet. De coating blijft zitten en de krassen zijn er nog steeds. :(
De zaak waar ik de monitor heb gekocht heeft me doorverwezen naar NEC Benelux, da's dus weer wat anders dan waar ik het bovenstaande mailtje van heb gekregen (NEC/Mitsubishi of hoe je dat ok schrijft).

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Heb in tv zaak gewerkt en daar werden de tv's met een beetje wasbenzine en doek schoon gemaakt..

Al die nieuwe tv's hebben ook coating ..

Plus de kast glanst er ook mooi van :)

• Milly
  • Niet online
Wasbenzine? Hmmm... :) Dat ga ik es proberen :P

• Milly
  • Niet online
Nou, die wasbenzine was ook geen succes... Wel ruikt m'n hele kamer nu naar een pompstation :)

Verwijderd

lol
ik had laatst mijn moeder opdracht gegeven ( >:) )mijn LG ff te glassexen ;)
nu is dat ding zo schoon, dat er weer een cirkel op zit waar eerst een stikker heeft gezeten :( dat is er dus niet af te krijgen
:(
maar als ie aan staat zie je het niet
hij is dus schoner geworden dan eerst: dwz alle fingerprints waren weg, maar nu is de stikkerafdruk zichtbaar die eerst onder het "vuil" zat :(
maar probeer es glassex (ik bedoel het schoonmaakmiddel) en dan dat spul op een stuk keukenrol spuiten en dan boenen: niet eerst op het beeld spuiten (loop je meer risico op beschadiging)
:7suc6:7

Verwijderd

Wat je misschien kunt proberen is met een heel fijn polijstmiddel je beeldbuis polijsten. Je haalt dan een heel dun laagje eraf maar maakt het gelijk weer strak, schoon en glanzend.
Die GSM-/LCD-reparatiezooi werkt ook een beetje volgens dit principe maar dan grover en vaak ook i.c.m. met chemische plasticafbraakzooi.

• it0
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Millways ik zei dat ze er tv's mee schoonmaakten niet mee repareerde :)

• Milly
  • Niet online
Ja en ik vroeg om een manier om die krassen te verwijderen, niet om een middel om m'n monitor schoon te maken :P

• T.T.
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

offtopic:
hahaha, in lange tijd niet zo moeten lachen om een topic :)

Haha, ik heb hier nog een hogedrukspuit staan en een zandstraler... Gaat die coating er gegarandeerd mee af :)

Maar succes ermee hoor!!!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde met mijn iiyama vision master Pro 450. Ook de coating beschadigd met mijn mouw, en nu 3 verticale, bloed-irritante krassen rijker. Valt ook niet onder de garantie. Alles al geprobeerd, maar de krassen blijven :( snik!

Verwijderd

Als volgt:
1. Even naar de glashandel, om glasvulmiddel te halen. Dit is te koop bij de betere glaszaak, en anders wel bij Carglass..
2. Je beeldscherm afnemen met amonnia, dit ontvet en maakt streeploos schoon :) (Ook handig bij het normale schoonhouden)
3. Met een houten (!) of zacht plastic (!) spateltje de kras vullen..

succes.. !!

Verwijderd

In plaats van veel geld uit te geven aan vage middeltjes mischien een optie om gewoon ff een nieuwe te kopen en voortaan eentje die hier geen last van heeft (of er voorzichtiger mee om gaan, dus met een doekie schoonmaken). :+

Greetz

InSaNe

• Milly
  • Niet online
T.T.: Dank je wel, daar hebben we wat aan :(

Ohjajoh: Blijkbaar is m'n glas dus niet beschadigd, maar de coating die erop zit. Denk je dat glasvulmiddel hier toch helpt?

Insane: Ik heb ff geen geld voor een nieuwe monitor. Deze heb ik net 4 maanden, en heb ook net nieuwe proc+mobo gekocht. Spaarpot = leeg.

Verwijderd

Weet je zeker dat de coating wel beschadigd is? Want dat lijkt me heel raar.
Ik heb ook wel eens dat er een soort van veeg opzit, dat lijkt net een kras en dat krijg je er met je mouw niet af! Dan pak ik een theedoek, en ga dan heel hard boenen en dan is het er zo af! Moet je het niet met de rand van de tdoek doen, maar met het midden, en dan flink hard vegen. Het lijkt net een kras maar bij mij was dat niet zo! :)

• Milly
  • Niet online
jammergenoeg zijn het echt beschadigingen, want ook heel hard poetsen helpt nmiet...

• Roadrad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Het is heel aannemelijk dat de coating beschadigd is, moderne monitoren hebben een heel zachte coating, kzelf heb een Flips 21"Prof buis en die heeft ook zo'n coating. Een keer verkeerd optillen en je buis is naar de kl.... Is balen maar niets aan te doen. Een vriend van mij werkt bij een bedrijf waar ze buizen repareren, dit soort buizen met een krasje op de coating gaan de schredder in. DOODZONDE maar niets aan te doen.

Sterkte met de Buis.........:'(

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 18:57
Daarom heb ik dus ook een brilpoetsdoekje langs mijn A901HT liggen.
Maar ondanks al mijn goede zorgen is er toch een pixel uitgevallen *&^@!*^%@#!! Maarja, dat heeft daar niets mee van doen.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 08:58
eerst contact opnemen met leverancier , indien deze hier niets mee wil doen even kontact opnemen met bureau voor rechtsbijstand deze sturen dan de leverancier aan omdat deze een product met mankementen heeft verkocht , deze valt onder het consumentenrecht en als ze geen problemen op hun nek willen halen , heb jij zon mannetje van van gent en loos voor je deur staan die even de monitor omkomt wisselen

deze tip is gratis :)

iets met lenzen

• Milly
  • Niet online
Ik ben bezig met een mailwisseling met de leverancier... maar heb nog geen definitief antwoord of ik em mag ruilen. Komt hopelijk binnenkort :)

edit:
typo

Verwijderd

Mijn monitor had ook een paar krassen (diepe die voelbaar waren) deze heb ik met een rainx glass-care gedaan, moest wel de hele buis polijsten en vervolgens met auto poets.
De coating is er dus volledig af maar de krassen zijn weg.
De weerspiegeling valt best mee.
Volgens mij is die rainx niet meer te koop maar het is hetzelfde als die smeersels voor gsm's.
Pagina: 1