Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Secundaire arbeidsvoorwaarden IT'ers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In dit forum is al veel gezegd over secundaire voorwaarden als leasauto's, laptopjes en mobieltjes maar ben toch benieuwd naar andere voorwaarden als thuiswerken, kinderopvang, flexibele werktijden etc... en dan met name bij de grote ict dienstverleners.

Bij mijn huidige werkgever (geen it'er, wel it gerelateerd werk) heb ik het naar mijn mening prima voor elkaar. Heb een 40 uurig contract en maak gebruik van ouderschapsverlof. Per week neem ik 4 uur op, verspreidt over 2,5 jaar. Mijn 36 uurige werkweek verdeel ik over 4 dagen, vrijdags ben ik vrij. En als dat niet lukt dan kom ik gewoon om de twee a drie weken een dag of een halve dag extra. Als ik een dag of middag thuis wil werken om wat voor reden dan ook dan is dat geen probleem. Structureel mag dit niet, maar dat wil ik ook helemaal niet.
Verder kan ik s'ochtends beginnen wanneer ik wil, mits ik voor 10.30 binnen ben. Is het een keertje later zul je niemand horen. Zolang de klant tevreden is.
Verder draagt het bedrijf bij aan kinderopvang, zijn er voldoende mogelijkheden tot het volgen van opleidingen etc...

Nu wil ik gaan solliciteren bij een 'echte' ICT dienstverlener, ben sinds enkele weken weer actief de vacatures aan het bekijken en het lijkt alsof het vinden van een nieuwe baan geen probleem zal worden. Misschien ook wel, maar da's een andere discussie.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zal ik deel van mijn vrijheid op moeten geven of zijn dit zaken die ik zonder problemen in evt. contract onderhandeling kan vragen?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik denk dat je in eerste instantie niet al te rigide aan je nu verworven schema moet vasthouden. Je relatief goede positie is er natuurlijk wel eentje die je bij sollicitaties en onderhandelingen mee moet nemen, op alleen je bruto-salaris moet je dan niet meer afgaan.

Flexibiliteit is erg fijn, ik heb het zelf ook (werktijden zijn aardig flexibel, maar de regels zijn meer een richtlijn, zolang het werk maar af is) en ook over vrij nemen wordt niet al te moeilijk gedaan. Opleidingen krijg ik gewoon, die horen er namelijk bij. Blijkbaar zijn er behoorlijk wat werkgevers die een andere mening zijn toegedaan, dus het lijkt me goed daar goed op te letten tijdens de procedures. Eigenlijk vraag ik me af of een "echte ICT-dienstverlener" wel wat voor je is. Het gras lijkt elders altijd groener. ;)

Wellicht enigszins off-topic: Ik zie niet in waarom een laptop een secundaire arbeidsvoorwaarde is. Een laptop is in vergelijking met een desktop-werkplek maar marginaal duurder, aangezien het leeuwedeel van de kosten in de toch in gebruik zijnde software gaat zitten en de hele support eromheen. Daarnaast is het gewoon een mogelijkheid voor je baas om jou voor "niks" meer te laten doen. Ik zou me dan ook vooral niet over laten halen door het feit dat het cool staat. Ik gebruik sinds een jaar ook een laptop (handig als ik eens op pad moet, komt zeer sporadisch voor, maar vooral handig als ik een beetje zit te wachten op lange simulaties, dan kan ik dat ook thuis doen: Even inloggen 's avonds en je ziet wat eruit gekomen is), en m'n baas doet daar sowieso niet moeilijk over. Hij weet ook wel dat er dan meer uit m'n poten kan komen. Alleen zit ik dan ook op zo'n afdeling met de standaard-zeikerdjes die het blijkbaar zien als een statussymbool. Misschien moet ik hem maar eens inleveren. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.