[EXCEL] kleur cel afhankelijk van de text erin

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• franktv
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Ik ben bezig een factuur te maken in excel, en nu wil ik graag het volgende hebben.
Ik de celkleur op grijs staan en wanneer er text in wordt getypt moet deze wit worden. Ben zelf al beetje bezig geweest met voorwaardelijke opmaak, maar ben er nog niet achter wat de voorwaarde lege cel is.

Wie kan mij hiermee helpen?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Je kan bij voorwaardelijke opmaak kiezen voor "gelijk aan" en dan een cel selecteren die leeg is (en blijft). Die opmaak geef je een grijs patroon.

Today's subliminal thought is:

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-07 22:57
Excel vragen horen thuis in Office systemen, niet in Programming.

prg->off

https://fgheysels.github.io/

• Twinwhistle
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 08:04
Volgens mij is dat ="", maar ik weet niet of je dat op deze manier op kan geven. Dit kan wel gebruikt worden in VBA scriptje. Andere optie is =" ". Gebruik dus een spatie indien je een leeg veld wil. Dit zou wel moeten werken.

• franktv
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Annie schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:55:
Je kan bij voorwaardelijke opmaak kiezen voor "gelijk aan" en dan een cel selecteren die leeg is (en blijft). Die opmaak geef je een grijs patroon.
oke dit werkt dank je. wanneer ik dit wil bij een verandering van een tekst kan ik dit doen door in een andere cel dezelfde tekst te zetten. bijvoorbeeld:

in een cel staat voornaam
wanneer ik hier de naam neer zet moet de kleur van de cel veranderen. als ik dan in een andere cel voornaam zet en voorwaardelijke opmaak "gelijk aan" kies werkt dit wel, alleen wordt dit dan ook geprint en dat is niet de bedoeling.

Verwijderd

voorwaardelijke opmaak met formule =niet(isleeg(a1)) en kleur wit of blanco instellen.
Pagina: 1