Wav naar MP3 converteer programma gezocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb hier voor mijn DS( nu niet beginnen van enkeltje SPV) Een GBA Movie player besteld bij Lik-Sang. En apart een 2GB kaartje van Kingston besteld. Vandaag was daar eindelijk alles binnen en ik wil het natuurlijk uitproberen. Ik installeer de software en begin met wat MP3tjes te converteren en over te pompen. Maar het nadeel is na de compressie dat het geluid niet zomaar slecht is maar gewoon meer dan brak. Na wat uitproberen kwam ik erachter dat het de compressie was. Ik las toen in de handleiding dat je ook Wav ongecomprimeerd of geknoei er ook op kan zetten. Ik deed dat en het geluid was prachtig. Maar het nadeel is dat ik mijn muziek allemaal in mp3 heb staan. Ik wil dus de muziek die ik heb tijdelijk omzetten naar Wav en dan naar mijn MP3/DS zetten.

Ik heb al een aantal MP3 naar Wav programma's geprobeerd. Maar in alle zat of een beperking( maar 50% van een nummertje omzetten) Of je kon er maar 5 mp3tjes meer converteren( en zo heb ik meer beveiligingen aangetroffen. Ook veel Spyware en Virussen die ertussen zaten. Dat laatste is heel vervelend omdat het de PC van mijn vader is en ik dus moet voorkomen dat er virussen op staan)

Ik wil dus een volledig gratis programma hebben waarmee ik mijn Mp3tjes kan converteren. Dus niet share ware Echt gratis en volledig.

Ik heb al wat gezocht op google maar daar vond ik alleen maar rotzooi op( waaronder dus de eerder genoemde progs met virussen en dergelijke)

Informatie die misschien nodig is. OSsen zijn:
  • Windows XP met Service pack 2
  • Windows 2000 met Service pack 4
  • Eventueel als het echt niet goed lukt met windows heb ik ook nog een schijf met Xubuntu(linux dus)
Ik weet niet goed waar het moest. Daarom heb ik het hier maar neergezet. Als hij verkeerd staat attendeer mij daar wel op

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 23-08-2006 23:23 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:21

Sjaak_Afhaak

Bleh!

oudere versies van winamp hebben de zogeheten diskwriter functie. let wel op dat repeat uit staat :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 23-08-2006 23:23 ]

Hier staat tekst

Verwijderd

Ik liep te lapzwanse.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 23:24 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:22:
oudere versies van winamp hebben de zogeheten diskwriter functie. let wel op dat repeat uit staat :)
en wat is een oudere versie van winamp. Ik maak veel gebruik van winamp dus ik weet wel dat ik mijn weg daar kan vinden ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:21

Sjaak_Afhaak

Bleh!

volgens mij ergens in de 2.x versies, maar weet het niet zeker..

Hier staat tekst

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
ik gebruik zelf altijd foobar2000 om mijn muziek op de pc mee af te spelen, daarmee kun je ook alle bestanden in verschillende formaten converteren, oa wav.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:02

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ok, het standaard progamma wat je hiervoor nodig hebt is dBpoweramp. Succes.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
-Arcane- schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:25:
ik gebruik zelf altijd foobar2000 om mijn muziek op de pc mee af te spelen, daarmee kun je ook alle bestanden in verschillende formaten converteren, oa wav.
Ik ga eens proberen op mijn win 2000 PC. Ik gebruik hem af en toe vanwege dat ik Winamp fijner en vertrouwder vind werken. Maar ik heb het programma er nog opstaan

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
cdex kan mp3 converteren naar waw. :)

http://cd-to-mp3.audiolaunch.com/cd-ripper/

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

SoX misschien? Kan (bijna) alles naar alles converteren qua audio. Enige nadeel misschien is dat het via de commandline gaat.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sparhawk schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:28:
Ok, het standaard progamma wat je hiervoor nodig hebt is dBpoweramp. Succes.
Daar ben ik het mee eens, erg handig programma. Het is niet geheel gratis, voor de volledige versie moet je betalen. Maar imo werkt de gratis versie perfect.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

dbpoweramp idd, dat is wat de TS zoekt.
CD-Ex kan ook maar dat is vooral handig voor cd's en niet zo voor losse files.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:26
Aangezien EAC de beste methode is om audioCDs om te zetten naar MP3/AAC/OGG/WAV?FLAC whatever, gebruik ik die ook altijd om WAV om te zetten naar een ander formaat... heb gewoon 3 profielen gemaakt voor EAC, 1tje voor MP3, 1tje voor OGG en 1tje voor FLAC.

