[KPN] Lijn dood

Pagina: 1
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik heb een normale analoge lijn thuis. Die is op dit moment dood. Als ik mijn nummer bel met mijn gsm dan hoor ik de telefoon over gaan, maar mijn telefoon gaat niet over. Ik krijg dus geen rare toon oid te horen als ik mijn eigen lijn bel. Als ik mijn telefoon thuis oppak (gewoon vast toestel, geen DECT oid) hoor ik helemaal niks, geen kiestoon, nada. Knopjes op de telefoon indrukken geeft ook geen pieptoon.

Dit probleem had ik 3 weken geleden ook. Toen duurde het 2 dagen voordat er een monteur van KPN langs kwam. 30 minuten voordat die monteur er was (bij de wijkcentrale) deed alles het opeens weer. De telefoon was toen 2 1/2 dag morsdood, net als nu, en zonder enige actie van mijn kant, en van de kant van KPN kennelijk, is alles weer gaan werken.

De vorige keer had ik net 2 dagen een nieuwe telefoon aangesloten op een tweede aansluiting (zelfde lijn, andere kamer). Toen verdacht ik die telefoon. Maar, die heeft het destijds 2 dagen goed gedaan, en heeft het na dat probleem 2 weken zonder problemen gedaan. Vage is dat ik vandaag wederom een nieuwe telefoon heb gekocht. Dan zou je toch gaan vermoeden dat het daar aan ligt, maar dan zou je ook vermoeden dat het ontkoppelen van die nieuwe telefoon voldoende moet zijn om de boel aan de gang te krijgen, toch?

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Eerder op de avond de storingsdienst gebeld, en die belden net terug dat ze vrijdag tussen 08:00 en 10:00 langs komen. Maar goed, vorige keer heeft die monteur ook niks gedaan, dus wat zou die nu moeten doen? als het aan mij ligt (kortsluiting in mijn telefoon oid) wil ik het ook graag weten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je hebt toch niet (net als ik) toevallig in die tweede kamer een schakelaar zitten naast je tel. aansluiting he? Ik heb namelijk in de woonkamer en in de slaapkamer een aansluiting, maar een schakelaartje in de slaapkamer waarmee ik kan schakelen tussen boven en beneden.

Indien boven ingeschakeld, werkt beneden mijn lijn niet meer (geen Internet, en als ik mezelf bel hoor ik m overgaan, maar de telefoon zelf gaat niet. Ik heb dan ook geen kiestoon oid op mn lijn :) )

• zneek
Nee, ik heb alleen 2 "normale" stekkers voor een telefoon. Beide telefoons doen het niet trouwens. Zowel de "oude" normale, als de nieuwe DECT.

Verwijderd

Probeer eens een telefoon uit op ISRA punt als het niet werkt. Als hij daar niet werkt is of je telefoon stuk of een boomwortel ofzo heeft je telefoonkabel gesloopt. Had ik paar maanden geleden ook, maar die bleeft stuk en is ook gerepareerd door KPN monteur

• zneek
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:21:
Probeer eens een telefoon uit op ISRA punt als het niet werkt. Als hij daar niet werkt is of je telefoon stuk of een boomwortel ofzo heeft je telefoonkabel gesloopt. Had ik paar maanden geleden ook, maar die bleeft stuk en is ook gerepareerd door KPN monteur
Dan moet ik met draadjes aan het klooien. Zou sowieso een raar verhaal zijn, want de telefoon doet het gewoon. Dan zou ie op mysterieuze wijze stuk gegaan zijn. Vorige keer (paar weken terug) had ik hetzelfde en deed ie het opeens weer. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat iemand bij KPN iets gedaan heeft. Telefoonlijnen gaan niet uit zichzelf 2 dagen dood zijn, en uit zichzelf weer levend worden, toch?

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:47
Met draadjes klooien??
Het isra punt zit altijd een aansluiting op voor een telefoonstekker, dat is het punt waar je telefoon het huis binnenkomt met de dikke blauwe kabel er aan meestal in de meterkast.

Als de teleoon daar werkt dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het in je huis niet goed zit, en ja werkt het daar niet moet het ergens in de kabel zitten in de straat.

