PC boot niet helemaal. HDD dood (aan het gaan)?

Pagina: 1
Acties:

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-02 14:41
Sinds vanavond kan ik mijn PC niet meer booten. Ik kom bij Windows wel op mijn desktop terrecht, maar krijg daar nog tijdens het laden van programma's een DRIVER_IRQL_EQUAL_OR_LESS error. Na dit geprobeerd te hebben fixen besloten om Windows maar te recoveren. Echter, deze installatie hangt ook op een gegeven moment.

Waarom ik vermoed dat m'n HDD de schuldige is? De afgelopen 2 dagen werkt m'n PC al erg traag. Als ik een file bijvoorbeeld open of op probeer te slaan gaf hij wel eens errors en/of bleef de PC hangen.

Ik kan echter de HDD niet testen. Het gaat namelijk om een Maxtor DM10 van 300Gb op een nForce 4 moederbord. Powermax werkt hierop niet (heel handig 8)7).

Nu heb ik om het probleem te isoleren het geheugen van de PC getest en zoveel mogelijk hardware gestript (wat neerkomt op USB spul eruit en DVD loopwerk disconnecten. Echter, dat wil ook niet baten.

Mijn probleem is dus dat ik niet zeker weet of het aan de HDD ligt. SMART geeft iig geen foutmeldingen, maar ik heb wel meer disks gehad waarbij SMART alles perfect vond, terwij de heads vrolijk in de HDD aan het rondstuiteren waren.

ZIjn er nog dingen die ik kan doen, of klinkt dit probleem mensen bekend in de oren? De rest van m'n hardware setup kun je op deze pagina vinden.

Oh ja, ik heb dus NIET de nVidia IDE drivers draaien want ik weet dat die problemen geven.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"