Toon posts:

Avia calibratie dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan een samsung le26r71b te kopen maar ik hoor de laatste tijd iets over calibreren. is dat altijd nodig. als het nodig is, weet iemand waar de avia dvd te krijgen is?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb de mijne op Ebay USA gekocht voor twee tientjes, alweer drie jaar terug.

Over het nut valt te discussiëren. Toen ik mijn TV had ingesteld conform de AVIA test patterns, was ik niet tevreden over het contrast en de kleuren en ik heb ze naderhand zelf nog eens gefinetuned. Voor het aanpassen van geometrie en convergentie zitten er ook een hoop handige tests bij, maar een opname van een testbeeld brengt je evenver.

Daarnaast bevat de AVIA DVD ook veel tests om je geluid (5.1, geen 6.1 of 7.1) juist te calibreren.

Het geld waard? You decide. Je hebt wel alles in één package :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb mijn Avia DVD hier besteld. Ben wel redelijk tevreden met het eindresultaat, waarschijnlijk had een fatsoenlijk testbeeld hetzelfde resultaat opgeleverd. Een calibratie-DVD werkt echter iets sneller.

Let er wel even op dat de meeste LCD tv's (de mijne in ieder geval wel) de instellingen per AV-ingang onthouden. Je zult dus echt elke ingang moeten calibreren. Tevens is een nadeel dat je calibreert tegen je DVD-speler. Geeft deze bv. teveel rood af, dan compenseer je dat naar beneden. Sluit je later je satbox aan op deze ingang (die wel neutraal rood afgeeft), dan eindig je uiteindelijk met te weinig rood in je scherm...

Als ik jou was zou ik eerst het scherm aanschaffen en zelf eens gaan spelen. Mocht dit niet tot een tevreden resultaat leiden, dan kun je altijd nog 3 tientjes uitgeven aan een calibratie-DVD.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
ah ok dat klinkt logisch. bedankt voor de reacties