Toon posts:

experia box versus sweex router wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb de volgende vraag,ik heb internet plus bellen van hetnet.
wireless laptop ,wireless pc en nog een wireless laptop. de laatste kan niet wegens bereik, wireless inloggen.
als ik nu mijn sweex router er tussen kan zetten ,werkt die als het ware als een repeater,zo O-) dat ik de afstand verkort tot de 2e laptop.
ik durf het niet zo maar te doen.bang dat de experia box overslag gaat.
ik moet de dhcp natuurlijk uitzetten van de sweex ,maar kan het zo wel?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt sowieso de router er wel tussen zetten hoor, zorg dat je 'm goed instelt. Zo is de situatie bij mijn ouders nu ook, mijn broertje zit op z'n eigen subnet omdat we geen hub/switch hadden liggen, maar als je die router goed instelt is er niets aan de hand. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-03 11:22
zie voor http://nl.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System
of http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System voor meer informatie

De experia box bij mij thuis heeft een signaal door het hele huis heen zelfs op zolder heeft het een goed bereik. Ook bij een kennis heeft de experiabox een volledig bereik dus ik zou als ik jou was nog een keer draadloos opnieuw instellen/resetten en kijken hoe ver het signaal komt.

Bij mij thuis valt soms de draadloos weg de laptop vind het netwerk dan niet. Ik reset hem via de internet console maar verander niks aan de instellingen en dan werkt het weer.

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Het hangt er een beetje vanaf welke wireless sweex router je in je bezit hebt...
Heb je de LC000060 dan zal je problemen ondervinden met WDS (jouw oplossing) maar als je de LC000070 gaat gebruiken dan zou het moeten werken mits de Experia ook WDS ondersteunt.

In de handleiding LC000070 kan je alle instellingen terugvinden die WDS nodig heeft....

Succes....

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Verwijderd

Repeater kan altijd mits je sweex die functie heeft en het modem wds ondersteunt en ja de experiabox ondersteunt wds.

Check ff of je een beter bereik hebt als je de expbox op een vrij kanaal zet met in gedachten dat kanalen overlappen per 4. Deze box heeft van zichzelf een groot bereik en als die sweex dat trok weet ik tamelijk zeker dat die expbox dat ook kan.