[MCE] Zenders veranderen/verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik heb hier een MCE-systeem staan wat nu bijna een jaar goed gedraaid heeft. Echter doet hij de laatste tijd wat vreemd. Al tijden heb ik de zenders op dezelfde plek staan. Nederland 1 op 1, Ned2 op 2 etc., elke zender z'n eigen plek. Niets vreemds natuurlijk.

Echter heeft m'n systeem de laatste tijd dat hij het blijkbaar nodig vindt om Veronica van zender 9 af te schoppen en daar Net5 neer te pleuren. Net 5 heb ik altijd al op 8 staan. Nu heb ik dus ineens Net5 op zender 8 en 9 staan.
BRT1 (één) staat standaard bij ons op 13 maar hij heeft MTV van plek 11 gekicked en ook daar één neergezet. één staat dus nu op 11 én 13
Nickelodeon/Talpa staat standaard op 23. Maar die heeft MCE nu ook op 17 gezet, in plaats van National Geographic (die we dus op 17 willen hebben).

Eerste gedachte is natuurlijk dat de kabelmaatschappij met de zenders aan het wisselen gegaan is. Echter is de volgorde op de TV zelf nog altijd zoals we het willen; daarop zijn de zenders dus niet gewijzigd.

Ook kan er iets verkeerd gaan met een installatie. Nu heb ik een goed draaiende ghost-image van een half jaar geleden. Die heb ik terug gezet maar guess what.... binnen 24 uur is MCE weer aan de slag gegaan om de 3 genoemde zenders te vern**ken.

Zijn er meer mensen met die problemen?