Toon posts:

S3/Standby problemen Nforce2 met Sata schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt niet te geloven dat dit specifieke probleem nergens te vinden is binnen GOT of nforceHQ, dus maak ik toch maar een topic aan.

Heb sinds januari een HTPC draaien met daarin een Asus A7N8X-XE mobo, AMD 2100+, 2x 256 twinmos, Winfast Geforce4 4200 kaart, 2 Hauppage 150mce's en 80 gig maxtor ide draaien.

Vanaf die tijd heb ik (ivm problemen met Media Portal) maar Windows MCE (Media Center Edition) gedraaid zonder veel problemen.
Een van de meest toppie dingen is dat ik alles gewoon in de Standby mode kan kwakken en er ook gewoon weer uithalen, waardoor je binnen 10 seconden weer Windows MCE voor je kiezen hebt.

Nu heb ik vorige week een Maxtor 160Gig SATA2 schijf gekocht en deze in het systeem geplaats.
Hiermee begonnen gelijk de problemen dat deze schijf niet te formatteren was en uiteindelijk in write errors aan gaf.
Nadat ik dit opgelost heb door de 80 Gig ata schijf er even af te koppelen, kon ik de 160 gig gewoon formatteren tijdens de windowsinstallatie.
Alles geinstalleerd, Media Portal erop (is toch een mooier programma dan windows MCE) en alles werkt prima... behalve S3 Standby.
Hij gaat namelijk wel in Standby, echter zodra ik hem eruit wil halen gaat het hdd ledje branden, maar dan slaat hij vast oid. (lampje blijft branden en er komt totaal geen beeld).

Wederom een basis installatie heb gedaan op de Sata2 schijf en alleen de WHQL drivers en vanuit deze plain installatie ook Standby geprobeerd, weer hetzelfde probleem.

Logischerwijs zou je denken dat het iets te maken heeft met de Sata schijf/ Sata controller / Sata drivers van de Nforce2, echter vraag ik me af of iemand dit exacte probleem ook heeft gehad en wat er eventueel voor een oplossing is.

Alvast bedankt voor de moeite, want ik loop echt vast.. ;(

-edit-
Vanzelfsprekend de laatste WHQL drivers van alle apparaten gedownload en geinstalleerd + de laatste bios (stond er al op)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vervelend om te doen, maar toch:

Bump!