Maar ipv op de grote CD>MP3 knop te drukken kies je Compress WAVs...
Gaatie jouw eigen instellingen voor je favoriete MP3 encoder gebruiken om de WAVs te converteren.. hoef je dus maar 1maal alles in te stellen en dan kan je zowel CDs converteren als WAVs :)
Enige wat EAC dan weer niet kan is een ander formaat (lossless bijv, Flac) omzetten naar MP3 of...

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:48:
Aangezien EAC de beste methode is om audioCDs om te zetten naar MP3/AAC/OGG/WAV?FLAC whatever, gebruik ik die ook altijd om WAV om te zetten naar een ander formaat... heb gewoon 3 profielen gemaakt voor EAC, 1tje voor MP3, 1tje voor OGG en 1tje voor FLAC.

Maar ipv op de grote CD>MP3 knop te drukken kies je Compress WAVs...
Gaatie jouw eigen instellingen voor je favoriete MP3 encoder gebruiken om de WAVs te converteren.. hoef je dus maar 1maal alles in te stellen en dan kan je zowel CDs converteren als WAVs :)
Enige wat EAC dan weer niet kan is een ander formaat (lossless bijv, Flac) omzetten naar MP3 of...
EAC gebruikt toch altijd Lame (http://lame.sourceforge.net) ? Die gebruik ik altijd, prima programma en gratis. Wel commandline helaas.

edit: hoewel er volgens mij wel een gui voor bestaat. Zelf heb ik voor Lame een klein programmaatje geschreven waarmee je direct een wave-bestand kan coderen naar mp3, via het contextmenu (dus het menu dat komt als je met de rechtermuisknop op een wave-bestand klikt). Ik hoor wel als je het wil hebben :)

[ Voor 14% gewijzigd door JER00N op 23-08-2006 23:53 ]

• magnifor
  • Niet online
MadMarky schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:38:
dbpoweramp idd, dat is wat de TS zoekt.
CD-Ex kan ook maar dat is vooral handig voor cd's en niet zo voor losse files.
Cdex kan ook gewoon losse bestanden vanaf de harde schijf naar waw omzetten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 24-08-2006 01:19 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Winlame of gewoon Lame kan dit volgens mij ook wel. Ik gebruik lame al tijden i.c.m EAC om m'n cd's te rippen. Volgens mij kan lame ook mp3 decoden naar wave.

Goldwave kan het ook, helaas niet gratis. En natuurlijk dbPoweramp, zoals al een paar keer is opgenoemd.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Noork schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:59:

Goldwave kan het ook, helaas niet gratis.
Goldwave had ik al geprobeerd. Maar die doet maar 50% van een liedje rippen bij de graits versie 7(8)7 Daar heb ik dus niets aan. Maar toch bedankt

Ik ben nu beizg met dBpowerAMP het ziet er lekker makkelijk uit en ondertussen kun je wel vanalles instellen. Als ik er niet uitkom probeer ik in ieder geval iets anders hier. Er staat genoeg tussen :P

Verwijderd

LAMEdropXPd

Super simpel, gewoon sleur en pleur. Gebruikt LAME encoder.

http://www.rarewares.org/mp3.html

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-07 23:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

CDex gebruik ik zelf ook al jaren. Zelfs nog in de tijd dat mijn brandsoftware nog geen ingebouwde mp3->wav converter had.

CDex heeft ook ondersteuning voor grote muzieklijsten en veel verschillende settings mbt bitrate etc.

