Toon posts:

Asus P4C800-E Deluxe met 1 SATA schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een asusp4c800-e deluxe met een 300gb maxtor schijf.
deze wordt niet herkend in het bios. alleen tijdens zoeken van de raid controller als ik hem op de raid aansluit. maar ik wil hem op de gewone sata aansluiting aansluiten.
maar dan wordt hij niet herkend.
en wil hem installeren met windows zonder een diskette te hoeven gebruiken.
weet iemand of dit mogelijk is iets van sata->ide zodat ik de controller niet hoef te installeren.
weet iemand hoe ik het beste dit kan aansluiten en instellen in het bios.
ik wil het zo makkelijk mogelijk aansluiten zodat ik in de toekomst ook geen diskette meer nodig heb als ik hem weer wil herinstalleren. kan iemand mij hierbij helpen

gr racydeamons

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om ervoor te zorgen dat je geen diskette meer nodig hebt kun je de driver(s) slipstreamen op je windows installatie cdtje, dat is de enige mogelijkheid om het niet met diskette te doen.

Verder is het zo dat veel nieuwe disks S-ATA II zijn (dus wat extra functionaliteit hebben). Daarom hebben ze vaak ook nog een jumpertje om hem op S-ATA te zetten zodat ze ook overweg kunnen met oudere controllers. Controleer dus eens of je zo'n jumper hebt en zet hem eens om, grote kans dat daardoor je controller dat ding niet ziet.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Bovenstaande zou je probleem moeten oplossen, de jumper voor SATA/300 schijven op een oudere controller omzetten is over het algemeen de oplossing. Mocht dat niet werken, check ook bekabeling!

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de hulp maar ter info voor jullie
heb gister tot 1 uur snachts geprobeerd en was er achter gekomen hoe het nu moet.
had een factory setting op mijn bios uitgevoerd.
en mijn sata schijf op 1e sata (niet 1e sata raid) hij herkende nu de schijf wel in het bios.
ik weet verder niet wat het was. maar de cdroms op pri ide aansluiting gebruikt.
en toen windows geinstalleerd en mijn schijf wordt gewoon gezien zonder diskette.
geen raid controller meer nodig dus nu kan ik mijn schijven ook weer eindelijk ghosten.

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is ook een bios-update voor de P4C800 waarin problemen rond de herkenning van SATA-schijven worden opgelost.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

I/O controller != moederbord ;)

Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers dus + topictitel verfatsoenlijkt.
Pagina: 1