[Win2k] Dual head met 2 verschillende resoluties?

Pagina: 1
Acties:

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01-2025

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Mijn Dell laptop Latitude D620 heeft een NVidia Quadro NVS 110M videokaart. Mijn laptop scherm heeft native resolutie 1280x800 en mijn 15" tft 1024x768. Nu wil ik een dual monitor setup gebruiken. Ik heb een horizontal span aangegeven bij de display settings, maar dan kan ik de resolutie alleen voor de gehele desktop instellen. Hij staat nu dus op 2048x768. Dual head werkt, maar mijn laptop scherm is nu vrij wazig (geen native res).

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik wil eigenlijk gewoon 1280x800 op mijn laptop display en 1024x768 op de tft. Met mijn oude laptop kon ik de resoluties per scherm instellen... :(

What are clouds made of? Linux servers mostly!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dan moet je de gewone 'Extend desktop' optie van Windows gebruiken ipv de TwinView opties van NVidia. Hiermee kan je wel 2 verschillende resoluties gebruiken.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 11:05
Ja, inderdaad. Heb hier sinds een paar dagen een Dell Latitude D820 met ook een Nvidia kaart erin en als je de Windows-instellingen gebruikt kun je per scherm een resolutie kiezen. Mijn laptop-scherm draait op 1680x1050 en mijn 21" TFT scherm draait op 1600x1200, geen probleem..

Ik gebruik alleen WindowsXP maar kan me niet voorstellen dat ze het grafische gedeelte niet te veel aangepast hebben. Windows2000 is weer een tijdje geleden voor me.

[ Voor 23% gewijzigd door Bart© op 24-08-2006 09:59 ]

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Heel fijn, maar hoe zet ik die nview zooi uit? Vergeet ook niet dat ik win2k heb he! Geen winxp :( Het is de laptop v.d. zaak en win2k is verplichte kost helaas :(

[ Voor 55% gewijzigd door FvH op 24-08-2006 10:00 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 11:05
Ik heb geen idee.. Probeer met dat NVidia-spul eerst weer eens terug te gaan naar een monitor.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Installeer Nvidia dualview eens. Dat is in te stellen op de tab van je videokaart bij de displayproperties. Dan kun je prima 2 monitoren onafhaneklijk van elkaar aansturen en dat werkt perfect onder win2k.

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
en waar vind ik dat dualview? ik heb al ge-googled, nvidia site afgespeurd, maar kan geen (werkende) link vinden :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FvH schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:34:
en waar vind ik dat dualview? ik heb al ge-googled, nvidia site afgespeurd, maar kan geen (werkende) link vinden :(
Als je bij de display properties kijkt dan zie je als het goed is een nvidia tab staan. Hier heb je de mogelijkheid om te kiezen welke displays hij moet weergeven en hier kun je ook kiezen voor dualmonitor die dan wordt geinstalleerd.

Het kan overigens zijn dat je kaartje geen 2 monitoren onafhankelijk van elkaar kan aansturen, dan kun je met ultramon gaan proberen te klooien :P

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

En anders is er altijd nog Ultramon :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
ik heb ultramon geprobeerd, maar die ziet niet meer dan 1 monitor.(alleen laptop scherm)

Op mijn nvidia tab heb ik bij de opties: close, horizontal span, vertical span, etc. een optie staan: install dualview (advanced).

Als ik die kies krijg ik vrijwel direct een melding dat ik voor deze bewerking moet rebooten. Dat doe ik dan maar braaf met behulp v.d. restart knop op dat form.

Vervolgens ga ik na de reboot terug naar dat tab en dan staat er nog steeds "install dualview" in die pulldown :( als ik het aanklik krijg ik wederom die restart melding.

Ik snap er geen hout meer van :( Volgens de specs v.d. laptop moet ie dualhead kunnen, het werkt ook tot op zekere hoogte, maar hoe kunnen ze nu dit zo implementeren. Vrijwel niemand heeft een breedbeeld tft als 2e monitor :(

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Ik krijg het dus gewoon niet voor elkaar. Ultramon ziet alleen de eerste monitor. Dualview optie zegt nu na een hoop gedonder dat ie wel geinstalleerd is, maar vraagt nog steeds om reboot zodra ik het selecteer. Vervolgens, na reboot, is er niets veranderd.

Ik ben bang dat ik dus gewoon met een rampzalige dual-head zit nu :( Ik weet niet meer wat ik nog zou kunnen proberen...

Pagina: 1