Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Map beveiligen maar toch kunnen beschrijven?

Pagina: 1
Acties:

• supermercado
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04-2021
Beste mede forummers.

Aangezien ik veel data verkeer heb tussen mijn computer en een andere computer in het netwerk is het van belang dat mijn download map op me J schijf op shared staat. Dit betekend dan ook dat het een heel goed iedee is om deze schijf te beveiligen.

Het probleem is echter dat er een programma continu bezig is met het schrijven van gegevens en het ophalen van gegevens naar deze map. Op het moment dat ik deze map vergrendel kan dit programma niks meer schrijven naar deze schijf en geeft hij een fout aan dat er niks gevonden kan worden.

Weet iemand of er een programma is wat deze map vergrendeld met een wachtwoord maar waarbij het tegelijkertijd ook mogelijk is om hier in te kunnen schrijven cq lezen?

Of bestaad er een programma waarbij ik kan bepalen dat een bepaald programma wel toegang heeft tot deze map?

groetjes youri

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
waarom zouw je de map beveiligen als je er tegelijkertijd in wil schrijven en lezen das hetzelfde als de deur ops lot willen doen maar er nog steeds doorheen willen.
wat je kunt doen is zorgen dat je inlogt op die share en als ik me niet vergis onthoudt windows dan het password en hoef je het niet voor elke actie te herhalen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld :o
Je wilt kunnen schrijven maar toch ook niet? Of wil je gewoon (NTFS) rechten instellen zoals dit onder F1 en o.a. in de "sticky" topics bovenaan Windows Clients wordt beschreven?
Weet iemand of er een programma is wat deze map vergrendeld met een wachtwoord maar waarbij het tegelijkertijd ook mogelijk is om hier in te kunnen schrijven cq lezen?
Dat kan toch bij "alle" opties die in vele topics hier in B&V en ook in Windows Clients zijn langs gekomen? (Ik neem aan dat je de GoT-search hiertoe hebt geprobeerd en dat je ook even de FAQ's van de relevante subfora bekijkt).

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je per programma wilt werken, waarschijnlijker is per user. Maar als per programma: draai dat tool onder een andere gebruiker en gebruik toch de standaard NTFS rechten.

Tenminste, als je Windows (NTx) gebruikt dan. Is dat het geval?
offtopic:
Welkom op GoT trouwens.
Ik verbeter even de spelfouten uit je topictitel. Wellicht is het handig om bijv. de Word spellchecker te gebruiken als je zware dyslexie hebt, maakt een tekst leesbaarder :) (Al valt het hier best mee hoor).

En hoi pasta, ik was je voor :w

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 24-08-2006 00:36 . Reden: even zwaaien ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik fix even die hele lelijke typfout in je topictitel, het is nog altijd toch ipv tog ;)

edit:
F_J_K :w

[ Voor 9% gewijzigd door pasta op 24-08-2006 00:30 ]

Signature

• supermercado
Atijd probs met de g en ch. maar dat doet er niet toe.

Ik zal het even beter vertellen.

U torrent schrijft in de map download op de J schijf. Maar deze map staat ook op shared. Als ik deze map wil beveiligen met een wachtwoord dan kan utorrent niks meer met die map doen. Dat betekend dat me down en uploads stop worden gezet..
groetjes youri

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Als je hem aan de share kant (server kant) beveiligd met een wachtwoord kan Utorrent gewoon aan de local kant schrijven, zonder dat hij daarvoor een wachtwoord nodig heeft.

• supermercado
Tja dat is ook wat ik dacht. Helaas bleek het tegendeel waar te zijn.
Toen ik het wachtwoord erop gooide ging u torrent gelijk zijken dat diverse file`s niet meer berijkbaar zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat doe je dan precies? Hoe/waarmee? Je gebruikt duidelijk geen gewone NTFS rechtenmodel, waarom niet? En lees dus even hoe en wat daar mee kan.
Als wel NTFS: draait het dan onder een andere account? <-- en waarom voeg je die dan niet gewoon toe?

Kortom: ik geloof dat je de basics nog niet helemaal door hebt. Lees dus even wat zaken :)

Ik snap namelijk nog steeds niet wat je situatie nu precies is. Lees (en gebruik) mijn eerdere post dus nog eens, voorkauwen werkt nooit en kan in dit geval niet eens omdat niet duidelijk genoeg is waar het over gaat ;)

Wat dat betreft kan Policy: Alle regels die op het forum gelden wellicht wat helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 24-08-2006 14:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• supermercado
Het is al opgelost. Ik heb een beveiligings programma gedownload die wel naar de map kan schrijven terwijl hij op slot zit met een wachtwoord

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
inzane19 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:59:
Ik heb een beveiligings programma gedownload die wel naar de map kan schrijven terwijl hij op slot zit met een wachtwoord
Welk programma is dat dan?
Pagina: 1