En natuurlijk gratis :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 17:12

Mentalist

[avdD]

Sonique kon het ook altijd (ook in versie 2 geloof ik, al weet ik niet of daar ooit een final van is geweest anders lees ik m'n eigen links even :P). Ooit was ik echt verzot op die player :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 24-08-2006 01:36 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• DeeD2k2
  • Laatst online: 20-05 10:46
Dit is duidelijk een software "probleempje", dus:

Portable Media Devices --> Client Software Algemeen :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Als encoder zou ik in ieder geval Lame 3.97b2 gebruiken, eventueel Lame 3.97b3 maar die is pas één dag uit dus zou je het beste misschien nog even de kat uit de boom kunnen kijken.

Als het voor portable is zou je kunnen beginnen met kijken naar "-V 4 --vbr-new" of "-V 5 --vbr-new" als kwaliteitsniveau. Klinkt het perfect? Dan probeer je V6...

List of recommended LAME settings van HydrogenAudio.org:
http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=28124

[ Voor 3% gewijzigd door Maurits van Baerle op 24-08-2006 01:45 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:55
MauritsvanBaerle schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 01:43:
Klinkt het perfect? Dan probeer je V6...
Het klinkt alsof je er verstand van hebt, dus waarom zeg je dit? Als het al perfect klinkt...?

• Maurits van Baerle
  • Niet online
The__Virus schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:00:
[...]

Het klinkt alsof je er verstand van hebt, dus waarom zeg je dit? Als het al perfect klinkt...?
Omdat je 'maar' 2GB aan ruimte hebt. met V6 worden de bestanden kleiner dan met V5, op 2GB kan dat nogal wat ruimte schelen. Als V5 goed klinkt is er best een kans dat V6 ook nog goed klinkt voor jou, op dat apparaat, bij portable gebruik.

Bij portable gebruik is het vaak mogelijk om op 'lagere' kwaliteit te encoderen en daarmee kostbare ruimte te besparen omdat de geluidskwaliteit van portables vaak al wat minder is, er toch allemaal achtergrond geluid is en je meestal minder aandachtig luistert dan op je peperdure installatie in een stille omgeving thuis.

Edit: Maar wacht eens even, ik zie nu pas dat je al MP3's hebt die je eerst wil omzetten naar Wav en dan weer naar MP3. Dat is over het algemeen niet bevordelijk voor de kwaliteit. Het wordt ook wel Transcoden genoemd en puristen rillen daar over het algemeen bij.
Is er een reden waarom je niet direct die MP3's naar je kaartje kunt kopieeren?

[ Voor 18% gewijzigd door Maurits van Baerle op 24-08-2006 12:48 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MauritsvanBaerle schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:44:
[...]

Omdat je 'maar' 2GB aan ruimte hebt. met V6 worden de bestanden kleiner dan met V5, op 2GB kan dat nogal wat ruimte schelen. Als V5 goed klinkt is er best een kans dat V6 ook nog goed klinkt voor jou, op dat apparaat, bij portable gebruik.

Bij portable gebruik is het vaak mogelijk om op 'lagere' kwaliteit te encoderen en daarmee kostbare ruimte te besparen omdat de geluidskwaliteit van portables vaak al wat minder is, er toch allemaal achtergrond geluid is en je meestal minder aandachtig luistert dan op je peperdure installatie in een stille omgeving thuis.

Edit: Maar wacht eens even, ik zie nu pas dat je al MP3's hebt die je eerst wil omzetten naar Wav en dan weer naar MP3. Dat is over het algemeen niet bevordelijk voor de kwaliteit. Het wordt ook wel Transcoden genoemd en puristen rillen daar over het algemeen bij.
Is er een reden waarom je niet direct die MP3's naar je kaartje kunt kopieeren?
Ik denk dat v4 genoeg is voor mij ;) Maar goed nu het volgende probleem en dat is dat elk mp3tje dan ongeveer 30 a 40 MB groot worden( nu met dBgeval)

De reden dat ik niet direct mp3tjes naar het apparaat kan sturen is omdat het apparaat alleen maar .gbs en wav voor audio ondersteund. Omdat er echt kut geluid uitkomt als ik het in het formaat .gbs doe wou ik wat gaan experimenteren met wav. Daar ben ik tegen 1 ding aangelopen en dat is dat het erg veel megabyte per album is :P Ik ga nog maar eens een keer kijken naar dat .gbs

Pagina: 1