Verwijderd

aart44 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:29:
Met draadjes klooien??
Het isra punt zit altijd een aansluiting op voor een telefoonstekker, dat is het punt waar je telefoon het huis binnenkomt met de dikke blauwe kabel er aan meestal in de meterkast.

Als de teleoon daar werkt dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het in je huis niet goed zit, en ja werkt het daar niet moet het ergens in de kabel zitten in de straat.
Met de oudere ISRA punten moet je wel met draadjes werken omdat daar geen RJ11 stekker aanvast zit. Maar het is wel de enige manier om uit te vinden of het ligt aan je huisinstallatie of aan de KPN lijn

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

Dan kan je juist concluderen dat de bedrading in huis -niet- goed is. Ik heb hetzelfde gehad en toen zat de telefoon niet goed in de splitter. Wel over horen gaan op een mobiel toestel, maar de telefoon zelf bleef idle.

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-12 19:33
Ik had 2 weken geleden dat ook bij mij bleef op de een of andere manier de lijn open als ik ophing. ik belde met een vast toestel naar mijn mobiel en kreeg de voicemail van mijn mobiel, toen ik ophinh op het vast toestel en ik weer de lijn open deed hoorde ik nog steeds mijn voicemail :s

Toen ik de kabel van de inbel modem (die niet meer gebruikt wordt en dus uit de pc was) los haalde was het in eens goed.

Wat bij mij hielp was alle stekkers uit de wanddoos trekken en er instoppen.

Gerrit Jan

• zneek
Met draadjes klooien??

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:37:
[...]

Met de oudere ISRA punten moet je wel met draadjes werken omdat daar geen RJ11 stekker aanvast zit. Maar het is wel de enige manier om uit te vinden of het ligt aan je huisinstallatie of aan de KPN lijn
Mmm, misschien heb ik verkeerd gekeken, ik check het nog even.

• zneek
Gerrit Jan schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:47:
Ik had 2 weken geleden dat ook bij mij bleef op de een of andere manier de lijn open als ik ophing. ik belde met een vast toestel naar mijn mobiel en kreeg de voicemail van mijn mobiel, toen ik ophinh op het vast toestel en ik weer de lijn open deed hoorde ik nog steeds mijn voicemail :s

Toen ik de kabel van de inbel modem (die niet meer gebruikt wordt en dus uit de pc was) los haalde was het in eens goed.

Wat bij mij hielp was alle stekkers uit de wanddoos trekken en er instoppen.

Gerrit Jan
Ik heb beide telefoons los gehad, en ze 1 voor 1 getest, maar geen effect.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Die KPN monteur zal er vast al zijn geweest nu :)
Vertel wat was de oorzaak ;)

Deze advertentieplaats is te huur!

• zneek
RammY schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:52:
Die KPN monteur zal er vast al zijn geweest nu :)
Vertel wat was de oorzaak ;)
Nope, ik moest weg vanochtend, dus komt die monteur maandag pas. Ik ga vanavond nog even mijn ISRA punt overhoop halen :)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:59

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Als je een multimeter hebt is het ook makkelijk. Je moet 50 volt (daromtrent, 48 is ook wel ok) _gelijkspanning_ meten op 2 contactpunten. Als je jezelf dan belt moet dat nog een stuk harder oplopen (ik dacht richting 100, maar pin me op deze waarde niet vast.)

Succes, en laat even weten wat het geweest is :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mijn moeder had een soortgelijk probleem.
De telefoon gaf geen kiestoon, en ging niet over als er gebeld werd, maar de nummerweergave toonde wel een nummer?

Probleem lag aan de telefoonkabel in de grond, welke deels uitelkaar lag en kortsluiting veroorzaakte vanwege regenwater o.i.d. Gelukkig hebben wij een KPN kastje in de tuin staan welke ons kon aansluiten op het telefoon-net weer met een tijdelijk draadje...
Een paar dagen later werd de straat weer opengehakt voor de definitiefe reparatie :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• zneek
AW_Bos schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:08:
Mijn moeder had een soortgelijk probleem.
De telefoon gaf geen kiestoon, en ging niet over als er gebeld werd, maar de nummerweergave toonde wel een nummer?

