Toon posts:

Is dit een goede setup voor watercooling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb al vaak gekeken en gelezen hoe de verschillende mensen hun watercooling installeren.
Naar mijn mening heb ik een goed schema badacht, maar als ik de verschillende handleidingen volg, zie ik een ander stromings-schema.
Echter heb ik de luxe dat mijn CPU koelblok 1 ingang, en 2 uitgangen heeft.
Daarom heb ik deze setup zo bedacht.
Afbeeldingslocatie: http://www.cyctech.com/~chris/Water_rig.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 01:06 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

probleem is:
je chipset blok heeft MINDER weerstand wss dan vga.
daardoor gaat er MEER water doorheen.
niet handig.
Zet ze in serie (zou ik althans doen)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Zoals hierboven gezegd: niet zo slim om een split te doen.

denk je voor de meest gangbare setup kan kiezen:

radiator > cpu > vga > chipset > pump/reservoir > radiator

overigens, op de meeste nieuwere mobos is er vrijwel geen plek voor chipset blok, en het is niet nodig ook, vaak is het ook nog de flowkiller. dus waterblok op cpu en vga is voldoende. als je geen luidruchtige chipset fan wil kan je altijd nog een passief blokje op doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Terryb47 op 24-08-2006 02:21 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Water kiest de weg van de minste weerstand, dus 1 van de 2 opvolgende blokken zal minder gekoeld worden dan de ander.

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Okay thanx mates,
Ik ga toch een bord kopen zonder chipset fan, dus dan cancel ik die gewoon.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
zorg dan wel voor aiflow, want omdat je je processor niet met lucht koelt heeft je chipsetblok niet het voordeel van een flow van de processor koeler. een 120mm fan achteraan en een vooraan zou meer dan genoeg moeten zijn

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

successor schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:30:
zorg dan wel voor aiflow, want omdat je je processor niet met lucht koelt heeft je chipsetblok niet het voordeel van een flow van de processor koeler. een 120mm fan achteraan en een vooraan zou meer dan genoeg moeten zijn
Dat is idd heel belangrijk, ik heb om die reden ook 120mm fan op 5V draaien achterop, gewoon beetje airflow.
Mn blackice 2 pro houd het zooitje trouwens so cool, dat ik met 4.0V!! 2x 120mm papsts al genoeg heb. Goed, hij is IDLE/low cpu usage 48-50 graden (met 57G zet mn mobo 12V op de fans en koelt ie het zooitje zo af, ja ik weet het, niet gradually, dat ligt aan mn ancient mobo nou eenmaal :) ).

Mij lijkt je setup iig prima. zorg er wel voor dat je VGA en Northbridge ongeveer evenveel weerstand bieden, vaak zijn die blokjes trouwens toch nagenoeg identiek.
Pagina: 1