Probleem lag aan de telefoonkabel in de grond, welke deels uitelkaar lag en kortsluiting veroorzaakte vanwege regenwater o.i.d. Gelukkig hebben wij een KPN kastje in de tuin staan welke ons kon aansluiten op het telefoon-net weer met een tijdelijk draadje...
Een paar dagen later werd de straat weer opengehakt voor de definitiefe reparatie :P
Mmmm, gezien de regen van de laatste tijd klinkt dit wel aannemelijk. Ik ben zeer benieuwd wat de monteur maandag vindt.

• zneek
Nou, dat is dan weer mooi. Net zo onverwacht als de storing begon, zo is ie ook weer over. De telefoon heeft het 2 1/2 dag niet gedaan, maar deed gewoon weer normaal toen ik thuis kwam vanmiddag. Gebeld met KPN, die hadden niets gedaan, dus de afspraak voor maandag maar gecancelled. Ik heb wel even flink doorgezeurd om een extra onderzoek. 2 x in 1 maand wordt me toch iets te gortig. Ik hou jullie wel weer op de hoogte.

Verwijderd

Ik zou dan juist WEL de monteur langs laten komen. Als de kabel idd rot is en doorslaat bij veel vocht (veel regen / hoog grondwaterpeil) achterhalen ze dat heus wel.

• RammY

RammY

Dát!

Laat KPN anders gewoon even een 4Tel meting uitvoeren. Kijken wat ze er van zeggen.. die 4 euro of wat dat kost.
Misschien dat ze er wat wijzer uit worden...

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
RammY schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:28:
Laat KPN anders gewoon even een 4Tel meting uitvoeren. Kijken wat ze er van zeggen.. die 4 euro of wat dat kost.
Misschien dat ze er wat wijzer uit worden...
Zo'n meting wordt al uitgevoerd als hij naar de storingsdienst belt.
Dat gesprek is gratis, dus 4 euro zal het niet kosten :)

• RammY

RammY

Dát!

Aanvraag kost € 3.75
Storingsdienst: gratis ..

Tenminste ;) staat op n forum :)

• zneek
De storing is doorgegeven naar een of andere interne dienst, ben de naam kwijt, die heb ik beneden ergens op een papiertje geschreven. Woensdag ga ik bellen, even kijken of ze er ook echt wat mee doen.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
KPN 4Tel is € 4,50

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik vraag me af waar je dit bedrag vandaan haalt.
Een 4tel meting voor een KPN klant kost niets zoals ik hierboven al zei.

Ik heb al duizenden van deze metingen uitgevoerd, dit als argument.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Fraggar schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:59:
[...]

Als een andere telco (neem BBned, Versatel etc) een 4-tel op een lijn wil (laten) doen bij KPN kost het ongeveer dat bedrag. Daar komt die informatie vandaan. Waar KPN het vandaan haalt om dit ervoor te vragen is iedereen een raadsel ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• zneek
nog even een update. 2 april 2007 wordt de storing definitief opgelost. Dan wordt KPN afgesloten en telefonie van @home via de kabel aangesloten :)

Nu maar afwachten hoeveel storingen @home niet op gaat lossen ;)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 20:30
Fraggar schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:59:
[...]

sluit k me bij aan. Geheel kosteloos zou mooie boel zijn als ze daar ook al geld voor moeten rekennen. Jah meneer we gaan even kijken of er storing is maar om te kijken moet u wel betalen 8)7

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 11:26
Storing dan pas opgelost? Heb je dan nog steeds van die storingen gehad dat de lijn het niet deed? Of was het gebleven bij de 2 keer in augustus?

• zneek
3ssen schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:50:
Storing dan pas opgelost? Heb je dan nog steeds van die storingen gehad dat de lijn het niet deed? Of was het gebleven bij de 2 keer in augustus?
Daar was het bij gebleven. En ik bedoelde dat de storing definitief opgelost is omdat ik geen klant van KPN meer ben vanaf 2 april ....... ;) Uiteraard is KPN geen enkele belofte over opvolging nagekomen, dus of er daadwerkelijk iets opgelost is of dat het toeval is dat geen last meer heb gehad, ik weet het niet.
Pagina: 1